Gå til innhold

Latterliggjøring av seriøse tråder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har opplevd nå for min egen del, men også veldig mange ganger i andres tråder så er det andre brukere, både anonyme og med nick som latterliggjør trådene. Kaller trådene barnslige eller "nå kommer det vel snart spørsmål om hvordan man knytter skolissene også". 

Det jeg syns brukerne her inne burde tenke på er at mange her har psykiske diagnoser. Noen har autisme, noen har psykisk utviklingshemming og noen har kanskje nettopp flyttet hjemmefra osv. Så kan dere ikke heller gå ut av tråden istedenfor å legge igjen en kommentar som latterliggjør tråden. 

Anonymkode: 09bb2...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Altså latterliggjøring av seriøse tråder som visse andre brukere har bestemt at ikke er seriøst at noen kan lure på. 

Anonymkode: 09bb2...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså latterliggjøring av seriøse tråder som visse andre brukere har bestemt at ikke er seriøst at noen kan lure på. 

Anonymkode: 09bb2...39a

Men du skjønner at man kan mene at tråden det dreier seg om var merkelig? Det virker jo som om vedkommende rett og slett planlegger å slenge en pizza i ovnen for så å legge seg og sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skrev den med skolissene og beklager for at den kom i din tråd. Jeg kunne postet den på åpent som en egen tråd. Veldig ofte er det tråder om helt basic ting som jeg synes er rart å spørre om (hvordan smaker den melken i forhold til den melken, hvordan kjøper man .. Hvordan lages pannekaker, .......satt på spissen 😛 ). På samme tid er forumet avhengig av at det brukes. Den med pizza var seriøst rart å spørre om, planlegger man å ringe brannvakta liksom?

Uansett. Mitt innlegg var not that deep, ingen grunn til å føle seg krenket eller såret, bare en liten utblåsning :) 

Anonymkode: e335d...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har opplevd nå for min egen del, men også veldig mange ganger i andres tråder så er det andre brukere, både anonyme og med nick som latterliggjør trådene. Kaller trådene barnslige eller "nå kommer det vel snart spørsmål om hvordan man knytter skolissene også". 

Det jeg syns brukerne her inne burde tenke på er at mange her har psykiske diagnoser. Noen har autisme, noen har psykisk utviklingshemming og noen har kanskje nettopp flyttet hjemmefra osv. Så kan dere ikke heller gå ut av tråden istedenfor å legge igjen en kommentar som latterliggjør tråden. 

Anonymkode: 09bb2...39a

Godt poeng, men da er det enklere å vise forståelse dersom innsender forklarer litt, en setning. just flyttet hjemmefra så jeg klarer ikke lage pannekaker, kan noen hjelpe. Da er alt null problem. Innleggene fremstår litt som en blanding av AIgenerert og regelrett spam/kødd, fordi de er så basale og trivielle.

Anonymkode: e335d...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skrev den med skolissene og beklager for at den kom i din tråd. Jeg kunne postet den på åpent som en egen tråd. Veldig ofte er det tråder om helt basic ting som jeg synes er rart å spørre om (hvordan smaker den melken i forhold til den melken, hvordan kjøper man .. Hvordan lages pannekaker, .......satt på spissen 😛 ). På samme tid er forumet avhengig av at det brukes. Den med pizza var seriøst rart å spørre om, planlegger man å ringe brannvakta liksom?

Uansett. Mitt innlegg var not that deep, ingen grunn til å føle seg krenket eller såret, bare en liten utblåsning :) 

Anonymkode: e335d...2db

Istedenfor å bruke tid på å skrive om skolisser så kunne du heller bare svart på spørsmålet da. Jeg ser ingenting galt i å være føre var og ta brannsikkerhet på alvor. Og hvis du ikke syns det er interessant med hvordan forskjellige melk smaker så ikke gå inn på trådene. Jeg tror du gjør alle en tjeneste ved å holde deg utenfor. 

