Gå til innhold

Avdelingen skriver meg ut i morgen, traumeutløst anoreksi som har stoppet helt opp


Pegaso98

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke misunnelse men en form for sinne over at noen misbruker systemet og gjør seg sykere enn de opprinnelig er for å få oppmerksomhet gjennom behandling. Det er liksom litt dårlig folkeskikk å ta opp plass i en lang kø og å bruke noens tid når det ikke er strengt nødvendig. At noen tar så mye plass gjennom selvdestruktiv atferd er provoserende for mange. Selv om det er sykdom som skaper atferden. 

Anonymkode: 21d5b...522

Anoreksi er da ikke mer selvpåført enn bipolar lidelse og psykose, og fortjener like mye "oppmerksomhet gjennom behandling" som andre ting. Her har vi å gjøre med en person som har gjennomlevd incest i barndommen, opprivende etterforskning/mangel på etterforskning, og har utviklet anoreksi av dette. 

Anonymkode: 6a87d...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke misunnelse men en form for sinne over at noen misbruker systemet og gjør seg sykere enn de opprinnelig er for å få oppmerksomhet gjennom behandling. Det er liksom litt dårlig folkeskikk å ta opp plass i en lang kø og å bruke noens tid når det ikke er strengt nødvendig. At noen tar så mye plass gjennom selvdestruktiv atferd er provoserende for mange. Selv om det er sykdom som skaper atferden. 

Anonymkode: 21d5b...522

Det er du som mistenker, og det må du jo få lov til. Men skal mistanker resultere i at andre ikke tør eller orker å opprette tråder her fordi de blir beskyldt for å lyve og å "spille" ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (30 minutter siden):

Det er du som mistenker, og det må du jo få lov til. Men skal mistanker resultere i at andre ikke tør eller orker å opprette tråder her fordi de blir beskyldt for å lyve og å "spille" ? 

Står det noen steder at jeg har skrevet at andre ikke skal opprette tråder fordi de sa vil beskyldes for å lyve eller spille? Så lenge jeg ikke har uttalt at dette så er det lite meningsfullt å tillegge meg disse intensjonene eller handlingene som ikke har skjedd. Jeg mistenker ikke så mye i denne sammenhengen. Jeg svarte på hva som kan tenkes å provosere mennesker angående selvdestruktiv atferd. 

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Anoreksi er da ikke mer selvpåført enn bipolar lidelse og psykose, og fortjener like mye "oppmerksomhet gjennom behandling" som andre ting. Her har vi å gjøre med en person som har gjennomlevd incest i barndommen, opprivende etterforskning/mangel på etterforskning, og har utviklet anoreksi av dette. 

Anonymkode: 6a87d...d09

Å gå i gang med en akutt intens sultestreik for å oppnå innleggelse er selvpåført. Langt mer selvpåført sykdom enn bipolar lidelse. Anoreksi som sykdom i seg selv er ikke selvpåført, det er nesten ingen sykdommer. Men selvdestruktiv atferd kan være et valg man har et ansvar for 

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Står det noen steder at jeg har skrevet at andre ikke skal opprette tråder fordi de sa vil beskyldes for å lyve eller spille? Så lenge jeg ikke har uttalt at dette så er det lite meningsfullt å tillegge meg disse intensjonene eller handlingene som ikke har skjedd. Jeg mistenker ikke så mye i denne sammenhengen. Jeg svarte på hva som kan tenkes å provosere mennesker angående selvdestruktiv atferd. 

Anonymkode: 21d5b...522

Det sier seg jo selv at hvis man blir møtt med "jeg tror du skrøner" "du vil "bare" ha oppmetksomhet" og "du bare spiller" , så er det flere som vil vegre seg for å skrive innlegg her. 

Selvdestruktiv adferd er i noen tilfeller symotomer på diagnoser. At man ikke forstår symptomer, gir ikke andre rett til å anklage. Eller? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Det sier seg jo selv at hvis man blir møtt med "jeg tror du skrøner" "du vil "bare" ha oppmetksomhet" og "du bare spiller" , så er det flere som vil vegre seg for å skrive innlegg her. 

