Gå til innhold

Daner og usakligheter.


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ta får du ikke nok oppmerksomhet for tiden? Denne tråden omhandler det du føler på i en opphetet diskusjon her på forumet… 

Anonymkode: cc3cf...496

Hæ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jeg klager absolutt ikke over alle andre. Tvert mot så har jeg ikke vondt for å skrive fine ting til brukere. Men det MÅ modereres da jeg misliker smisking. Der er en hårfin balanse der. Jeg har skrevet msnge opp riktig gode tilbakemeldinger her. Men jeg kan ikke overdrive. 

Hele hovedinnlegget ditt handler jo om at du mener alle damer er slik. Når jeg korrigerer deg på dette svarer du jo til og med at at - Det er så min erfaring. Gang på gang.

Hva du selv mener er gode tilbakemeldinger og hva andre mener er gode tilbakemeldinger kan jo variere og være helt ulikt. (for å unngå misforståelser, jeg vet ikke hvordan du som person svarer eller er. Det er veldig sjelden noe feil med alle andre. Jeg merket jo umiddelbart at du er sint på meg av en eller annen grunn, du møter meg med klørne ute i de første innleggene. Det er ikke så rart om du tror jeg er ute etter å ta deg (lover at jeg ikke er det). Dette er jo en atferd/en holdning som lett smitter over på den som diskuterer med deg) 

Anonymkode: 588a0...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hele hovedinnlegget ditt handler jo om at du mener alle damer er slik. Når jeg korrigerer deg på dette svarer du jo til og med at at - Det er så min erfaring. Gang på gang.

Hva du selv mener er gode tilbakemeldinger og hva andre mener er gode tilbakemeldinger kan jo variere og være helt ulikt. (for å unngå misforståelser, jeg vet ikke hvordan du som person svarer eller er. Det er veldig sjelden noe feil med alle andre. Jeg merket jo umiddelbart at du er sint på meg av en eller annen grunn, du møter meg med klørne ute i de første innleggene. Det er ikke så rart om du tror jeg er ute etter å ta deg (lover at jeg ikke er det). Dette er jo en atferd/en holdning som lett smitter over på den som diskuterer med deg) 

Anonymkode: 588a0...40e

Les hi om igjen du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Les hi om igjen du. 

Utdrag:

"Hvorfor er damer mer opptatt av person enn sak? "

"Mens damer har jeg STERKT inntrykk av går mer på person som : du er. Du bør. Du gjør alltid og du gjør aldri. Så sykt mange hersketeknikker istedenfor å skrive saklig. 

Og en annen ting, ikke MINST: har du vært hardt uenig med en dame, så er det liksom utilgivelig."

 

Du generaliserer over en lav sko. Slik som dette er damer i følge deg, også når jeg korrigerer deg på det. 

Anonymkode: 588a0...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utdrag:

"Hvorfor er damer mer opptatt av person enn sak? "

"Mens damer har jeg STERKT inntrykk av går mer på person som : du er. Du bør. Du gjør alltid og du gjør aldri. Så sykt mange hersketeknikker istedenfor å skrive saklig. 

Og en annen ting, ikke MINST: har du vært hardt uenig med en dame, så er det liksom utilgivelig."

 

Du generaliserer over en lav sko. Slik som dette er damer i følge deg, også når jeg korrigerer deg på det. 

Anonymkode: 588a0...40e

Ja, jeg generaliserer og jeg vedder en million på at dere som Gaslighter her er nettopp damer.

Vedder du mot? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker å diskutere med menn og så sette de fast med fakta og sakligheter. Da blir de altså så forbanna. 😂

Anonymkode: 38e03...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg generaliserer og jeg vedder en million på at dere som Gaslighter her er nettopp damer.

Vedder du mot? 🙂

Nå gjør du egentlig det samme igjen. Fremfor å forsøke lytte til det jeg sier så går du rett i angrep. Dette gidder jeg ikke. Beklager at jeg forsøkte svare deg på en skikkelig måte.

Anonymkode: 588a0...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå gjør du egentlig det samme igjen. Fremfor å forsøke lytte til det jeg sier så går du rett i angrep. Dette gidder jeg ikke. Beklager at jeg forsøkte svare deg på en skikkelig måte.

Anonymkode: 588a0...40e

Ja?  Svar skyldig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Ja?  Svar skyldig? 

Mener du oppriktig at jeg gaslighter deg ved å forsøke gi deg et ok svar på det du spør om? Det er samme svaret jeg har gitt meg selv mange ganger og som jeg synes er bra. Jeg blir egentlig litt forbauset over at du kan si slikt. Jeg skjønner ikke helt poenget med å spørre om noe og ønske et svar, og så beskylde den som oppriktig forsøker å svare på en grei måte for gaslighting. 

