Gå til innhold

Nedtrapping Zoloft


Seroxat

Anbefalte innlegg

Ved langvarig bruk over år med god effekt skal en trappe ned over tre mnd. 
I dette tilfellet med svært lav dose i kort tid og uten effekt kan en  bråseponere Men om en vil halvere i en uke først, er det også helt ok. 
I dette tilfellet er det såkalt «ett fett». Ingen grunn til å bruke mer tid på dette spørsmålet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nachnoo skrev (2 timer siden):

Ved langvarig bruk over år med god effekt skal en trappe ned over tre mnd. 
I dette tilfellet med svært lav dose i kort tid og uten effekt kan en  bråseponere Men om en vil halvere i en uke først, er det også helt ok. 
I dette tilfellet er det såkalt «ett fett». Ingen grunn til å bruke mer tid på dette spørsmålet. 

Nettopp. Takk for svar❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo skrev (På 22.3.2024 den 15.45):

Selvmordstankene skyldes nok depresjonen heller enn Zoloft. 

Jeg forstår. Det er bare det at disse tankene har eskalert etter at jeg starta med Zoloft. Jeg har skjønt at det er vanlig i oppstarten, men nå som det har gått såpass lang tid så burde det vel ha gitt seg? Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke lang nok tid, det er en liten dose. Synes du gir opp lett, men ditt valg.

Anonymkode: d35e4...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke lang nok tid, det er en liten dose. Synes du gir opp lett, men ditt valg.

Anonymkode: d35e4...f3b

Det er riktig, og dosen er for lav til å få ordentlig effekt, du ender bare opp med bivirkninger

Anonymkode: 275d4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er riktig, og dosen er for lav til å få ordentlig effekt, du ender bare opp med bivirkninger

Anonymkode: 275d4...3bf

Jeg forstår. Er det sånn at hvis dosen er for lav så opplever jeg kun bivirkninger? Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er riktig, og dosen er for lav til å få ordentlig effekt, du ender bare opp med bivirkninger

Anonymkode: 275d4...3bf

Så for liten dose kan være årsaken til at jeg ikke opplever virkning? Pleier ikke selvmordstanker knytta til oppstart å gi seg etter ca to ukers tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (Akkurat nå):

Så for liten dose kan være årsaken til at jeg ikke opplever virkning? Pleier ikke selvmordstanker knytta til oppstart å gi seg etter ca to ukers tid uansett virkning eller ikke? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo ikke lang nok tid, det er en liten dose. Synes du gir opp lett, men ditt valg.

Anonymkode: d35e4...f3b

Burde ikke jeg ha hatt en liten virkning uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seroxat skrev (13 minutter siden):

Jeg forstår. Er det sånn at hvis dosen er for lav så opplever jeg kun bivirkninger? Takk for tilbakemelding ❤️

Sånn var det for meg. Når jeg fikk korrekt dose kom virkningen. Overveide og slutte for bivirkningene var så tøffe. Men de ga seg etterhvert. Er glad jeg holdt ut, for jeg har fått et mye bedre liv.

Anonymkode: 275d4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sånn var det for meg. Når jeg fikk korrekt dose kom virkningen. Overveide og slutte for bivirkningene var så tøffe. Men de ga seg etterhvert. Er glad jeg holdt ut, for jeg har fått et mye bedre liv.

Anonymkode: 275d4...3bf

Jeg forstår. Husker du sånn ca hvor lang tid det tok før du fikk noe effekt på riktig dose? Jeg opplever å bli veldig trøtt av Zoloft når jeg tar den om morgenen. Blir du det? Takk for at du deler dine erfaringer med meg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Sånn var det for meg. Når jeg fikk korrekt dose kom virkningen. Overveide og slutte for bivirkningene var så tøffe. Men de ga seg etterhvert. Er glad jeg holdt ut, for jeg har fått et mye bedre liv.

Anonymkode: 275d4...3bf

Jeg forstår. Husker du sånn ca hvor lang tid bivirkningene varte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er riktig, og dosen er for lav til å få ordentlig effekt, du ender bare opp med bivirkninger

Anonymkode: 275d4...3bf

Hvor lang tid bør jeg gi det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Seroxat skrev (1 time siden):

Hvor lang tid bør jeg gi det da? 

Anbefaler at du leser nachnoo sitt svar i tråden Brintellix vs Zoloft

Anonymkode: 275d4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Anbefaler at du leser nachnoo sitt svar i tråden Brintellix vs Zoloft

Anonymkode: 275d4...3bf

Jeg forstår. Det skal jeg gjøre. Takk for tilbakemelding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sånn var det for meg. Når jeg fikk korrekt dose kom virkningen. Overveide og slutte for bivirkningene var så tøffe. Men de ga seg etterhvert. Er glad jeg holdt ut, for jeg har fått et mye bedre liv.

Anonymkode: 275d4...3bf

Har trøttheten gitt seg hos deg? Opplever å bli veldig trøtt av Zoloft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroxat skrev (Akkurat nå):

Har trøttheten gitt seg hos deg? Opplever å bli veldig trøtt av Zoloft. Eller tar du dem om kvelden? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Seroxat skrev (På 24.3.2024 den 13.41):

 

En liten oppdatering. Jeg har nå økt dosen med Zoloft i dag istedenfor å seponere. Jeg er forberedt på økte bivirkninger ved doseøkning som økt angst og uro m.m. Hvordan opplevde dere bivirkninger ved doseøkning? Gikk det greit?Opplever å bli veldig trøtt ved å ta den om morgenen så vurderer å ta den på kvelden, men er redd for å ikke få sove dersom jeg tar den på kvelden. Er trøttheten noe som vil gå over etterhvert? Når tar dere andre Zoloft? 

Endret av Seroxat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...