Selvdestruktiv adferd er i noen tilfeller symotomer på diagnoser. At man ikke forstår symptomer, gir ikke andre rett til å anklage. Eller? 

Ja jeg er enig i dette. Kan bare ikke se hvor jeg har skrevet «jeg tror du skrøner» og «du bare spiller» mm. Ser ikke hvorfor du retter denne typen meninger og påstander mot meg og pålegger meg å være bærer av disse

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det sier seg jo selv at hvis man blir møtt med "jeg tror du skrøner" "du vil "bare" ha oppmetksomhet" og "du bare spiller" , så er det flere som vil vegre seg for å skrive innlegg her.

Å skjerme Den Andre for legitim kritikk er ikke å ta Den Andre seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg er enig i dette. Kan bare ikke se hvor jeg har skrevet «jeg tror du skrøner» og «du bare spiller» mm. Ser ikke hvorfor du retter denne typen meninger og påstander mot meg og pålegger meg å være bærer av disse

Anonymkode: 21d5b...522

Det blir så vanskelig når noen snakker på andres vegne her. Når du skriver en gsnske lang forklaring på hvorfor det "reageres" så er det jo lett å tro at det er din mening. Jeg skjønner ikke den med å svare for andre her? 

Jeg reagerer på visse ytringer her. Om det var dine eller andres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Å skjerme Den Andre for legitim kritikk er ikke å ta Den Andre seriøst.

Jeg er overhodet ikke for at noen er unntatt kritikk. Det handler om å forstå timing og kontekst. 

Dessuten syns jeg kritiske spørsmål er veien å gå siden det da gir den andre i det minste mulighet til å kunne forklare. Isteden for å komme i den uheldige posisjonen og heller måtte forsvare seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Det blir så vanskelig når noen snakker på andres vegne her. Når du skriver en gsnske lang forklaring på hvorfor det "reageres" så er det jo lett å tro at det er din mening. Jeg skjønner ikke den med å svare for andre her? 

Jeg reagerer på visse ytringer her. Om det var dine eller andres. 

Hvilke ytringer reagerer du på? Bør mer konkret, helt umulig å vite om jeg har tråkket deg på tærne eller ikke når det er så vage kritikker. Jeg skrev hva jeg tror kan være årsak til at folk provosere av selvdestruktiv atferd i psykiatrien, som var emnet. Det er det vanskelig å se at det var feil og at det bør beklages 

Anonymkode: 21d5b...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tror du skrøner en del. Det er ikke mulig å gå så fort ned i vekt som du forteller om. Over en kg om dagen... J

 

Anonymkode: 1425e...d3c

Joda er fullt mulig det. Gikk selv ned fra 65 til 55 kilo på ei uke fordi jeg knapt fikk mat i meg pluss jeg hadde høy forbrenning. Trodde ikke det var mulig til jeg opplevde det selv. Men jeg var mye kvalm og hadde ingenting med psyken å gjøre vel og merke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke misunnelse men en form for sinne over at noen misbruker systemet og gjør seg sykere enn de opprinnelig er for å få oppmerksomhet gjennom behandling. Det er liksom litt dårlig folkeskikk å ta opp plass i en lang kø og å bruke noens tid når det ikke er strengt nødvendig. At noen tar så mye plass gjennom selvdestruktiv atferd er provoserende for mange. Selv om det er sykdom som skaper atferden. 

Anonymkode: 21d5b...522

Som jeg skulle sagt det selv. Du skrev i grunn det jeg ble provosert over. Mange som bedriver på den måten. 

Anonymkode: 2adde...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (3 minutter siden):

Joda er fullt mulig det. Gikk selv ned fra 65 til 55 kilo på ei uke fordi jeg knapt fikk mat i meg pluss jeg hadde høy forbrenning. Trodde ikke det var mulig til jeg opplevde det selv. Men jeg var mye kvalm og hadde ingenting med psyken å gjøre vel og merke. 

