Gå til innhold

Har du kvinnelig eller mannlig behandler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og hva foretrekker du? Jeg har kvinnelig og føler meg tryggest med det.

Anonymkode: 7837a...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody

Er jo nesten bare kvinner som jobber som behandlere, så hva ellers?

Har aldri hatt en mannlig behandler i psykiatrien, bare èn psykiater jeg hadde en liten periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Både sykepleieren og psykiateren er menn, jeg syns det er helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Er jo nesten bare kvinner som jobber som behandlere, så hva ellers?

Har aldri hatt en mannlig behandler i psykiatrien, bare èn psykiater jeg hadde en liten periode.

Sier du det? Jeg ser flere menn på dps'en her jeg bor.

Anonymkode: 7837a...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Jeg har møtt kvinnelig helsepersonell, og bortsett fra en lege som var ufyselig der og da pluss den merkeligste psykologen jeg har vært borti, så har alle vært veldig allrighte. 

Men nå stoler jeg likevel mest på menn. Jeg foretrekker dem fordi de er mest tydelige og saklige. De overdriver ikke omsorgsbiten heller, men nå er det jo mitt "problem" at jeg ikke er så begeistret for sånn veldig medfølelse da. Sympati ja, det er ok. Men det må være ryddig og ikke for føldomt.

Menn snakker ikke så mye heller 😀 de stiller ikke så mange spørsmål. 

Min psykolog var mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg har møtt kvinnelig helsepersonell, og bortsett fra en lege som var ufyselig der og da pluss den merkeligste psykologen jeg har vært borti, så har alle vært veldig allrighte. 

Men nå stoler jeg likevel mest på menn. Jeg foretrekker dem fordi de er mest tydelige og saklige. De overdriver ikke omsorgsbiten heller, men nå er det jo mitt "problem" at jeg ikke er så begeistret for sånn veldig medfølelse da. Sympati ja, det er ok. Men det må være ryddig og ikke for føldomt.

Menn snakker ikke så mye heller 😀 de stiller ikke så mange spørsmål. 

Min psykolog var mann. 

Da må jeg ha kvinnelig behandler videre om ikke menn stiller så mange spørsmål. Jeg er avhengig av spørsmål for å uttrykke meg.

Anonymkode: 7837a...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må jeg ha kvinnelig behandler videre om ikke menn stiller så mange spørsmål. Jeg er avhengig av spørsmål for å uttrykke meg.

Anonymkode: 7837a...2f4

Ja ok. Det er jo individuelt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Jeg har møtt kvinnelig helsepersonell, og bortsett fra en lege som var ufyselig der og da pluss den merkeligste psykologen jeg har vært borti, så har alle vært veldig allrighte. 

Men nå stoler jeg likevel mest på menn. Jeg foretrekker dem fordi de er mest tydelige og saklige. De overdriver ikke omsorgsbiten heller, men nå er det jo mitt "problem" at jeg ikke er så begeistret for sånn veldig medfølelse da. Sympati ja, det er ok. Men det må være ryddig og ikke for føldomt.

Menn snakker ikke så mye heller 😀 de stiller ikke så mange spørsmål. 

Min psykolog var mann. 

Tror kanskje du hadde likt min tidligere behandler. Hun stilte riktignok spørsmål og sånt, men hun var tydelig og hun ble ikke emosjonell eller viste veldig sterk omsorg eller trøst. Men hun var/er oppriktig engasjert og hun bryr seg. Sånn virkelig. 

Så gikk det litt i surr for meg da jeg leste den siste setningen. Jeg klarte ikke tyde om din mann var psykolog eller din psykolog var en mann. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (3 minutter siden):

Tror kanskje du hadde likt min tidligere behandler. Hun stilte riktignok spørsmål og sånt, men hun var tydelig og hun ble ikke emosjonell eller viste veldig sterk omsorg eller trøst. Men hun var/er oppriktig engasjert og hun bryr seg. Sånn virkelig. 

Så gikk det litt i surr for meg da jeg leste den siste setningen. Jeg klarte ikke tyde om din mann var psykolog eller din psykolog var en mann. 😛

Jeg har jo lest mye av det du skriver, og jeg tror du har helt rett 🙂 hun virker ryddig, omtenksom og samtidig dyktig. 

😀 nei? Haha, jeg kunne aldri vært sammen med en psykolog tror jeg! Psykologen min var mann 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten

Har ingenting å si for meg bare at de er snille, omtenksomme og faglig kompetente. Og at de tar meg på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jeg har jo lest mye av det du skriver, og jeg tror du har helt rett 🙂 hun virker ryddig, omtenksom og samtidig dyktig. 

😀 nei? Haha, jeg kunne aldri vært sammen med en psykolog tror jeg! Psykologen min var mann 😅

Ja hun er det. :)

Hm nei. Tror kanskje ikke jeg heller. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Den forsvunne diamanten skrev (Akkurat nå):

Har ingenting å si for meg bare at de er snille, omtenksomme og faglig kompetente. Og at de tar meg på alvor.

Der har du et viktig poeng med å ta deg på alvor. Respekt er jo viktig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ja hun er det. :)

Hm nei. Tror kanskje ikke jeg heller. 😅

Nei, ikke sant. Jeg tror jeg er en smule paranoid til tider ( har jeg funnet ut, uten at det er et stort problem ) men da tror jeg den paranoiaen hadde blitt verre. Akkurat det samme om jeg hadde blitt sammen med en skuespiller ( en dyktig en ) 

Det ville ikke vært bra! 😅 men jeg vet det er at jeg er forutinntatt ( eller fordomsfull? ) 

See? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Nei, ikke sant. Jeg tror jeg er en smule paranoid til tider ( har jeg funnet ut, uten at det er et stort problem ) men da tror jeg den paranoiaen hadde blitt verre. Akkurat det samme om jeg hadde blitt sammen med en skuespiller ( en dyktig en ) 

Det ville ikke vært bra! 😅 men jeg vet det er at jeg er forutinntatt ( eller fordomsfull? ) 

See? 

Hehe ja. 

Jeg tror jeg kunne slitt med å skille mellom hvor mye man deler av sitt indre til en kjæreste som er psykolog i tillegg. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (11 minutter siden):

Hehe ja. 

Jeg tror jeg kunne slitt med å skille mellom hvor mye man deler av sitt indre til en kjæreste som er psykolog i tillegg. 😛

Ja. Jeg tror også at det ville blitt et problem siden jeg analyserer mye. Nei, vi får holde oss unna psykologer!  😅

Nå sporer vi av litt her men 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Ja. Jeg tror også at det ville blitt et problem siden jeg analyserer mye. Nei, vi får holde oss unna psykologer!  😅

Nå sporer vi av litt her men 😆

I god DOL-ånd det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 time siden):

Er jo nesten bare kvinner som jobber som behandlere, så hva ellers?

Har aldri hatt en mannlig behandler i psykiatrien, bare èn psykiater jeg hadde en liten periode.

Det er da flere menn som er psykiatere. Tror det er fordi menn generelt er mer glad i makt.

Anonymkode: 4c1dc...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er da flere menn som er psykiatere. Tror det er fordi menn generelt er mer glad i makt.

Anonymkode: 4c1dc...86c

Og det er du takknemlig for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er da flere menn som er psykiatere. Tror det er fordi menn generelt er mer glad i makt.

Anonymkode: 4c1dc...86c

Hmm..har man mer makt i psykiater-yrket?

Anonymkode: 7837a...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...