Gå til innhold

Avdelingen skriver meg ut i morgen, traumeutløst anoreksi som har stoppet helt opp


Pegaso98

Anbefalte innlegg

Pegaso98

Hei

Omfattende traumehistorikk. Primærdiagnose kompleks PTSD, tilleggsdiagnoser m/angst/ocd og oppstått spiseforstyrrelse fra oktober..

Innlagt på psykiatrisk akuttmottak tirsdag pga retraumatisering etter at Statsadvokaten hadde opprettholdt politiets henleggelse av incestsak i barndommen. Ble etter to døgn overført til DPS døgn (torsdag). Spiste litt da, men anoreksien har tatt fullstendig overhånd. Ikke spist annet enn en kopp kakao og to druer siden torsdag kl 18-19, dvs over 5 døgn uten mat. Har besvimt flere ganger, hatt kramper, kvalm og smerter samtidig, fryser, helt apatisk. 5 dager uten næring er indikasjon for innleggelse på somatisk. Har tatt det opp med overlegen her og bedt om overføring til somatisk/psykiatrisk avdeling. Spiseenhet er også et alternativ. 

Problemet er overlegen her som ikke skjønner en dritt, så jeg skrives ut i morgen. Da 6 døgn uten næring.. jeg er livredd og vet ikke om noen har vært borti det samme? Skal oppsøke legevakt i morgen etter utskrivelse…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trinity80

Hvordan går det med deg i dag? Har dessverre null erfaring med det du skriver om, men kan tenke sammen med deg hvis du vil.

Om du skrives ut og står på bar bakke så er det vel to alternativer: ringe fastlegen, evt. få noen til å ringe for deg. Bekymringsmelding tas alltid på alvor.

Eller så kan du ta turen rett på legevakten. Ikke psykiatrisk, men somatisk. Forsøk å holde deg i systemet så lenge som mulig. Her bør man ta tak i næringsproblematikken før man konsentrerer seg om psyken.

Det er evt. mulig å legge inn næringssonde. Da kan du få roet ned og samtidig ikke være så opptatt av næring og væskeopptak.

Si fra dersom du har andre tanker, så krysser jeg alt for at dette løser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor vil du gjøre ditt liv verre og straffe DEG pga at politiet henlegger sak om incest mot noen andre? Når du straffer deg slev da blir de som skadet deg glad. Vil du det? 

Du kan jo også få inneliggende sonde så du har sonde hjemme så slipper du være på sykehus. For regner med det ikke er det å være på sykehus som er det du vil. 

Anonymkode: dfbba...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor vil du gjøre ditt liv verre og straffe DEG pga at politiet henlegger sak om incest mot noen andre? Når du straffer deg slev da blir de som skadet deg glad. Vil du det? 

Du kan jo også få inneliggende sonde så du har sonde hjemme så slipper du være på sykehus. For regner med det ikke er det å være på sykehus som er det du vil. 

Anonymkode: dfbba...0db

Ikke mot noen andre, mot meg. Var utsatt for incest som barn, politiet har ikke gjort en dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Pegaso98 skrev (24 minutter siden):

Ikke mot noen andre, mot meg. Var utsatt for incest som barn, politiet har ikke gjort en dritt

Jeg skjønner veldig godt at du blir retraumatisert. Null problem med å forstå det. Det vil jeg være klar på. Skjønner også at du "velger" å reagere som du gjør, og måten du gjør det på. Det er jo for å ta kontroll over det du kan ta kontroll over- som å innta mat/ næring. 

Så må du likevel spørre deg selv om hva politiet kan gjøre? Når statsadvokaten henlegger, så tyder det ( dessverre ) på at politiet ikke kunne gjort mer. 

Så til saken du tar opp. Hvilke begrunnelse ga legen for å skrive deg ut? 

Det SER urimelig ut som du fremlegger det, men hva er grunnen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98
Kashmir skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner veldig godt at du blir retraumatisert. Null problem med å forstå det. Det vil jeg være klar på. Skjønner også at du "velger" å reagere som du gjør, og måten du gjør det på. Det er jo for å ta kontroll over det du kan ta kontroll over- som å innta mat/ næring. 

Så må du likevel spørre deg selv om hva politiet kan gjøre? Når statsadvokaten henlegger, så tyder det ( dessverre ) på at politiet ikke kunne gjort mer. 

Så til saken du tar opp. Hvilke begrunnelse ga legen for å skrive deg ut? 

Det SER urimelig ut som du fremlegger det, men hva er grunnen? 

