Gå til innhold

Nedtrapping Zoloft


Seroxat

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå seponere Zoloft. Jeg har gått på 50 mg i 4 1/2 uke uten noen effekt. Jeg har fortsatt bare bivirkninger og selvmordstanker har jeg hatt like lenge. Jeg er så skuffa over at ikke Zoloft har hatt en virkning. Legen min mente at det er en så liten dose at jeg kunne velge å trappe ned til 25 mg i en uke fra i morgen for så å kutte den helt ut neste lørdag, eller kutte den helt ut fra i morgen. Er det noen her som har erfaringer med hvordan jeg bør gjøre nedtrappingen? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Seroxat skrev (Akkurat nå):

Jeg skal nå seponere Zoloft. Jeg har gått på 50 mg i 4 1/2 uke uten noen effekt. Jeg har fortsatt bare bivirkninger og selvmordstanker har jeg hatt like lenge. Jeg er så skuffa over at ikke Zoloft har hatt en virkning. Legen min mente at det er en så liten dose at jeg kunne velge å trappe ned til 25 mg i en uke fra i morgen for så å kutte den helt ut neste lørdag, eller kutte den helt ut fra i morgen. Er det noen her som har erfaringer med hvordan jeg bør gjøre nedtrappingen? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

Jeg skjønner at du spør, men jeg ville absolutt fulgt anbefaling fra legen din. Kanskje du kan prøve en annen AD?

Anonymkode: 16af0...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner at du spør, men jeg ville absolutt fulgt anbefaling fra legen din. Kanskje du kan prøve en annen AD?

Anonymkode: 16af0...66c

Legen min mente at jeg kunne velge mellom å kutte ut fra i morgen, eller kutte ut gradvis i og med at jeg bare tar 50 mg. Tenkte kanskje at det var noen her inne som har erfaring med nedtrapping. Ja, kanskje jeg kan prøve en annen AD som funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at du og legen din har gitt opp allerede på en dose der de færreste har effekt. Det skal ikke være nødvendig med nedtrapping etter så lav dose/så kort tid/og ingen effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
nachnoo skrev (14 minutter siden):

Det er synd at du og legen din har gitt opp allerede på en dose der de færreste har effekt. Det skal ikke være nødvendig med nedtrapping etter så lav dose/så kort tid/og ingen effekt.

Jeg opplever fortsatt bare bivirkninger av Zoloft etter 4 1/2 uke pluss fortsatt selvmordstanker hver eneste morgen og gjennom dagen. Selvmordstanker burde vel ha gitt seg etter så lang tid? Er dosen så liten at få har effekt av den? Tror du at jeg vil oppleve nedtrappingssymptomer som økt uro m.m hvis jeg kutter den tvert ut? Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Selvmordstankene skyldes nok depresjonen heller enn Zoloft. 

Støtter denne.

Anonymkode: 16af0...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (9 minutter siden):

Selvmordstankene skyldes nok depresjonen heller enn Zoloft. 

Jeg forstår, men jeg hadde ikke så mange og mye selvmordstanker når jeg ikke tok Zoloft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (1 time siden):

Jeg skal nå seponere Zoloft. Jeg har gått på 50 mg i 3 1/2 uke uten noen effekt. Jeg har fortsatt bare bivirkninger og selvmordstanker har jeg hatt like lenge. Jeg er så skuffa over at ikke Zoloft har hatt en virkning. Legen min mente at det er en så liten dose at jeg kunne velge å trappe ned til 25 mg i en uke fra i morgen for så å kutte den helt ut neste lørdag, eller kutte den helt ut fra i morgen. Er det noen her som har erfaringer med hvordan jeg bør gjøre nedtrappingen? Setter pris på tilbakemeldinger ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (1 time siden):

Jeg opplever fortsatt bare bivirkninger av Zoloft etter 3 1/2 uke pluss fortsatt selvmordstanker hver eneste morgen og gjennom dagen. Selvmordstanker burde vel ha gitt seg etter så lang tid? Er dosen så liten at få har effekt av den? Tror du at jeg vil oppleve nedtrappingssymptomer som økt uro m.m hvis jeg kutter den tvert ut? Takk for tilbakemelding ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nachnoo; tror du jeg vil oppleve seponeringssymptomer som økt uro m.m dersom jeg kutter ut Zoloft helt i morgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Seroxat skrev (15 minutter siden):

Nachnoo; tror du jeg vil oppleve seponeringssymptomer som økt uro m.m dersom jeg kutter ut Zoloft helt i morgen? 

Jeg trappet ned til 100 mg og gikk på det en uke og kuttet de ut, fikk ikke noen seponeringssymptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner at du spør, men jeg ville absolutt fulgt anbefaling fra legen din. Kanskje du kan prøve en annen AD?

Anonymkode: 16af0...66c

Jeg ville også fulgt legens anbefaling. Du har stresset veldig rundt medisinering. Når du ikke oppnår effekt kan det kanskje være lurt å ta en liten pause.

Anonymkode: 275d4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg trappet ned til 100 mg og gikk på det en uke og kuttet de ut, fikk ikke noen seponeringssymptomer. 

Jeg forstår. Takk for tilbakemelding ❤️

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg ville også fulgt legens anbefaling. Du har stresset veldig rundt medisinering. Når du ikke oppnår effekt kan det kanskje være lurt å ta en liten pause.

Anonymkode: 275d4...3bf

Ja, jeg blir stressa når jeg ikke får noe virkning av Zoloft. Da er det som du skriver kanskje lurt å ta en pause. Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seroxat skrev (21 minutter siden):

Ja, jeg blir stressa når jeg ikke får noe virkning av Zoloft. Da er det som du skriver kanskje lurt å ta en pause. Takk for tilbakemelding ❤️

Har heller inhen virkning av noe

føler med deg

Anonymkode: 5f338...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har heller inhen virkning av noe

føler med deg

Anonymkode: 5f338...654

Takk for omtanken ❤️ Føler virkelig med deg også ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (5 timer siden):

Nachnoo; tror du jeg vil oppleve seponeringssymptomer som økt uro m.m dersom jeg kutter ut Zoloft helt i morgen? 

Nei, det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (12 timer siden):

Nei, det tror jeg ikke.

Jeg forstår. Alternativt er å ta 25 mg noen få dager for så å kutte helt ut. Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (17 timer siden):

Jeg forstår. Fikk du ikke noen seponerings symtomer når du kutta ut fra 100 mg? Hvor lenge hadde du gått på de da?Takk for tilbakemelding ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...