Gå til innhold

Gave dilemma


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Her kjøper vi kun gaver ved runde dager, mine foreldre får en liten ting da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Er helt enig i dette, men slik jeg leste Hi så var det også følelsene rundt det å bli forskjellsbehandlet som var problemet.  Og det er aldri en god følelse.  Og er det slik rundt gaver, så er det sikkert slik på andre plan også.  Det var iallefall utifra dette at jeg svarte tidligere. Men mye mulig at jeg har misforstått helt.

Mulig dette egentlig handler om noe helt annet enn disse gavene, men TS mener gavene symboliserer relasjonene. Eller noe sånt. Uansett tror jeg det kommer lite ut av å avvise gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
Ekstra skrev (2 minutter siden):

Mulig dette egentlig handler om noe helt annet enn disse gavene, men TS mener gavene symboliserer relasjonene. Eller noe sånt. Uansett tror jeg det kommer lite ut av å avvise gaven.

Helt enig. Det å avvise gaven vil vel bare føre til mer splid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Ekstra skrev (1 time siden):

Jeg synes det er frekt å avvise gave og si hva man heller vil ha. Det kan ikke koste en så veldig mye å takke for en gave som ikke er midt i blinken, det er vanlig høflighet. Da legger man altfor mye forventninger i gaven.

Jeg syns ikke at det jeg skrev er frekt. Det var heller en høflig måte å si det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er relasjon som ikke er god. Ganger gis av plikt begge veier. Så hvorfor skal det gis gaver når det som kjøpes verken er av interesse eller noe som ønskes? Når du gjentatte ganger får gave uten betydning av den som gir og den som mottar? 

Anonymkode: fee68...dec

Jeg syns du lager mye ståhei rundt noe som er på nivå med smalltalk - gavedeling betyr ikke så innmari mye, det er bare noe vi gjør fordi vi er siviliserte mennesker. På samme måte som at "Hvordan har du det?" ikke betyr "hvordan har du det - og nå spør jeg seriøst" i en smalltalksetting betyr ikke sånne byttegaver så mye. Ta i mot, gi det du vil tilbake, og ikke tenk så mye mer på det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...