Politiet kunne absolutt gjort mer. Den ene overgriperen er ikke avhørt engang..

Psykiateren på avdelingen var helt håpløs 🤦‍♀️ Da jeg sa på mandag at jeg ikke hadde inntatt næring på 4 dager og besvimt med kramper flere ganger sa hun "du er ikke så dårlig som du beskriver". Fremstår helt sykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98

Jeg veide meg i dag hjemme. Har gått ned 5,5 kg siden fredag og bmi er 17.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Pegaso98 skrev (Akkurat nå):

Politiet kunne absolutt gjort mer. Den ene overgriperen er ikke avhørt engang..

Psykiateren på avdelingen var helt håpløs 🤦‍♀️ Da jeg sa på mandag at jeg ikke hadde inntatt næring på 4 dager og besvimt med kramper flere ganger sa hun "du er ikke så dårlig som du beskriver". Fremstår helt sykt

Ok. 

Det er vanskelig å svare deg syns jeg. 

Jeg kan si at jeg forstår frustrasjonen din. Det kan jeg. 

Skal du kontakte legevakten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (13 minutter siden):

Jeg veide meg i dag hjemme. Har gått ned 5,5 kg siden fredag og bmi er 17.1

Nå lar du overgriperen vinne over deg enda mer ved å sulte deg selv. 

Anonymkode: dfbba...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (1 time siden):

Jeg veide meg i dag hjemme. Har gått ned 5,5 kg siden fredag og bmi er 17.1

Hm.. skal vi se.. Det blir over en kg i vekttap pr dag det. Sikker på at det stemmer? Trodde det var umulig å miste over 5 kg iløpet av 5 dager altså. 

Anonymkode: 1425e...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (2 timer siden):

Politiet kunne absolutt gjort mer. Den ene overgriperen er ikke avhørt engang..

Psykiateren på avdelingen var helt håpløs 🤦‍♀️ Da jeg sa på mandag at jeg ikke hadde inntatt næring på 4 dager og besvimt med kramper flere ganger sa hun "du er ikke så dårlig som du beskriver". Fremstår helt sykt

Kanskje han har rett. Det virker som om du sulter nå for å få behandling/ikke bli skrevet ut. Det er manipulativt og gjennomskues alltid 

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (2 timer siden):

Jeg veide meg i dag hjemme. Har gått ned 5,5 kg siden fredag og bmi er 17.1

Da kan du fortsette helt til bmi er lav nok til at du legges inn somatisk for sondeernæring. Er det eneste som skjer. Psykiatrisk behandling for du ikke med så lav bmi

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje han har rett. Det virker som om du sulter nå for å få behandling/ikke bli skrevet ut. Det er manipulativt og gjennomskues alltid 

Anonymkode: 21d5b...522

Dette var min tanke også. 

Samtidig så kan jeg jo forstå at noen kan gjøre slikt som et metode for å få "trøst og omsorg" etter et avslag. 

Men jeg syns absolutt ikke psykiatrien burde belønne sultestreiking med innleggelse og behandling. 

Vil heller anbefale deg å få støtte hos familie eller venner du har helt sikkert noen. 

Anonymkode: dfbba...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kanskje han har rett. Det virker som om du sulter nå for å få behandling/ikke bli skrevet ut. Det er manipulativt og gjennomskues alltid 

Anonymkode: 21d5b...522

Dette er dine tanke. "Jeg forstår deg sånn fordi det er det jeg ville gjort selv." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Dette er dine tanke. "Jeg forstår deg sånn fordi det er det jeg ville gjort selv." 

Nei, vi forstår det sånn fordi det er ganske vanlige metoder alle vet om og som heldigvis også de fleste psykiatere er klar over. 

Anonymkode: dfbba...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, vi forstår det sånn fordi det er ganske vanlige metoder alle vet om og som heldigvis også de fleste psykiatere er klar over. 

Anonymkode: dfbba...0db

VI? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

VI?

Ja, vi som har lest og pugget opptil flere manus er godt kjent med dette. Du skrev jo selv i en annen tråd at man må følge manus noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

Ja, vi som har lest og pugget opptil flere manus er godt kjent med dette. Du skrev jo selv i en annen tråd at man må følge manus noen ganger.

Det var ikke "dere" jeg responderte på, men én bruker sitt svar, godt tydelig siden jeg henviste med "din " Det er litt bemerkelsesverdig å svare da som om h*n er flere eller snskker på vegne av flere. Hm.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...