Kashmir- Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Fru2020 skrev (1 minutt siden): Absolutt. Ja, men hvordan tenker du om det å dra bort så han blir sittende alene flere dager og annenhver helg? Hvordan har han det da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/page/2/#findComment-4256994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Fru2020 skrev (5 minutter siden): Det er barnet som er i sentrum. Du uttaler deg nå med utgangspunkt i ganske så lite informasjon. Jeg informerer jo selvfølgelig ikke om alle forhold som gjelder andre personer enn meg. Ikke informerer jeg om alle forhold som handler om meg også. Jo, jeg tror på et faglig ståsted at flyttingen som ligger foran oss er det beste for min sønn. Ellers hadde jeg ikke tatt det valget. Hensynet til min sønn ligger først. Så får du tåle at jeg ikke gir deg hele begrunnelsen for det. Om barnevernet skulle synes det var en dårlig avgjørelse av meg, så er det fremdeles ikke så graverende at omsorgsovertakelse er aktuelt. Ok jeg synes situasjonen du befinner deg i er svært trist for barnet ditt. Jeg opplever ikke at du møter argumentene mine med innsikt, derav går du i forsvar og da ser jeg ikke hvordan tråden skal være nyttig. Hva var hensikten med tråden når du kun forsvarer i stedet for og lese ordene med omsorg? Til siste avsnittet ditt så tror jeg ikke du er så langt borte fra omsorgsovertakelse fra mitt faglige perspektiv. Anonymkode: ed6a4...eb9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/page/2/#findComment-4256998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars Del Skrevet 7. mars Synes det var rart av denne dama. men klart, om du får en ny sykdomsperiode må jo sønnen ivaretas. Og da tenker jeg det kan være lurt å ha noen han kan være hos. Det trenger ikke nødvendigvis være noe via barnevernet, men et familiemedlem etc. Når jeg f eks har hatt influensa så har mamma kommet og bodd hos oss for å hjelpe til med barna. Sykdom handler jo om at man er satt ut en periode Anonymkode: 32d60...5bd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/page/2/#findComment-4257002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 7. mars Forfatter Del Skrevet 7. mars Kashmir skrev (20 minutter siden): Ja, men hvordan tenker du om det å dra bort så han blir sittende alene flere dager og annenhver helg? Hvordan har han det da? Jeg er ikke bortreist annethver uke, bare av og til. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ok jeg synes situasjonen du befinner deg i er svært trist for barnet ditt. Jeg opplever ikke at du møter argumentene mine med innsikt, derav går du i forsvar og da ser jeg ikke hvordan tråden skal være nyttig. Hva var hensikten med tråden når du kun forsvarer i stedet for og lese ordene med omsorg? Til siste avsnittet ditt så tror jeg ikke du er så langt borte fra omsorgsovertakelse fra mitt faglige perspektiv. Anonymkode: ed6a4...eb9 Det er trist for barnet mitt at han har en far som ikke er involvert. Han trenger et mannlig forbilde. Aller mest trenger han som far, men det er ikke mulig. Da kommer kjæresten min inn som et mulig forbilde. Han kan lære sønnen min mye om det å være mann, i tillegg kan vi sammen vise sønnen min hvordan et sunt forhold kan se ut. Hvorfor dette er viktig vil jeg ikke gå inn på. Jeg har vært svært lite fungerende tidligere. Da har jeg vært veldig preget av mange sykdommer. Nå er jeg "bare" syk med en depresjon. Det er veldig tøft, men jeg har et helt annet funksjonsnivå nå enn jeg hadde før. Vi beholdt omsorgen for sønnen vår gjennom hele den perioden. Saken ble så lukket fordi man anså at det ikke var behov for mer hjelp hos barnevernet. Jeg beklager at jeg ikke klarer å formidle min innsikt i denne saken i denne tråden, men jeg har svært god innsikt i saken. Kjenner både min sønn, meg og far veldig godt. Jeg har fått og får grundig veiledning av barnepsykolog. Dette er ikke noe jeg ser lett på. Jeg startet tråden bare for å lufte det her. Valgene tar jeg ikke basert på råd på nettet, men basert på veiledning fra fagpersoner som kjenner hele saken. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det var rart av denne dama. men klart, om du får en ny sykdomsperiode må jo sønnen ivaretas. Og da tenker jeg det kan være lurt å ha noen han kan være hos. Det trenger ikke nødvendigvis være noe via barnevernet, men et familiemedlem etc. Når jeg f eks har hatt influensa så har mamma kommet og bodd hos oss for å hjelpe til med barna. Sykdom handler jo om at man er satt ut en periode Anonymkode: 32d60...5bd Tidligere har vi hatt en ordning hvor min mor hadde sønnen min en helg i måneden. Jeg har tenkt litt på om det er en mulighet. Hvis barnevernet blir involvert kan hun få kompensasjon for det. Det hadde jeg synes var greit, selv om hun ikke mener det er nødvendig. Jeg er ikke så syk at jeg ikke klarer å ivareta gutten de ukene som er mine. Men jeg er så syk at jeg trenger ekstra støtte for å stå i det. Det for jeg først og fremst av kjæresten og så er det søkt om hjelp fra kommunen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/479707-hjelp-fra-barnevernet/page/2/#findComment-4257004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.