Anonymkode: 09bb2...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Istedenfor å bruke tid på å skrive om skolisser så kunne du heller bare svart på spørsmålet da. Jeg ser ingenting galt i å være føre var og ta brannsikkerhet på alvor. Og hvis du ikke syns det er interessant med hvordan forskjellige melk smaker så ikke gå inn på trådene. Jeg tror du gjør alle en tjeneste ved å holde deg utenfor. 

Anonymkode: 09bb2...39a

Jada, jeg skal ikke kommentere så mye, jeg fikk sagt det jeg ønsket. Du vet at når man skrivver på et offentlig forum så bestemmer man heller ikke hvilken vei trådene alltid tar. Å lære seg til å godta at andre reagerer på noe er derfor ganske nyttig å ta med uten å gå rett i angrep ... i tillegg til å lære seg grunnleggende pizzastekings-kunnskap selvsagt....

Anonymkode: e335d...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Istedenfor å bruke tid på å skrive om skolisser så kunne du heller bare svart på spørsmålet da. Jeg ser ingenting galt i å være føre var og ta brannsikkerhet på alvor. Og hvis du ikke syns det er interessant med hvordan forskjellige melk smaker så ikke gå inn på trådene. Jeg tror du gjør alle en tjeneste ved å holde deg utenfor. 

Anonymkode: 09bb2...39a

Men helt seriøst. Og nå legger vi all spøk tilside. Har du ikke stekt pizza før? Du har gått på skole for du kan jo tydeligvis skrive, har du ikke lært slike helt trivielle ting?

Anonymkode: e335d...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan en kort forklaring på hvorfor man spør være på sin plass. 

En ironisk kommentar er ingenting å gå i kjelleren av, men den ene som kommer med den, bør også stoppe i tide og ikke fortsette hele tråden igjennom. 

Og 39a over her : ikke snakk på alles vegne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jada, jeg skal ikke kommentere så mye, jeg fikk sagt det jeg ønsket. Du vet at når man skrivver på et offentlig forum så bestemmer man heller ikke hvilken vei trådene alltid tar. Å lære seg til å godta at andre reagerer på noe er derfor ganske nyttig å ta med uten å gå rett i angrep ... i tillegg til å lære seg grunnleggende pizzastekings-kunnskap selvsagt....

Anonymkode: e335d...2db

Å latterliggjøre er aldri greit. 

Anonymkode: 09bb2...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det vel bedre å Google og få svaret med en gang framfor å sitte og vente her på et svar som kanskje ikke engang er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også man kunne unngått mange slike svar om man utdypet spørsmålet litt. Det er mange tråder her som bare er et kort spørsmål uten noen forklaring eller kontekst. Da legger man opp til spekulasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har vært mange trivielle spørsmål her i det siste, trolig fra samme bruker, ut i fra skrivestilen og gjentatte opplysninger å bedømme. Det som er kjedelig med dette, i tillegg til at det oppleves som irriterende spam, er at andre tråder faller langt ned, og kanskje ikke får den oppmerksomheten de fortjener. 

Til deg som oppretter alle disse trådene, kan du ikke heller opprette en samletråd som heter «Ting jeg lurer på» eller lignende? Da får du forhåpentligvis fremdeles svar, samtidig som det blir bedre plass til andre. Et annet tips, som allerede er nevnt, er å ta med relevante tilleggsopplysninger. 

Anonymkode: 52ec8...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som spesifisert i en tråd forrige uke så tillater vil mer kommentarer og små avsporinger innenfor åpent forum. Det er riktignok flere som har diagnoser her på forumet, men åpent forum er også åpent for alle uavhengig av om de er syke eller ikke og ikke alle tenker over at den kan være mer bak det. 

Det har også tidligere vært en stor mengde tråder med spørsmål som for de fleste er en selvfølge og derfor kan nok noen fort svare litt krast da det var veldig mye på grensen til spam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...