Gå til innhold

Amundsen : en språkbruk som ikke gjenspeiler meg som person.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han sa slemme ting om Islam.

Som angivelig ikke er bra

Så da ble jo det naturlige spørsmålet hva Islam sier, og om det er noe bedre enn det Amundsen sa

 

Men, er nok ingen som vet ;) Jeg vet dessverre mer om kristendommen, jødedommen, og islam, enn de aller fleste "religiøse" folk. Merkelig egentlig, men sånn er det med den saken. Vanskelig å forstå, hvorfor dette er beskyttede grupper, når en leser tekstene.

Anonymkode: c9096...258

Nå var det flere som sa "slemme" ting. Det var flere koko- ytringer der. Jeg tror likevel vi bør forvente mer av en tidligere justisminister som er leder for en justiskomite på Stortinget. Sånn rølp fra en eldre/ godt voksen mann?  Og så den idiotiske tiraden om kvinner rett etterpå? 

Han er jo helt rabiat, men føyer seg jo godt inn i rekken av mildt sagt like rabiate partifeller opp gjennom. Det er hardcore WT- faktor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir skrev (7 timer siden):

Nå var det flere som sa "slemme" ting. Det var flere koko- ytringer der. Jeg tror likevel vi bør forvente mer av en tidligere justisminister som er leder for en justiskomite på Stortinget. Sånn rølp fra en eldre/ godt voksen mann?  Og så den idiotiske tiraden om kvinner rett etterpå? 

Han er jo helt rabiat, men føyer seg jo godt inn i rekken av mildt sagt like rabiate partifeller opp gjennom. Det er hardcore WT- faktor..

I rettferdighetens navn ble han umiddelbart avsatt av Frp etter tiraden. Det er rart han kunne å nå så langt i utgangspunktet.

Han var kontroversiell fra før siden han mente at FrpU var det nye Venstre eller noe sånt. Det er et kompliment etter min mening, men var nok ikke ment sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt komisk da Listhaug på nyhetene la ansiktet i alvorlige folder og snakket om alvorligheten og nødvendigheten av Amundsens avgang. Hun har visst fullstendig glemt (fortrengt) at hun selv måtte gå av av samme grunn for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Relativt komisk da Listhaug på nyhetene la ansiktet i alvorlige folder og snakket om alvorligheten og nødvendigheten av Amundsens avgang. Hun har visst fullstendig glemt (fortrengt) at hun selv måtte gå av av samme grunn for noen år siden.

Ja, jeg savnet henne på Oscar utdelingen.

Det er imponerende hvordan hun kan være så oppriktig engasjert og sint på ting hun selv har vært med på å vedta, f.eks Acer og elektrifisering av sokkelen. Jeg har stor respekt for at folk skifter mening, men da må de være ærlige på at de har vurdert feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (22 timer siden):

Er han dum, eller tror han at andre er? ( det  kan forsåvidt være  rett  begge deler ) 

Hva mener han med "språkbruk," og er det den som er problemet? 

Forøvrig litt fornøyelig at Listhaug som selv måtte gå av som justisminister ( og Bjørnar Moxnes kom med mistillitsforslag 😎 ) reagerer så.. kritikkverdig og også ved å si at man må forvente at partifeller ikke uttaler seg slik på some ( grunnen til at hun selv gikk av, var jo nettopp på grunn av et innlegg på some, som hun forøvrig nektet å fjerne før etter en uke. )

For em gjeng. De skal jo liksom gjenspeile befolkningen. I mitt syn så syns jeg poltikere begynner å bli parodiske. 

For en gjeng..

 

Elon Musk poster også i fylla?

image.thumb.png.a2de2221e585a501f416619ead02b3d3.png

https://sg.news.yahoo.com/elon-musk-whines-woke-oscars-065750765.html

 

Anonymkode: 34dfe...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Om så? 

Hva har han med norske politikere og i særdeleshet Frp"ere å gjøre? 

Musk er av samme ulla.

Anonymkode: 34dfe...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Musk er av samme ulla.

Anonymkode: 34dfe...768

Sammenligner du Per Willy Amundsen med Elon Musk? 

😂 made my day 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Sammenligner du Per Willy Amundsen med Elon Musk? 

😂 made my day 😅

Du følger ikke godt nok med? Han er bestevenn med Trump, er innvandringsmotstander og sprer konspirasjonsteorier. En møkkaman med andre ord.

Anonymkode: 34dfe...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Sammenligner du Per Willy Amundsen med Elon Musk? 

😂 made my day 😅

Og jeg glemte. Musk er også Putin-klakør.

Anonymkode: 34dfe...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du følger ikke godt nok med? Han er bestevenn med Trump, er innvandringsmotstander og sprer konspirasjonsteorier. En møkkaman med andre ord.

Anonymkode: 34dfe...768

Eh... 

Hvor i periferien er du?  Tråden handler om Amundsen. Og så planter du Elon Musk av alle, inn i denne?  

Ingen er av samme ulla som Musk 😀 og minst av alle Per Willy Amundsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (29 minutter siden):

Eh... 

Hvor i periferien er du?  Tråden handler om Amundsen. Og så planter du Elon Musk av alle, inn i denne?  

Ingen er av samme ulla som Musk 😀 og minst av alle Per Willy Amundsen. 

De er av samme ulla. Halvgamle menn som sitter (halvfulle?) på SO og rauter ut sitt hat til woke og "venstresiden" og sin støtte til "sterke menn". 

Anonymkode: 34dfe...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

 

Synes denne var svært bra:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/xgGqvX/per-willy-amundsen-passer-ikke-i-new-frp

Anonymkode: e4454...05f

Jo.