Du mistet væske ikke fett som mange tror. 

Anonymkode: 2adde...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Det blir så vanskelig når noen snakker på andres vegne her. Når du skriver en gsnske lang forklaring på hvorfor det "reageres" så er det jo lett å tro at det er din mening. Jeg skjønner ikke den med å svare for andre her? 

Jeg reagerer på visse ytringer her. Om det var dine eller andres. 

Du mener ts ikke kan kritikk? Det er ikke alltid det er en hjelp å puse som en pusekatt når det som skjer er helseskadelig og verken virker eller hjelper. Behandlere ser igjennom dette spillet derfor får ikke ts hjelp. 

Anonymkode: 2adde...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du mener ts ikke kan kritikk? Det er ikke alltid det er en hjelp å puse som en pusekatt når det som skjer er helseskadelig og verken virker eller hjelper. Behandlere ser igjennom dette spillet derfor får ikke ts hjelp. 

Anonymkode: 2adde...871

Jeg mener at alle må ha rett til å skrive om problemer her iten å måtte begynne og forsvare seg. 

Det blir med jevne mellomrom tatt opp hvor mye fordommer psykisk psyke blir møtt med ellers. Det kommer ganske mange fordommer her inne også. Er det liksom helt okay på et forum som dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du mistet væske ikke fett som mange tror. 

Anonymkode: 2adde...871

Det var helsepersonell som vurderte meg og var ikke væske ifølge de for det hadde jeg nok av. Drakk like mye før og etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg mener at alle må ha rett til å skrive om problemer her iten å måtte begynne og forsvare seg. 

Det blir med jevne mellomrom tatt opp hvor mye fordommer psykisk psyke blir møtt med ellers. Det kommer ganske mange fordommer her inne også. Er det liksom helt okay på et forum som dette? 

Det mener jeg også. Men jeg synes ikke det er greit og være selvdestruktiv uten og tro at noen vil reagere negativt på det. Foruten forstår jeg ikke hvorfor du nå skriver generelt om det enn å holde deg til tråden. Har ikke sett noen komme med fordommer. 

Anonymkode: 2adde...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98

Hei

Hadde egentlig meldt meg ut av tråden, men tenkte å gi en oppdatering. En venninne ble så redd at hun kjørte meg til legevakt tidligere i dag. Der ble det tatt en rekke prøver samt EKG. EKG viste forandringer / unormale funn, som gjorde at jeg ble overført til akuttmottaket på sykehuset.

Vært gjennom en rekke tester som indikerer at noe er unormalt, blant annet veldig lavt kalium. De gjør en masse tester, og sier jeg skal bli iaf i natt / mulig et par dager. 

Til dere som har hintet til at jeg er oppmerksomhetssyk og misbruker systemet: Anoreksi er en sykdom, ikke et valg. Det har låst seg helt, og jeg er innlagt på somatisk pga bekymrende resultater på prøver. Dette er det ikke jeg som bestemmer, men leger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pegaso98

Er innlagt på overvåkningen med hjerterytmeforstyrrelser, elektrolyttforstyrrelser og syreforgiftning. Situasjonen er alvorlig. Det var godt at legevakten tok ekg, ellers hadde jeg antagelig blitt sendt hjem igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Pegaso98 skrev (På 6.3.2024 den 0.50):

 Skal oppsøke legevakt i morgen etter utskrivelse…

 

Pegaso98 skrev (4 timer siden):

Hei

Hadde egentlig meldt meg ut av tråden, men tenkte å gi en oppdatering. En venninne ble så redd at hun kjørte meg til legevakt tidligere i dag. (…) jeg ble overført til akuttmottaket på sykehuset.

Da e gikk det vel som du ville. Håper oppholdet gjør deg bedre da😊

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...