shiola Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hei, jeg er ei ung kvinne på 24 år. Har tidligere hatt anorexi, bulimi og til slutt tvangsspising. Jeg er nå blitt frisk fra dette og har bearbeidet "roten" til problemene. Mitt problem er at jeg sliter med konsekvensene. Jeg er 168 cm og veier nå 78 kg. Det er litt for mye, spesielt når det meste har samlet seg rundt midjen. Jeg vil ikke komme inn i en ny slankehysteri som vil drive meg inn i depresjon og sykdom. Det jeg trenger er å gå ned i vekt på riktig og sunn måte. Jeg har snakket med min lege, men alt jeg får av informasjon er spis sunt og tren. Dette er jo selvsagt riktig, men jeg kunne trenge litt mer konkret å gå ut ifra. Hva skal jeg konkret spise, når, hvor mye. Hva burde jeg trene, hvor mye og så videre. Hvor får jeg tak i mer utfyllende informasjon som kan være til hjelp for meg, både for å komme i gang og få et vekttap. Men viktigst av alt er det at det skal være informasjon og kunnskap som kan bidra med å danne et nytt grunnlag for en ny livsstil. Jeg håper dette ikke ble for vrient. Hilsen en som er ivrig etter å komme i gang, men trenger informasjon og mer utfyllende hjelp som kan være med å hjelpe i begynnelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hei shiola! Vil absolutt anbefale deg å melde deg på et organisert kurs (Grete Roede;Libra) hvor du lærer riktig spising på en sunn og fornuftig måte!!! Følg med i avisene, eller gå inn på nettsidene deres www.greteroede.no www.libra.no (?) Lykke til, da!!!! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Basseluska Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Kan absolutt anbefale Grete Roede, som en lenger ned her også anbefalte. Sunn og god mat, kombinert med trim er basis i denne kuren. Et kurs koster kr 1430,- og går over 8 uker. Jeg har hvertfall gode erfaringer med Grete Roede-kurs. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Hei shiola, Godt å høre at du har klart å jobbe deg gjennom spiseforstyrrelsene. Jeg vil anbefale deg å finne en ernæringsfysiolog i nærheten der du bor som kan jobbe direkte med deg. Jeg synes ikke jeg kan være så spesifikk med kostholdet ditt her over nettet uten å vite mer om deg. Det beste er å få hjelp hos en som kan jobbe med deg direkte. Kanskje legen din eller kommunelegen vet om en ernæringsfysisiolog du kan få hjelp hos? Når det gjelder trening, er jeg dessverre ingen ekspert. Kanskje du kan finne en treningsinstruktør på sats eller et annet trenings-senter som kan hjelpe og guide deg med treningen? Ser ellers at du har fått noen tips hos Basseluska og Liten. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.