Gå til innhold

Avdelingen skriver meg ut i morgen, traumeutløst anoreksi som har stoppet helt opp


Pegaso98

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Det var ikke "dere" jeg responderte på, men én bruker sitt svar, godt tydelig siden jeg henviste med "din " Det er litt bemerkelsesverdig å svare da som om h*n er flere eller snskker på vegne av flere. Hm.

 

Som psykedeliker skriver snakket jeg nettopp på vegne av flere. Dette er en ganske vanlig mekanisme og har ikke noe med meg personlig å gjøre. Der trekker du en feil slutning. 

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som psykedeliker skriver snakket jeg nettopp på vegne av flere. Dette er en ganske vanlig mekanisme og har ikke noe med meg personlig å gjøre. Der trekker du en feil slutning. 

Anonymkode: 21d5b...522

Du snskket på vegne av flere? 

Hm. Ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (39 minutter siden):

Du snskket på vegne av flere? 

Hm. Ok. 

Like rart som når du bestemmer hva andre føler og mener:) 

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Like rart som når du bestemmer hva andre føler og mener:) 

Anonymkode: 21d5b...522

Jeg har ikke noe sted her skrevet hva andre føler og mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk at politet ofte må henlegge saker grunnet manglende bevis. Det betyr ikke at de ikke tror deg, det betyr bare at det ikke er nok bevis for å føre saken i retten. Når det er tilbake til barndommen så er det såpass lenge siden at det ikke er lett å bevise, men blir ord mot ord. 
Veldig vanskelig å oppleve overgrep, da det er så vanskelig å bevise i rettssystemet. 
Uansett utfall av anmeldelsen så eier du din historie, og du vet hva som har skjedd. 
Uavhengig av at saken ble henlagt.

prøv så godt du kan å sett en strek over fortida, og ikke la den syke personen få påvirke livet ditt nå og i framtida.
 
 

Anonymkode: 943c3...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det med deg?

Anonymkode: 6a87d...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pegaso98
AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 18.47):

Nei, vi forstår det sånn fordi det er ganske vanlige metoder alle vet om og som heldigvis også de fleste psykiatere er klar over. 

Anonymkode: dfbba...0db

Så hvorfor spiser jeg ikke hjemme heller da? En bussjåfør ringte til og med ambulanse for meg i går fordi jeg var så jævlig dårlig. Han lurte på om jeg var ruset, sjanglet og hadde store pupiller.

Fy faen altså som folk på forum må legge sten til byrden.

Det er ingen som klarer å gå 7 døgn uten mat hvis man ikke er syk/har anoreksi, for det er regelrett tortur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Pegaso98 skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor spiser jeg ikke hjemme heller da? En bussjåfør ringte til og med ambulanse for meg i går fordi jeg var så jævlig dårlig. Han lurte på om jeg var ruset, sjanglet og hadde store pupiller.

Fy faen altså som folk på forum må legge sten til byrden.

Det er ingen som klarer å gå 7 døgn uten mat hvis man ikke er syk/har anoreksi, for det er regelrett tortur.

Er du hjemme fremdeles? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor spiser jeg ikke hjemme heller da? En bussjåfør ringte til og med ambulanse for meg i går fordi jeg var så jævlig dårlig. Han lurte på om jeg var ruset, sjanglet og hadde store pupiller.

Fy faen altså som folk på forum må legge sten til byrden.

Det er ingen som klarer å gå 7 døgn uten mat hvis man ikke er syk/har anoreksi, for det er regelrett tortur.

Jeg synes innlegget er provoserende. Det kan virke som du higer etter innleggelse noe ikle psykiater eller innleggende lege er enig med. Det hjelper deg måten du opptrer på nå dette vil virke mot sin hensikt. Alvorlig anoreksi tilsvarer bmi under 15 og for denne gruppen er innleggelse ikke et fokus. Så lenge du drikker nok kan du klare deg uten næring selv om dette ikke er til og anbefale. Innleggelse på sykehus burde ikke være et mål. 

