Gå til innhold

Amundsen : en språkbruk som ikke gjenspeiler meg som person.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-
Skrevet (endret)
Worriesome Plenty 2 skrev (16 minutter siden):

Jeg mener det har like fullt WT faktor å gå rundt å skrike ingen sionister (nesten synonymt med jøder), i våre gater. 
I Norge er det ca 1500 jøder, i tillegg til gammel nazisme, må de å bære hatet til rødt og venstreekstreme, samt at det er utbredt antisemittisme i enkelte muslimske miljøer. Hadde jeg vært jøde i Norge hadde jeg vært engstelig for slik det har blitt etter Terrorangrepet som utløste det uakseptable tilsvaret av en krig. Men det ansvaret skal man ikke dytte på ved å skape utrygghet for en bitteliten utsatt gruppe her. Det bør kritiseres, men de venstreekstreme kjører på med rasismen sin.

Jeg er ikke helt sikker på hvilke ytringer du mener Rødt og andre politikere har kommet med som er hets mot jøder? 

Jeg ser mye uvettige ytringer om det som skjer på Gaza, og polariseringen er helt ekstrem. Jeg ser bare ikke hvilke politikere du sikter til og hva de har sagt? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Dette må du nesten belegge. Hvilke utsagn har Rødt kommet med som er antisemittiske? Israel forsøker å mistenkeliggjøre kritikk mot deres behandling av palestinerne som jødehat, det bør man ikke falle for. Sionisme kan forstås på ulike måter, men enkelte former for sionisme er like religiøst ekstreme og farlige som ekstrem islamisme. Det siste regner jeg med du syns det er helt ok å kritisere.

Har du i det hele tatt lest det jeg har skrevet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (1 time siden):

Jeg er ikke helt sikker på hvilke ytringer du mener Rødt og andre politikere har kommet med som er hets mot jøder? 

Jeg ser mye uvettige ytringer om det som skjer på Gaza, og polariseringen er helt ekstrem. Jeg ser bare ikke hvilke politikere du sikter til og hva de har sagt? 

Ingen sionister i våre gater. Rødt og palestinakomiteen. Synes du og drømmeautomat regelrett overser det jeg har skrevet. Det virker litt vondt i viljen å ignorere det, så da gidder jeg ikke skrive det samme enda engang. Skylapper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg regner med du viser til dette:

Sitat

Synes egentlig det er mer betenkelig med antisemittismen på den venstreekstreme siden i politikken. Når folk fra Rødt og palestinakomiteen går ut og skriker ingen sionister i våre gater

Hvordan veit du at dette er folk fra Rødt og Palestinakomiteen? Meg bekjent har hverken Rødt eller Palestinakomiteen (som jeg forøvrig er medlem av) noen gang sagt noe sånt offisielt, heller ikke har jeg noensinne hørt det i noen av de demonstrasjonene jeg har deltatt i.

Derfor framstår påstanden din som en ren antagelse. Igjen, kan du belegge den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Worriesome Plenty 2 skrev (9 minutter siden):

Ingen sionister i våre gater. Rødt og palestinakomiteen. Synes du og drømmeautomat regelrett overser det jeg har skrevet. Det virker litt vondt i viljen å ignorere det, så da gidder jeg ikke skrive det samme enda engang. Skylapper?

Er enig i at det er drøye ytringer. Jeg så på Debatten i går.

Nå vet du ikke hva jeg mener ift krigen på Gaza og mitt syn på det. Jeg vil ihvertfall ikke si at jeg har skylapper! Men okay. Hvis du mener at jeg fremstår sånn..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (På 10.3.2024 den 14.48):

Er han dum, eller tror han at andre er? ( det  kan forsåvidt være  rett  begge deler ) 

Hva mener han med "språkbruk," og er det den som er problemet? 

Forøvrig litt fornøyelig at Listhaug som selv måtte gå av som justisminister ( og Bjørnar Moxnes kom med mistillitsforslag 😎 ) reagerer så.. kritikkverdig og også ved å si at man må forvente at partifeller ikke uttaler seg slik på some ( grunnen til at hun selv gikk av, var jo nettopp på grunn av et innlegg på some, som hun forøvrig nektet å fjerne før etter en uke. )

For em gjeng. De skal jo liksom gjenspeile befolkningen. I mitt syn så syns jeg poltikere begynner å bli parodiske. 

For en gjeng..

 

Hvorfor erstattes Amundsen med Njåstad? Finnes det ingen redelige politikere lenger.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/bg3gql/frp-politiker-dro-paa-helgetur-til-spahotell-paa-stortingets-regning-naa-skal-han-lede-justiskomiteen

 

Anonymkode: 34dfe...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...