Gå til innhold

Kong Harald og de merkelige presseoppslagene.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Jeg er naturlig at det blir en del skriverier om syk konge. Det er ikke akkurat en ufarlig situasjon. Men jeg er helt enig i at det er overdrevent mye, og i særdeleshet reagerer jeg på at det gjøres så mye ut av kostnadene knyttet til hjemreisen, og hvor statsminister har måttet forsvare pengebruken og så videre. Mitt klare inntrykk fra det jeg ser folk skriver i sosiale medier, er at nesten 100 % synes det er uproblematisk at staten dekker hjemreisen til vår eneste konge, så dette er noe først og fremst journalistene selv er opptatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
Kashmir skrev (1 time siden):

Det var jo massivt med rykter om utroskap og bortreist kona når det gjaldt sønnen. 

De kunne ikke akkurat skille seg idet han ble kronet heller 🙃

Sånn ja, det fikk jeg jo med meg, jeg skjønte bare ikke setningen din. Manglet det et "nødt" inni der kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Sånn ja, det fikk jeg jo med meg, jeg skjønte bare ikke setningen din. Manglet det et "nødt" inni der kanskje?

😅 Jah. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på om han er mer alvorlig syk enn de går ut med🥹

Anonymkode: 178a8...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lurer på om han er mer alvorlig syk enn de går ut med🥹

Anonymkode: 178a8...72d

Hvorfor skulle han være det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Sånn ja, det fikk jeg jo med meg, jeg skjønte bare ikke setningen din. Manglet det et "nødt" inni der kanskje?

Jeg for min del tror det skulle stått  "taktisk" 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
laban skrev (1 minutt siden):

Jeg for min del tror det skulle stått  "taktisk" 😉

Nei. Det skulle stå "taktisk faktisk" 

Du kan ta deg en.bolle eller si det fort 20 ganger etter hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Lurer på om han er mer alvorlig syk enn de går ut med🥹

Anonymkode: 178a8...72d

Det tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Lurer på om han er mer alvorlig syk enn de går ut med🥹

Anonymkode: 178a8...72d

Det er nok ikke utenkelig, det blir en trist dag den dagen han er borte. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skulle han være det? 

Siden det er så mye oppstyr🤷‍♀️

Anonymkode: 178a8...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Du kan ta deg en.bolle eller si det fort 20 ganger etter hverandre. 

Jeg mente ikke å fornærme noen, jeg synes egentlig Lillemus burde skjønt / gjettet det selv. Men det er ingen stor sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Siden det er så mye oppstyr🤷‍♀️

Anonymkode: 178a8...72d

Hm. Jeg vet ikke, men jeg tror helst at det er fordi det ikke skjer så mye annet å skrive om nå. Jeg tenker jo at det er naturlig at de reiser tilbake til Norge, og så er det jo flere som følger kongeparet på reiser. De vil jo også hjem? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
laban skrev (1 minutt siden):

Jeg mente ikke å fornærme noen, jeg synes egentlig Lillemus burde skjønt / gjettet det selv. Men det er ingen stor sak. 

Sorry, men jeg ble ikke så fornærmet da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (13 minutter siden):

Hm. Jeg vet ikke, men jeg tror helst at det er fordi det ikke skjer så mye annet å skrive om nå. Jeg tenker jo at det er naturlig at de reiser tilbake til Norge, og så er det jo flere som følger kongeparet på reiser. De vil jo også hjem? 

 

Ja. Var ikke meningen å spekulere. Jeg bare føler det er så mye og at de uttaler seg litt kryptisk, men antagelig er det bare sånn det er.

Anonymkode: 178a8...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Var ikke meningen å spekulere. Jeg bare føler det er så mye og at de uttaler seg litt kryptisk, men antagelig er det bare sånn det er.