Anonymkode: 2adde...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes innlegget er provoserende. Det kan virke som du higer etter innleggelse noe ikle psykiater eller innleggende lege er enig med. Det hjelper deg måten du opptrer på nå dette vil virke mot sin hensikt. Alvorlig anoreksi tilsvarer bmi under 15 og for denne gruppen er innleggelse ikke et fokus. Så lenge du drikker nok kan du klare deg uten næring selv om dette ikke er til og anbefale. Innleggelse på sykehus burde ikke være et mål. 

Anonymkode: 2adde...871

Ok.

For øvrig er BMI nå 16.1

Men du får tro akkurat hva du vil hvis det gjør dagen din bedre 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pegaso98 skrev (25 minutter siden):

Så hvorfor spiser jeg ikke hjemme heller da? En bussjåfør ringte til og med ambulanse for meg i går fordi jeg var så jævlig dårlig. Han lurte på om jeg var ruset, sjanglet og hadde store pupiller.

Fy faen altså som folk på forum må legge sten til byrden.

Det er ingen som klarer å gå 7 døgn uten mat hvis man ikke er syk/har anoreksi, for det er regelrett tortur.

Ja selvsagt ser du dårlig ut når du ikke spiser på mange dager, MEN du har et valg og du velger dette jo selv. 

Får du noe hjelp hjemme? Mener dakommunal hjelp eller dps. Det er ofte der man må søke. 

Anonymkode: dfbba...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du skrøner en del. Det er ikke mulig å gå så fort ned i vekt som du forteller om. Over en kg om dagen... J

 

Anonymkode: 1425e...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-

Syns noen av dere må tenke litt på hvordan dere formulerer dere her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (6 timer siden):

Syns noen av dere må tenke litt på hvordan dere formulerer dere her.. 

pass så tar selv du, så tar andre ansvar for sitt 

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

pass så tar selv du, så tar andre ansvar for sitt 

Anonymkode: 21d5b...522

Helt enig med Kashmir. Hvorfor er det flere som er så aggressive?

Anonymkode: 6a87d...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig med Kashmir. Hvorfor er det flere som er så aggressive?

Anonymkode: 6a87d...d09

Jeg tror noen blir provosert av den type selvdestruktiv adferd. Opplevde samme type svar da jeg var ganske fanget i det selvdestruktive samtidig som jeg var hjelpesøkende. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de blir så provosert, men det er ett eller annet som trigger de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg tror noen blir provosert av den type selvdestruktiv adferd. Opplevde samme type svar da jeg var ganske fanget i det selvdestruktive samtidig som jeg var hjelpesøkende. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de blir så provosert, men det er ett eller annet som trigger de. 

Lurer på om det kan være en form for misunnelse. Kanskje de selv ikke får den hjelpen de synes de fortjener, også blir de sure på HI for å «snike i køen» ved å sulte seg.

Anonymkode: 6a87d...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Lurer på om det kan være en form for misunnelse. Kanskje de selv ikke får den hjelpen de synes de fortjener, også blir de sure på HI for å «snike i køen» ved å sulte seg.

Anonymkode: 6a87d...d09

Ja kanskje det er det. Jeg ble i hvert fall mye kritisert for å få så hyppige innleggelser og jeg tenkte på om det handlet om bitterhet over å ikke få ønsket hjelp selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Lurer på om det kan være en form for misunnelse. Kanskje de selv ikke får den hjelpen de synes de fortjener, også blir de sure på HI for å «snike i køen» ved å sulte seg.

Anonymkode: 6a87d...d09

Ikke misunnelse men en form for sinne over at noen misbruker systemet og gjør seg sykere enn de opprinnelig er for å få oppmerksomhet gjennom behandling. Det er liksom litt dårlig folkeskikk å ta opp plass i en lang kø og å bruke noens tid når det ikke er strengt nødvendig. At noen tar så mye plass gjennom selvdestruktiv atferd er provoserende for mange. Selv om det er sykdom som skaper atferden. 

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...