Gå til innhold

Spekulere i andres diagnoser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det ikke lov å si "jeg tror ikke du har x diagnosen. Det høres mer ut som du har y diagnosen"? Eller hvor går grensen? 

Kanskje dere burde lage en egen regel liste over hva som er lov og ikke for kun psykiatri forumet 

Og lage konkrete regler som også vi med autisme kan gå etter. 

Anonymkode: dcf28...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

"jeg tror ikke du har x diagnosen. Det høres mer ut som du har y diagnosen"

Slik du har formulert det her fremstår det ikke som spekulasjon, men som et saklig og konstruktivt kritisk spørsmål. Men saklige og konstruktive kritiske spørsmål er det enkelte som har problemer med, uavhengig av hvem som stiller dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Da skulle jeg vært ekstremt fornærmet om jeg hadde tatt meg nær av div "forslag" enkelte har kommet med her. Og det har igrunnen vært mer nedlatende enn forslag også. Bryr meg ikke et sekund ( men utelukker ikke at jeg hadde kunnet- avhengig av hvem som kommer med det ) 

Men jeg syns kanskje ikke at det er riktig hvis de har diagnose de selv tror på. Jeg gjorde den feilen jeg også, og det er ikke greit. De kan jo bli både frustrert og lei da, hvis de ikke blir trodd. Spør de så kan en jo svare hva en tror. 

Så kan man heller tenke sitt. Vi styrer ikke hva andre mener og tenker om oss. Men vi bør vurdere om vi skal uttrykke det og for hvilken grunn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem med å si dette nei. Sånn du har skrevet det er det jo ett forslag, som man kan undersøke videre om man ønsker. Om noen skrev " Du har ikke denne diagnosen, men denne" ville det vært mer på kanten, men også da litt avhengig av resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Admin skrev (2 timer siden):

Ser ikke noe problem med å si dette nei. Sånn du har skrevet det er det jo ett forslag, som man kan undersøke videre om man ønsker. Om noen skrev " Du har ikke denne diagnosen, men denne" ville det vært mer på kanten, men også da litt avhengig av resten. 

Veldig vanskelig å forholde seg til for noen med autisme med andre ord

Anonymkode: dcf28...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...