Gå til innhold

Amundsen : en språkbruk som ikke gjenspeiler meg som person.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

Er han dum, eller tror han at andre er? ( det  kan forsåvidt være  rett  begge deler ) 

Hva mener han med "språkbruk," og er det den som er problemet? 

Forøvrig litt fornøyelig at Listhaug som selv måtte gå av som justisminister ( og Bjørnar Moxnes kom med mistillitsforslag 😎 ) reagerer så.. kritikkverdig og også ved å si at man må forvente at partifeller ikke uttaler seg slik på some ( grunnen til at hun selv gikk av, var jo nettopp på grunn av et innlegg på some, som hun forøvrig nektet å fjerne før etter en uke. )

For em gjeng. De skal jo liksom gjenspeile befolkningen. I mitt syn så syns jeg poltikere begynner å bli parodiske. 

For en gjeng..

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (19 minutter siden):

Er han dum, eller tror han at andre er? ( det  kan forsåvidt være  rett  begge deler ) 

Hva mener han med "språkbruk," og er det den som er problemet? 

 

Likevel er Frp nesten større enn Ap på meningsmålinger. Forstå det den som kan?

Anonymkode: cc22d...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Likevel er Frp nesten større enn Ap på meningsmålinger. Forstå det den som kan?

Anonymkode: 

 Alle partiene har sitt, men jeg har egentlig ikke noe problem med å forstå hvem som stemmer hva likevel, og hvorfor.

Jeg ser ikke FRP- velgeren, annet enn at det er mer "nye" penger og noe slett moral. Sånn sett gjenspeiler de velgerne sine ut fra hva jeg personlig har erfart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (48 minutter siden):

Er han dum, eller tror han at andre er? ( det  kan forsåvidt være  rett  begge deler ) 

Hva mener han med "språkbruk," og er det den som er problemet? 

Hvordan er språkbruken i Koranen da ? Eller støttetekstene...

Anonymkode: c9096...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amundsen glemte visst anonymknappen....

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Likevel er Frp nesten større enn Ap på meningsmålinger. Forstå det den som kan?

Anonymkode: cc22d...7a9

Økonomien, tenker jeg. Når folk sliter med å betale regninger hjelper det ikke hva politikerne sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan er språkbruken i Koranen da ? Eller støttetekstene...

Anonymkode: c9096...258

Koranen??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Grendel skrev (8 minutter siden):

Amundsen glemte visst anonymknappen....

Økonomien, tenker jeg. Når folk sliter med å betale regninger hjelper det ikke hva politikerne sier.

Det er akkurat det. Folk bør forstå to ting : det er ikke enkle årsaker bak ting, og det er sjelden enkle løsninger.

Det er jo det Frp vil ha folk til å tro. De går ikke så dypt akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke unna å tenke at dette er litt bevisst politikk.

Jeg mener FrP er litt delt i to. En litt mer sivilisert del (som Siv Jensen i stor grad representerte) og det som kan kalles Kommentarfelt-FrP, rasist-FrP eller Donald Trump-FrP eller hva man vil. Altså de som typisk har gått på Livets harde skole, klandrer Islam for alt galt i verden, og er i protest mot alt og alle.

Disse velgerne må med jevne mellomrom ristes ned fra gjerdet. Det vet FrP - og de trenger disse velgerne. Jeg føler at det er grunnen til disse jevnlige stuntene eller bisarre uttalelsene fra angivelig løse kanoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (10 minutter siden):

Jeg kommer ikke unna å tenke at dette er litt bevisst politikk.

Jeg mener FrP er litt delt i to. En litt mer sivilisert del (som Siv Jensen i stor grad representerte) og det som kan kalles Kommentarfelt-FrP, rasist-FrP eller Donald Trump-FrP eller hva man vil. Altså de som typisk har gått på Livets harde skole, klandrer Islam for alt galt i verden, og er i protest mot alt og alle.

Disse velgerne må med jevne mellomrom ristes ned fra gjerdet. Det vet FrP - og de trenger disse velgerne. Jeg føler at det er grunnen til disse jevnlige stuntene eller bisarre uttalelsene fra angivelig løse kanoner.

Jeg har sett det samme.

FrP følger samme mønster. Det kommer en grov uttalelse fra en av dem. De lar den ligge ca et døgn før vedkommende som kom med uttalelsen "beklager". Men egentlig så tenker de at "vi sier det som folk tenker innerst inne". 

Det er sånn at jeg nesten tror det er en bevisst strategi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
ISW skrev (14 minutter siden):

Jeg kommer ikke unna å tenke at dette er litt bevisst politikk.

