Leoline Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Hvilke oljer er det sunnest å bruke i matlagingen?? Jeg bruker olivenolje, men har hørt at tistelolje er det sunneste - stemmer det?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Både olivenolje og tistelolje er sunne fettalternativer pga høyt innhold flerumettet fett, men tistelolje inneholder i tillegg naturlig CLA, noe som gir den en fordel. Men fy, så dårlig den oljen er på smak! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hei Leoline, Olivenolje er absolutt en bra olje å bruke – denne oljen er den rikeste på de sunne enumettede fettsyrene. En annen olje jeg gjerne anbefaler er rapsolje. Rapsolje er den oljen med minst mettet fett i seg, og den har også en god del av de enumettede fettsyrene, samt en del omega-3 fettsyrer. Tistelolje (eller saflorolje) er også en bra olje, men har lite av de enumettede fettsyrene. Tistelolja er derimot den oljen som er mest rik på på flerumettede fettsyrer. Jeg anbefaler deg å bruke oliven- eller rapsolje til vanlig, men i blant kan du selvfølgelig også bruke tistelolje. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.