Gå til innhold

Sug i magen om morningen

Gjest Hmmm

Anbefalte innlegg

Våkner ofte tidlig om morningen med et kraftig sug i magen, skulle tro den ikke hadde fått mat på flere dager- så mye maser den. Men siden det suger sånn er det ikke alltid at matlysten er på topp, dessuten er klokken ofte 6 om morningen. Jeg spiser MASSE om dagen og to brødskiver rett 30 min før jeg legger meg.

Noen råd til mat som "varer" lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør unngå å spise om kvelden når det er mindre enn tre timer til du skal gå og legge deg. Det er når man spiser om kvelden at man blir sulten om morgenen, altså motsatt av hva logikken egentlig tilsier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonfairy

Du bør unngå å spise om kvelden når det er mindre enn tre timer til du skal gå og legge deg. Det er når man spiser om kvelden at man blir sulten om morgenen, altså motsatt av hva logikken egentlig tilsier...

Stemmer det,Leila??

Jeg plages også veldig av dette suget i magen på morgenen.Grusomt å våkne kvalm og samtidig kjenne seg sulten..(men altså ikke klare å spise)(nei,jeg er ikke gravid;))

Jeg spiser forresten ikke mye på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei på deg,

Å spise rett før man legger seg er ikke så lurt. Det er veldig vanlig å få ’sug’ i magen av det. Noen opplever å bli veldig sultne til frokost, mens andre bare har suget uten å ha noe særlig matlyst.

Synes derfor du skal prøve å ikke spise senere enn 3 timer før du legger deg. Over tid tror jeg du vil merke forskjell på kroppen din når du våkner på morgenen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...