Jeg mener FrP er litt delt i to. En litt mer sivilisert del (som Siv Jensen i stor grad representerte) og det som kan kalles Kommentarfelt-FrP, rasist-FrP eller Donald Trump-FrP eller hva man vil. Altså de som typisk har gått på Livets harde skole, klandrer Islam for alt galt i verden, og er i protest mot alt og alle.

Disse velgerne må med jevne mellomrom ristes ned fra gjerdet. Det vet FrP - og de trenger disse velgerne. Jeg føler at det er grunnen til disse jevnlige stuntene eller bisarre uttalelsene fra angivelig løse kanoner.

Hva mener du med bevisst politikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Jeg har sett det samme.

FrP følger samme mønster. Det kommer en grov uttalelse fra en av dem. De lar den ligge ca et døgn før vedkommende som kom med uttalelsen "beklager". Men egentlig så tenker de at "vi sier det som folk tenker innerst inne". 

Det er sånn at jeg nesten tror det er en bevisst strategi.

Hvem flere har gjort dette som du husker i farta, og som har blitt sittende? 

Jeg får ikke helt tak i det du og @ISW mener her.  Risikerer de stillingene sine for å appelere til de med minst intellekt og minst moral?  🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Hva mener du med bevisst politikk? 

Det jeg mener er at jeg tror at FrP skriver slik med vilje for å kapre stemmer fra ytre høyresiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

Koranen??? 

Ja du vet den hellige boken til muslimene. Har du lest den? Og hvis ja hva synes du om ordene i boken ?

De verste tingene står i støttetekstene da "hadith", de bør du også lese :) 

Rapporter tilbake når du har lest ! (evt google ;))

Anonymkode: c9096...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja du vet den hellige boken til muslimene. Har du lest den? Og hvis ja hva synes du om ordene i boken ?

De verste tingene står i støttetekstene da "hadith", de bør du også lese :) 

Rapporter tilbake når du har lest ! (evt google ;))

Anonymkode: c9096...258

Hva har dette med tema i denne tråden å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
ISW skrev (3 minutter siden):

Det jeg mener er at jeg tror at FrP skriver slik med vilje for å kapre stemmer fra ytre høyresiden.

Okay. Dette får meg nysgjerrig, så nå kommer jeg til å drive research for å om mulig se en sammenheng 🙂 utelukker jo det ikke. Ikke i det hele tatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Okay. Dette får meg nysgjerrig, så nå kommer jeg til å drive research for å om mulig se en sammenheng 🙂 utelukker jo det ikke. Ikke i det hele tatt.

 

Selvfølgelig bare en teori, men jeg synes det er påfallende at det samme skjer igjen og igjen - noen kommer med en hårreisende uttalelse og noen mer moderate går ut og tar avstand fra det.

Det er i alle fall åpenbart at FrP jakter velgere i flere leirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
ISW skrev (12 minutter siden):

Selvfølgelig bare en teori, men jeg synes det er påfallende at det samme skjer igjen og igjen - noen kommer med en hårreisende uttalelse og noen mer moderate går ut og tar avstand fra det.

Det er i alle fall åpenbart at FrP jakter velgere i flere leirer.

Kan jo bli interessant å se hvilken stilling Amundsen får nå da, og/ eller hvilken posisjon han kommer i. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (25 minutter siden):

Selvfølgelig bare en teori, men jeg synes det er påfallende at det samme skjer igjen og igjen - noen kommer med en hårreisende uttalelse og noen mer moderate går ut og tar avstand fra det.

Det er i alle fall åpenbart at FrP jakter velgere i flere leirer.

Ja, det skjer igjen og igjen. Jeg tenker likevel ikke at det er en bevisst, villet politikk, men at det er noe som uunngåelig vil skje innimellom når såpass mange i partiet har de meningene de har.  Det er en naturlov at det vil komme opp til overflaten. 

Hva gjelder PWA tenker jeg på det gamle «ordtaket» om at fra barn og fulle folk får man høre sannheten. Listhaug måtte jo selvsagt ta avstand fra det han gjorde. Samtidig er jeg overbevist om at hun svært godt forstår – og verdsetter – at slike uttalelser er god smurning for store deler av velgermassen. Disse velgerne vet at de kan stole på at FrP er på «deres side».  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 timer siden):

Hva har dette med tema i denne tråden å gjøre? 

Han sa slemme ting om Islam.

Som angivelig ikke er bra

Så da ble jo det naturlige spørsmålet hva Islam sier, og om det er noe bedre enn det Amundsen sa

 

Men, er nok ingen som vet ;) Jeg vet dessverre mer om kristendommen, jødedommen, og islam, enn de aller fleste "religiøse" folk. Merkelig egentlig, men sånn er det med den saken. Vanskelig å forstå, hvorfor dette er beskyttede grupper, når en leser tekstene.

Anonymkode: c9096...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...