Gå til innhold

Hvordan foregår utredning i psykoseteamet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Jada, det der vet jeg alt om. Men med psykosetilstander fungerer det ikke i lengden, fordi funksjonsnivået ellers vil avsløre en.

Hvis man fungerer dårlig kun i perioder ja, men hvis man fungerer dårlig hele tiden blir det vanskelig. 

Men det er likevel et valg man tar om man ønsker å gå til behandlere, psykologer, poliklinikker og psykiatri som vil vurdere funksjonsnivået ditt. Man har også et valg å holde seg unna, isolere seg i kjelleren og ikke ha kontakt med noen. 

Anonymkode: 4f429...472

AnonymBruker

Men sliter du med psykoser da @Glitter? Det er bipolar uten psykose og personlighetsforstyrrelse og Asperger du har beskrevet symptom fra i mange år. Rart om du plutselig har hatt psykoser som tilfredsstiller kriteriene til en psykoselidelse uten at dette er fanget opp før av deg, oss eller behandlerne dine? 

Anonymkode: c300d...de4

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvom du selv vet 100% sikkert at verden er firkantet så kan du med høy nok IQ være smart nok til å spille med å late som verden er rund i en 45 minutters samtale med en psykolog dersom du vet du oppnår fordeler med skuespillet. 

Synes ikke dette vitner om høy IQ akkurat. Hvis man er smart er man ærlig, og forteller behandleren sin hvilke tanker og ideer man har. En smart person prøver ikke å lure helsevesenet ut eller inn av diagnoser. Hva skulle det være godt for? 

Anonymkode: 1e41b...864

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva skulle det være godt for?

Det blir en kost/nytte vurdering i hvert enkelt tilfelle. Men det var nok mye mer aktuelt den gangen psykiatrien ble brukt direkte som et politisk styringsverktøy - som faktisk ikke er SÅ mange år siden.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Synes ikke dette vitner om høy IQ akkurat. Hvis man er smart er man ærlig, og forteller behandleren sin hvilke tanker og ideer man har. En smart person prøver ikke å lure helsevesenet ut eller inn av diagnoser. Hva skulle det være godt for? 

Anonymkode: 1e41b...864

Kan jo være for å ikke miste omsorgsretten for barna sine bare f. Eks for å ta et helt tilfeldig eksempel. 

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men sliter du med psykoser da @Glitter? Det er bipolar uten psykose og personlighetsforstyrrelse og Asperger du har beskrevet symptom fra i mange år. Rart om du plutselig har hatt psykoser som tilfredsstiller kriteriene til en psykoselidelse uten at dette er fanget opp før av deg, oss eller behandlerne dine? 

Anonymkode: c300d...de4

Ønsker ikke å diskutere det i denne tråden. Jeg sliter med noen ting som jeg har slitt med i lang tid, men som jeg med unntak av noen tilfeller i løpet av årene har såvidt snakket med, med behandler. Nå er jeg i en situasjon hvor jeg kanskje må gjennom en utredning og det er for å utelukke ikke for å bekrefte. 

Endret av Glitter
Gjest KatarinaV
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ønsker ikke å diskutere det i denne tråden. Jeg sliter med noen ting som jeg har slitt med i lang tid, men som jeg med unntak av noen tilfeller i løpet av årene har såvidt snakket med, med behandler. Nå er jeg i en situasjon hvor jeg kanskje må gjennom en utredning og det er for å utelukke ikke for å bekrefte. 

Masse lykke til! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...