Anonymkode: 178a8...72d

Jeg syns ikke at det er så rart at mange lurer heller. Det er jo så mye skriverier!  Og vi må jo innse at mannen er nærmere 90 år. Jeg så på intervjuet med kongen og kronprins Haakon for kort tid tilbake. Det virket som Haakon var litt i "beskyttermodus" mot pressen som begynte på gnaget om Durek... igjen! Han så drittlei ut også. Jeg tenker at han er en god støtte for faren nå. Kongen er jo gammel da... 

Men jeg tror at Norge er ærlige. Jeg tror vi ville få visst det, eller få vite det med en gang om det er alvorlig. Tror jeg..🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM

Når jeg ser alt annet media skriver om, synes jeg virkelig ikke noen av presseoppslagene om at landets konge er syk er merkelig i det hele tatt 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Lady HM skrev (1 minutt siden):

Når jeg ser alt annet media skriver om, synes jeg virkelig ikke noen av presseoppslagene om at landets konge er syk er merkelig i det hele tatt 🙂 

En ting er å skrive sladder om kjendiser osv. Jeg vet ikke hvem 60% av dem er, men aviser blir lest av alle slags mennesker, og de vil jo appellere til flest mulig i alle aldre. Syns ikke at det er noe problem egentlig. 

Men at de oppdaterer med hvor flyet er minutt for minutt, hvem crewet ombord er, at dronningen reiser med kongen, at de har vært inne på sykehuset hvor sikkerheten var stor ( no shit ), at det sto biler der og politi her. Ærlig talt. 

Det er så mange selvfølgeligheter og helt irrelevant info! 

Etter at jeg skrev innlegget her, så var neste nyhet at de hadde mellomlandet for å fylle drivstoff. Og neste : at de var på vei igjen etter en tme.

Det blir for dumt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lady HM
Kashmir skrev (1 minutt siden):

En ting er å skrive sladder om kjendiser osv. Jeg vet ikke hvem 60% av dem er, men aviser blir lest av alle slags mennesker, og de vil jo appellere til flest mulig i alle aldre. Syns ikke at det er noe problem egentlig. 

Men at de oppdaterer med hvor flyet er minutt for minutt, hvem crewet ombord er, at dronningen reiser med kongen, at de har vært inne på sykehuset hvor sikkerheten var stor ( no shit ), at det sto biler der og politi her. Ærlig talt. 

Det er så mange selvfølgeligheter og helt irrelevant info! 

Etter at jeg skrev innlegget her, så var neste nyhet at de hadde mellomlandet for å fylle drivstoff. Og neste : at de var på vei igjen etter en tme.

Det blir for dumt. 

 

Ok, la være å lese?

Jeg synes det er mer relevant å skrive om dette enn "Se hva Samantha fra Australia fant i middagen sin!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Lady HM skrev (Akkurat nå):

Ok, la være å lese?

Jeg synes det er mer relevant å skrive om dette enn "Se hva Samantha fra Australia fant i middagen sin!"

Det har jo nesten begynt å bli litt morsomt da.. Men ellers så sjekker jeg nyheter ofte. Og særlig på dager som dette da jeg holder på å kjede meg ihjæl når jeg ikke er her... 🙃

Nå lurer jeg jo på hva neste oppslag blir. "Dette får de servert ombord!"  ? 

Jaja. Nå lander de om ikke så mange timer, og da følger de vel turen til sykehuset minutt for minutt. Før de må finne annet å skrive om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at spekulasjonene rundt kongens helse og ferier er usmakelige og at saken har fått for mye spalteplass. At kongen er syk i utlandet og skal hjem har nyhetens interesse, men ingen har behov for å vite hvilket hotell han har bodd på og hva det kostet (hvem hadde egentlig trodd at han bodde på et typisk kjedehotell), hvilket fly han skal fly hjem, enn si følge flyet nærmest minutt for minutt + enda mer. Krigsovserskrifter i avisene, dette var visst brått viktigere enn krigene i Ukraina og Gaza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...