pirko Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Leste at dette er sunt og har mye antioksidanter...hvorfor har ingen fortalt meg det før? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hei pirko, Ja, det er sant at det er mye antioxidanter i mørk sjokolade, men jeg ser likevel ikke på sjokolade som sunt. Jeg synes ikke sjokolade er en god måte å få de daglige antioxidantene på, når man kan få disse gjennom sunn og næringsrik mat som f.eks frukt, grønnsaker, nøtter og korn. Det er mye annet man får i sjokoladen som ikke har like gunstige helse-effekter – som f.eks sukker, samt koffein og dens ’slektning’ teobromin, og rikelig med kalorier. Det er viktig å se på helheten av en matvare og ikke bare deler av den… Men dersom du vil ha litt sjokolade i blant, er mørk det beste valget. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.