Gå til innhold

Kong Harald og de merkelige presseoppslagene.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

Det er naturlig at befolkningen bryr seg om kongen og at pressen må informere. 

Men seriøst: er det noen som er interessert i å følge med på hvor flyet er til enhver tid? Hva er det minutt for minutt- greiene noen er så fan av? 

Og er det ikke jøvli dårlig timing å snakke om hvor mye både hotell og hjemreise koster, samtidig som de skriver om hvor bekymret man blir over helsetilstanden hans, eller mangel på info om den, og også spekulasjoner om samme? Den økonomiske siden av saken kunne kanskje blitt en litt senere diskusjon? 

Og alle tullete opplysninger om hvor mye politi, hvor mye aktivitet osv det er utenfor sykehus, og at dronningen reiser med ham ( ja hva ellers?? ) 

Så mye svada overskrifter! Nå skjønner jeg at siden journalister har reist til vakre Malaysia, så vil de ha noe å skrive om, men nå blir jeg helt lattermild av  urelevant eller selvfølgelig info hver gang jeg går inn på nettavisene. Hva blir neste? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Jeg har ikke fått med meg så mye av det som du nok skjønner. Men ut ifra hva du beskriver så blir jeg jo litt sånn, jøss. Det høres ut som et mediesirkus. 

Jeg håper jo det går bra med kongen, men det er ikke slik at etter jeg for noen dager siden så at han ligger på sykehuset og at han har fått en pacemaker, etterpå har gått rundt og søkt etter informasjon om han og hjemreisen. De færreste gjør vel det? Men mediene må ha noe å skrive om ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg så mye av det som du nok skjønner. Men ut ifra hva du beskriver så blir jeg jo litt sånn, jøss. Det høres ut som et mediesirkus. 

Jeg håper jo det går bra med kongen, men det er ikke slik at etter jeg for noen dager siden så at han ligger på sykehuset og at han har fått en pacemaker, etterpå har gått rundt og søkt etter informasjon om han og hjemreisen. De færreste gjør vel det? Men mediene må ha noe å skrive om ja. 

Du sa det der. Det blir et sirkus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Hvorfor drar egentlig en skrøpelig 87 åring på ferie til Malaysia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvorfor drar egentlig en skrøpelig 87 åring på ferie til Malaysia?

Ankurat det kan jeg forstå. Det er jo helt vilt vakkert der! Det er jungel og fosser, fjell og alt på en gang. Jeg har aldri vært der, men leste en bok om ei som flyttet dit, og da gjorde jeg research på landet. 

Jeg syns jo heller at han går fram som et godt eksempel her, og at han er tøff som reiser. Han ville vel opplene Malaysia før han dør?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (14 minutter siden):

Ankurat det kan jeg forstå. Det er jo helt vilt vakkert der! Det er jungel og fosser, fjell og alt på en gang. Jeg har aldri vært der, men leste en bok om ei som flyttet dit, og da gjorde jeg research på landet. 

Jeg syns jo heller at han går fram som et godt eksempel her, og at han er tøff som reiser. Han ville vel opplene Malaysia før han dør?  

Jeg har vært i Malaysia to ganger. Flott land å feriere i. Håper å kunne reise tilbake. 

Leste de måtte stenge av en hel etasje for hans sikkerhet. I så fall håper jeg det ikke gikk ut over noen andre syke. Det er litt galskap å reise så lang vekk når du er så skrøpelig som han. Selv for en konge. Men han er jo konge og gjør som han vil. Nå er han snart hjemme igjen. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (13 minutter siden):

Ankurat det kan jeg forstå. Det er jo helt vilt vakkert der! Det er jungel og fosser, fjell og alt på en gang. Jeg har aldri vært der, men leste en bok om ei som flyttet dit, og da gjorde jeg research på landet. 

Jeg syns jo heller at han går fram som et godt eksempel her, og at han er tøff som reiser. Han ville vel opplene Malaysia før han dør?  

Han har vært der flere ganger før og han må jo få lov å reise som han vil akkurat som andre nordmenn i den alderen drar på ferie.  Og han er vel ikke spesielt skrøpelig for alderen?  Og tror folk at det private helsevesenet der er så mye dårligere enn Rikshospitalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
knas skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært i Malaysia to ganger. Flott land å feriere i. Håper å kunne reise tilbake. 

Leste de måtte stenge av en hel etasje for hans sikkerhet. I så fall håper jeg det ikke gikk ut over noen andre syke. Det er litt galskap å reise så lang vekk når du er så skrøpelig som han. Selv for en konge. Men han er jo konge og gjør som han vil. Nå er han snart hjemme igjen. 😊

Hvor i Malaysia var du, og i hvilket naturlandskap? Det ser litt ut som Edens hage på bilder, men jeg så også at det var veldìg forskjell på mennesker og at der var stor fattigdom noen steder også. Vakker natur uansett da. Sånn grønt, frisk og frodig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Dorthe skrev (5 minutter siden):

Han har vært der flere ganger før og han må jo få lov å reise som han vil akkurat som andre nordmenn i den alderen drar på ferie.  Og han er vel ikke spesielt skrøpelig for alderen?  Og tror folk at det private helsevesenet der er så mye dårligere enn Rikshospitalet?

Jeg tror nok at Malaysia ikke er så kjent blant nordmenn? Vet ilke hva de tenker om sykehus og helsepersonell, men dette er jo et kjent turistmål for mer rike mennesker, og da har de jo ressurser på de fleste felt som er minst like bra som i Norge. 

Nei, han er vel ikke mer skrøpelig enn andre på samme alder? Kanskje tii og med tvert i mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er litt bekymret for Kong Harald. Synes han har vært mye ut og inn av sykehus og slitt med sykdommer de siste årene. 

