Gå til innhold

Når er man for gammel for påske egg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er man noen gang for gammel til det? Kjør debatt. 

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

 

* påskeegg, påske og egg er noe annet :) 

 

Anonymkode: 27b4f...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Påskeegg i likhet med pakkekalendre til jul hører barndom til i mitt syn. Det blir helt feil for meg når voksne driver og gir hverandre sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke spørsmålet. Hvor finner du aldersgrense på påskeegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen aldersgrense verken for godteri eller gaver, herunder gaver som består av påskeegg. Men det er en «aldersgrense» på å forvente å få det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
morsan skrev (12 minutter siden):

Ingen aldersgrense verken for godteri eller gaver, herunder gaver som består av påskeegg. Men det er en «aldersgrense» på å forvente å få det. 

Det er en skikk er det ikke ved vanlig høflighet og videreføre tradisjoner ? 

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (19 minutter siden):

Jeg forstår ikke spørsmålet. Hvor finner du aldersgrense på påskeegg?

 

Kashmir skrev (19 minutter siden):

Påskeegg i likhet med pakkekalendre til jul hører barndom til i mitt syn. Det blir helt feil for meg når voksne driver og gir hverandre sånt. 

Svaret under deg indekserer aldersgrensen 

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (14 minutter siden):

Ingen aldersgrense verken for godteri eller gaver, herunder gaver som består av påskeegg. Men det er en «aldersgrense» på å forvente å få det. 

Skriver under på denne.

 

Mine (egentlig) voksne barn får fortsatt påskeegg, om de er med meg. Til og med med tilhørende påskeeggjakt (tampen brenner) 😅🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Svaret under deg indekserer aldersgrensen 

Anonymkode: 806e7...318

Vel, det er èn brukers syn. For min del er det ingen aldersgrenser på slike ting. Jeg er over 40 år og koser meg med Disney og sjokoladekalender hver jul. 

Fikk et påskeegg fylt med smågodt fra jobben, som jeg var barnslig nok til å dele med min samboer selv om han også er voksen.

Bryr meg ikke om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Vel, det er èn brukers syn. For min del er det ingen aldersgrenser på slike ting. Jeg er over 40 år og koser meg med Disney og sjokoladekalender hver jul. 

Fikk et påskeegg fylt med smågodt fra jobben, som jeg var barnslig nok til å dele med min samboer selv om han også er voksen.

Bryr meg ikke om sånt.

Fint. Jeg er enig med deg om det. Blir du gladere dersom påskeegget er av tradisjonell påskeegg eller kan du motta påskeegg i gjennomsiktig glass som selges på europris / rusta ? 

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (17 minutter siden):

Ingen aldersgrense verken for godteri eller gaver, herunder gaver som består av påskeegg. Men det er en «aldersgrense» på å forvente å få det. 

Enig!

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Skriver under på denne.

Mine (egentlig) voksne barn får fortsatt påskeegg, om de er med meg. Til og med med tilhørende påskeeggjakt (tampen brenner) 😅🐣

Samme her. I år blir dette påskeaften 🤗🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fint. Jeg er enig med deg om det. Blir du gladere dersom påskeegget er av tradisjonell påskeegg eller kan du motta påskeegg i gjennomsiktig glass som selges på europris / rusta ? 

Anonymkode: 806e7...318

Hvis noen gir meg et påskeegg så blir jeg glad uansett, fordi de har tenkt på meg.

Men sånn generelt blir mest glad av de gamle pappeggene med fargerike tegninger på. Det var slike jeg hadde som barn og de har stor nostalgisk verdi for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Enig!

Samme her. I år blir dette påskeaften 🤗🐣

Påskeaften er lørdagen. Mener du påskeegget ikke kan etterfylles dersom det fåes før? Hva er meningene rundt etterfylling? 

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Hvis noen gir meg et påskeegg så blir jeg glad uansett, fordi de har tenkt på meg.

Men sånn generelt blir mest glad av de gamle pappeggene med fargerike tegninger på. Det var slike jeg hadde som barn og de har stor nostalgisk verdi for meg.

Ok. De mellomstore eller de aller største? 

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Svaret under deg indekserer aldersgrensen 

Anonymkode: 806e7...318

Det var jo ingen som spurte om det var aldersgrense her?  Å være for gammel for noe handler mer om forventninger, modenhet og fornuft.

Voksne har full anledning til å kjøpe hva de vil av godteri og småting ( og gjerne større som i pakkekalendre ) mens barn har ikke det. Så for dem er det noe ekstra å glede seg over i høytider som ikke er dagligdags. Barns forventninger er også på et annet nivå. Små barn store gleder ( over mindre ) At voksne gleder seg til et påskeegg med godteri og småting syns jeg er bare rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok. De mellomstore eller de aller største? 

Anonymkode: 806e7...318

Tror ikke det betyr så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært vant til påskeeggjakt og kan heller ikke huske at jeg vokste opp med spesielle tradisjoner knyttet til påskeeggene, verken med hensyn til fast dag eller regularitet (altså ikke nødvendigvis hvert år). 

Men de fleste har vel godis i påsken? Påskeegg er en hyggelig og praktisk måte å fordele det på. Jeg bruker å fylle pappegg til påske til eget barn og svigerbarn, samt mannens barn. Ofte resirkuleres pappeggene fra år til år, men ettersom vi ikke alltid er sammen, hender det seg at eggene blir med mottakeren til et annet sted.

I min forrige jobb fikk vi enkelte år påskeegg som påskegave. Veldig hyggelig!

Ved to anledninger de senere årene har min mann og jeg fått dekorative egg i metall med godteri inni som en slags «vertinnegave» under påskemiddager med familiemedlemmer. Vi gjenbruker de som bordpynt under senere middager og har gjerne puttet godteri oppi som går med til kaffen. Populært innslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er man noen gang for gammel til det? Kjør debatt. 

Anonymkode: 806e7...318

Aldri. :) Jeg er 50+ og fikk påskeegg i går, har ikke begynt på det ennå da, skal ta det med på hytta i morgen og koooose meg. Skal ikke dele med noen - det er bare mitt! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er en skikk er det ikke ved vanlig høflighet og videreføre tradisjoner ? 

Anonymkode: 806e7...318

Vet ikke hva du sikter til her, men får en følelse av en forventning om at påskeegg er noe som man «må» eller «burde» få, og det er jeg ikke enig i. De unge voksne i min familie har ingen forventninger eller blir sure om de ikke får. De bare ser på det som en hyggelig gave, hvor innpakningspapiret er et egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fint. Jeg er enig med deg om det. Blir du gladere dersom påskeegget er av tradisjonell påskeegg eller kan du motta påskeegg i gjennomsiktig glass som selges på europris / rusta ? 

Anonymkode: 806e7...318

De er helt sikkert fine de, men her er jeg på linje med Vhanja - det er de gammeldagse pappeggene med nostalgiske mønstre som er finest. :) Når det er sagt kjøpte jeg selv metall-egg til mine barn for å kunne bruke dem i flere år. Og jeg husker jeg hadde en plasthøne som sto i et lilla skall, høna var gul da, som påskegg i noen år da jeg var liten. :) Skulle gjerne hatt en sånn igjen faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...