Anonymkode: 588a0...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener du oppriktig at jeg gaslighter deg ved å forsøke gi deg et ok svar på det du spør om? Det er samme svaret jeg har gitt meg selv mange ganger og som jeg synes er bra. Jeg blir egentlig litt forbauset over at du kan si slikt. Jeg skjønner ikke helt poenget med å spørre om noe og ønske et svar, og så beskylde den som oppriktig forsøker å svare på en grei måte for gaslighting. 

Anonymkode: 588a0...40e

Du er ikke forbsuset. Du står rett og slett ikke for hva du mener. Det teller derfor ikke spesielt mye det du kommer med i denne saken.

Hadde jeg spurt om du tenner på sauer, så var det helt forståelig at du svarte som anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Du er ikke forbsuset. Du står rett og slett ikke for hva du mener. Det teller derfor ikke spesielt mye det du kommer med i denne saken.

Hadde jeg spurt om du tenner på sauer, så var det helt forståelig at du svarte som anonym. 

Dersom du kun ønsker svar fra kjente nick kan du selv poste i det forumet som krever det. Jeg så ingen merknad om det og ønsket å svare deg. Åpenbart gikk jeg rett inn i ormebolet for her blir man halshugd om man forsøker svare.

Anonymkode: 588a0...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (15 minutter siden):

Du er ikke forbsuset. Du står rett og slett ikke for hva du mener. Det teller derfor ikke spesielt mye det du kommer med i denne saken.

Hadde jeg spurt om du tenner på sauer, så var det helt forståelig at du svarte som anonym. 

Ja dette var sakelig

Anonymkode: 27749...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja dette var sakelig

Anonymkode: 27749...e0f

Ihvertfall sant. Er sannhet saklig ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Kashmir skrev (2 timer siden):

Jeg kan jo ilkke endre det tema er? Forstår du ikke, så forstår du ikke. 

Det handler vel om damer, ikke daner. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
slabbedask skrev (4 minutter siden):

Det handler vel om damer, ikke daner. Men men.

Ja. Jeg har fått med meg det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring går dette mer på personlighet enn kjønn. Det er en gammel myte at kvinner prater utfra følelser og menn er saklige.

Det er et spekter og det kommer an på personlighet og, ikke minst, hva man trigger. Jeg kan være saklig om mye, men blir jeg trigget så kan jeg også bli irrasjonell og emosjonell. Så er vi ulike på hva, og hvor mye, som trigger oss. Det har heller ikke noe med kjønn å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (12 minutter siden):

Ihvertfall sant. Er sannhet saklig ? 

Ikke din form for sannhet

Anonymkode: 27749...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (2 timer siden):

Hvorfor er damer mer opptatt av person enn sak? 

Det går an å være ( hardt ) uenig med menn ( snakker ikke forhold ) og de holder seg til sak. 

Mens damer har jeg STERKT inntrykk av går mer på person som : du er. Du bør. Du gjør alltid og du gjør aldri. Så sykt mange hersketeknikker istedenfor å skrive saklig. 

Hva er egentlig årsaken? 

Og en annen ting, ikke MINST: har du vært hardt uenig med en dame, så er det liksom utilgivelig. 

Menn kan absolutt bli preget, men de snakker likevel sak neste gang!

Hva er greia her? 

Har ikke lagt merke til at damer ikke skiller mellom person og sak mer enn menn.

MEN er det noe som har irritert meg med damer, men nesten aldri med menn, så er det at de setter damer i offerrollen uansett hvordan det vinkles. 
Dette gjelder særlig datingspørsmål. Samme faen hva slags mann du har møtt, finner de noe galt med han. Er han kjekk, er han er player, er han ordinær/ikke kjekk er han ikke kjenn nok, er han muslimsk er han konebanker, rundbrenner eller noe annet negativt. Har han vist en sårbar side, lyver han bare for å få sympati: «han er mulig en psykopat som skal få deg til å synes synd på han»
Dette kan dreie seg om noe så enkelt som å være åpen med hverandre om ting man har opplevd i livet og evt diagnoser man har fått.

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Etter min erfaring går dette mer på personlighet enn kjønn. Det er en gammel myte at kvinner prater utfra følelser og menn er saklige.

Det er et spekter og det kommer an på personlighet og, ikke minst, hva man trigger. Jeg kan være saklig om mye, men blir jeg trigget så kan jeg også bli irrasjonell og emosjonell. Så er vi ulike på hva, og hvor mye, som trigger oss. Det har heller ikke noe med kjønn å gjøre.

Syns du? Tror du at det er myte, og hvorfor? 

Alle kan bli trigget. Det er ganske menneskelig. Men glemner nan sak gjentatte ganger da, og tenker person framfor tema? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...