Ellers er jeg enig i at media melker dette for alt det er verdt, som vel er ganske vanlig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Hvor i Malaysia var du, og i hvilket naturlandskap? Det ser litt ut som Edens hage på bilder, men jeg så også at det var veldìg forskjell på mennesker og at der var stor fattigdom noen steder også. Vakker natur uansett da. Sånn grønt, frisk og frodig. 

Jeg har vært hovedsakelig vært i Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Pengang og Malakka. Men jeg buss på kryss og tvers og fikk sett mye til og fra også. Storby, mindre idyllliske byer, øy og strand, jungel, enorme teplantasjer som luktet ja.. te. Utrolig vennlige og hjelpsomme mennesker og den beste indiske og kinesiske maten utenfor disse landene. Tok buss helt ned til Singapore. 

Fikk også testet helsevesenet der da jeg ble kjempesyk i KL med bl.a. infeksjon (LOL). Var både hos lege over gata og på legevakt på sykehus et par dager senere og fikk kjempegod hjelp. Helsevesenet på større plasser er veldig bra. Og de beklaget veldig at jeg måtte vente i «hele» 20 min før jeg kom inn til lege. Haha! De skulle bare visst om ventetid på legevakten i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
knas skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært hovedsakelig vært i Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Pengang og Malakka. Men jeg buss på kryss og tvers og fikk sett mye til og fra også. Storby, mindre idyllliske byer, øy og strand, jungel, enorme teplantasjer som luktet ja.. te. Utrolig vennlige og hjelpsomme mennesker og den beste indiske og kinesiske maten utenfor disse landene. Tok buss helt ned til Singapore. 

Fikk også testet helsevesenet der da jeg ble kjempesyk i KL med bl.a. infeksjon (LOL). Var både hos lege over gata og på legevakt på sykehus et par dager senere og fikk kjempegod hjelp. Helsevesenet på større plasser er veldig bra. Og de beklaget veldig at jeg måtte vente i «hele» 20 min før jeg kom inn til lege. Haha! De skulle bare visst om ventetid på legevakten i Norge. 

Det ser ut som et eventyr! Ja, jeg så flere steder at befolkningen var veldig ydmyke og vennlige! 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det ser ut som et eventyr! Ja, jeg så flere steder at befolkningen var veldig ydmyke og vennlige! 😊

 

Jeg kom til KL rundt midnatt, syk og trøtt. En av de først på lokale «Oslo S» smilte og sa «welcome to Malaysia!». En annen møtte jeg igjen tilfeldigvis etter vi først ble kjent i et annet land noen år tidligere. Hun tok meg med på kjøretur rundt i byen, fortalte om den daværende gærne presidenten og samfunnet generelt og så spiste vi middag med noen av kollegaene hennes. Sånt kan man bare drømme om i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er imponert over at kongen fortsetter som «konge» som han gjør. Jeg synes kongeparet fortjener å leve som pensjonister - men tipper kongerollen er en så stor del av hans identitet, at han sitter livet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
knas skrev (10 minutter siden):

Jeg kom til KL rundt midnatt, syk og trøtt. En av de først på lokale «Oslo S» smilte og sa «welcome to Malaysia!». En annen møtte jeg igjen tilfeldigvis etter vi først ble kjent i et annet land noen år tidligere. Hun tok meg med på kjøretur rundt i byen, fortalte om den daværende gærne presidenten og samfunnet generelt og så spiste vi middag med noen av kollegaene hennes. Sånt kan man bare drømme om i Norge. 

Nordmenn ( og jeg selv for den del ) er nok mer introverte. Det handler også litt om å se egen betydning tror jeg? Norge har blitt bedre på service. Men det var jo ganske bedrøvelig for noen år siden bare! Og jeg tenker at det handler mer om usikkerhet enn uvilje? Hm.

Og så tror jeg at når du bor i et land hvor både temperatur og kultur er sånn at man er mye ute med andre, så blir en automatisk mer hensynsfull og ja...vennlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Ønsker kongen alt godt og god bedring, men pressens dekning er fullstendig komisk og pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
cilie skrev (19 minutter siden):

Jeg er imponert over at kongen fortsetter som «konge» som han gjør. Jeg synes kongeparet fortjener å leve som pensjonister - men tipper kongerollen er en så stor del av hans identitet, at han sitter livet ut. 

Slik helsetilstanden hans har vært de siste årene så burde han kanskje vurdere å gjøre som Dronning Margrethe...? Snakket han ikke noe om dette selv da Kong Olav døde, at det var tøft å skulle takle det å miste sin far og det å tre inn som ny konge samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Lillemus skrev (20 minutter siden):

Slik helsetilstanden hans har vært de siste årene så burde han kanskje vurdere å gjøre som Dronning Margrethe...? Snakket han ikke noe om dette selv da Kong Olav døde, at det var tøft å skulle takle det å miste sin far og det å tre inn som ny konge samtidig?

Jeg syns det står respekt av at han jobber så lenge han vil/ kan. Selv om det var tøft å bli konge når faren døde, så betyr jo ikke det at han syns det var feil heller, eller at han ønsket det annerledes? Tvert om så sier han at han vil gå i deres fotspor. 

Og dronning Margrethe var faktisk tror jeg. Hun ville unngå mer familiedrama. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Og dronning Margrethe var faktisk tror jeg. Hun ville unngå mer familiedrama. 

Hm? Var faktisk hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Hm? Var faktisk hva?

Det var jo massivt med rykter om utroskap og bortreist kona når det gjaldt sønnen. 

De kunne ikke akkurat skille seg idet han ble kronet heller 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...