Men velgerne? "Nå er vi så lei AP og tilogmed Høyre, at vi velger partiet som tradisjonelt er fullt av klovner som går over streken" 

Hva betyr det?  At de vet hva de får uten å bli så skuffet gang på gang av partier de egentlig er programenige med? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Synes egentlig det er mer betenkelig med antisemittismen på den venstreekstreme siden i politikken. Når folk fra Rødt og palestinakomiteen går ut og skriker ingen sionister i våre gater. Når de som vet litt om jødedom, vet at 99% av jøder er sionister. Og at å være sionist ikke innebærer å være for Gazakrigen, men er ett spekter av oppfatninger.

 

Men nei da, venstrerasister er mindre ille enn middelaldrende FrP folk i fylla.

Det er omfattende logisk brist blant woke folk og andre som tydeligvis setter dagsordenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Worriesome Plenty 2 skrev (45 minutter siden):

Synes egentlig det er mer betenkelig med antisemittismen på den venstreekstreme siden i politikken. Når folk fra Rødt og palestinakomiteen går ut og skriker ingen sionister i våre gater. Når de som vet litt om jødedom, vet at 99% av jøder er sionister. Og at å være sionist ikke innebærer å være for Gazakrigen, men er ett spekter av oppfatninger.

 

Men nei da, venstrerasister er mindre ille enn middelaldrende FrP folk i fylla.

Det er omfattende logisk brist blant woke folk og andre som tydeligvis setter dagsordenen.

Som jeg har nevnt, så var det mange koko-ytringer fra andre siden også. Jeg unnskylder ikke dem på noen måte, og jeg syns også at det er lite forståelse for jøder og Israel oppe i dette! 

Nå handler jo tråden mer om politikeren Amundsen som har hatt drøye uttalelser tidligere også. Han må stå til ansvar for hva han ytrer uavhengig av hva andre skriver. Han visste gratulasjonen til Israel ville vekke reaksjoner, så enten er han dum som et brød som ikke var forberedt, eller han frwmorovoserte for å få ut guffe. Uansett elendig oppførsel fra en som er på stortinger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (30 minutter siden):

Som jeg har nevnt, så var det mange koko-ytringer fra andre siden også. Jeg unnskylder ikke dem på noen måte, og jeg syns også at det er lite forståelse for jøder og Israel oppe i dette! 

Nå handler jo tråden mer om politikeren Amundsen som har hatt drøye uttalelser tidligere også. Han må stå til ansvar for hva han ytrer uavhengig av hva andre skriver. Han visste gratulasjonen til Israel ville vekke reaksjoner, så enten er han dum som et brød som ikke var forberedt, eller han frwmorovoserte for å få ut guffe. Uansett elendig oppførsel fra en som er på stortinger! 

Det er alltid høyresiden som må beklage sin oppførsel mens venstreekstreme ikke en gang kan beklage rasisme eller tidligere begeistring for Pol Pot.

Det er veldig påfallende. De er ikke så stort bedre enn høyreekstreme disse fanatikerne som slipper til fra den venstreekstreme siden.

 

Forskjellen på Rødt og SIAN er bare hvem de hater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Worriesome Plenty 2 skrev (2 minutter siden):

Det er alltid høyresiden som må beklage sin oppførsel mens venstreekstreme ikke en gang kan beklage rasisme eller tidligere begeistring for Pol Pot.

Det er veldig påfallende. De er ikke så stort bedre enn høyreekstreme disse fanatikerne som slipper til fra den venstreekstreme siden.

 

Forskjellen på Rødt og SIAN er bare hvem de hater.

SIAN ?  De kan ikke sammenlignes med noen. Der er det blåst med WT- faktor som sprenger skalaen.

Jeg er ikke uenig i at hatytringer er like uakseotable uansett hvem de kommer fra ellers. Jeg ville jo reagert likedan om det kom tilsvarende fra andre siden. Såfremt de sitter på Stortinget og i særdeleshet har mer viktige posisjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Kashmir skrev (19 minutter siden):

SIAN ?  De kan ikke sammenlignes med noen. Der er det blåst med WT- faktor som sprenger skalaen.

Jeg er ikke uenig i at hatytringer er like uakseotable uansett hvem de kommer fra ellers. Jeg ville jo reagert likedan om det kom tilsvarende fra andre siden. Såfremt de sitter på Stortinget og i særdeleshet har mer viktige posisjoner. 

Jeg mener det har like fullt WT faktor å gå rundt å skrike ingen sionister (nesten synonymt med jøder), i våre gater. 
I Norge er det ca 1500 jøder, i tillegg til gammel nazisme, må de å bære hatet til rødt og venstreekstreme, samt at det er utbredt antisemittisme i enkelte muslimske miljøer. Hadde jeg vært jøde i Norge hadde jeg vært engstelig for slik det har blitt etter Terrorangrepet som utløste det uakseptable tilsvaret av en krig. Men det ansvaret skal man ikke dytte på ved å skape utrygghet for en bitteliten utsatt gruppe her. Det bør kritiseres, men de venstreekstreme kjører på med rasismen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Worriesome Plenty 2 skrev (14 minutter siden):

I Norge er det ca 1500 jøder, i tillegg til gammel nazisme, må de å bære hatet til rødt og venstreekstreme

Dette må du nesten belegge. Hvilke utsagn har Rødt kommet med som er antisemittiske? Israel forsøker å mistenkeliggjøre kritikk mot deres behandling av palestinerne som jødehat, det bør man ikke falle for. Sionisme kan forstås på ulike måter, men enkelte former for sionisme er like religiøst ekstreme og farlige som ekstrem islamisme. Det siste regner jeg med du syns det er helt ok å kritisere.

Endret av Drømmeautomat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...