Gå til innhold

Når er man for gammel for påske egg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kashmir-
morsan skrev (14 minutter siden):

Det kommer til nye tradisjoner hele tiden, enten med eller uten handelsstandens medvirkning, så din sammenligning henger ikke på greip. Det er ikke slik at tradisjoner og skikk og bruk stanset i utviklingen på 3. oktober 1977. Eller 14. mars 1992. 

Nei? Men hvorfor voksne mennesker må adoptere barns tradisjoner og ta fra dem fokus?  Det skjønner jeg ikke. Det blir umodent og ufornuftig i mitt syn som : Det handler ikke bare om dere ( barna ) Det handler om oss også! 

Ja.. jeg vet ikke med modenhet der...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker skrev (19 minutter siden):

Riktig, det var ingen av de datoene men en dato i 1962. Jeg må imidlertid ut på lageret for å finne boken der den eksakte datoen står. Skal komme tilbake med en oppdatering!

Venter i spenning! 😅 🐣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
morsan skrev (6 timer siden):

Ingen aldersgrense verken for godteri eller gaver, herunder gaver som består av påskeegg. Men det er en «aldersgrense» på å forvente å få det. 

Helt enig!  Jeg gir både datter og barnebarn påskeegg og det synes både jeg og de er hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Påskeaften er lørdagen. Mener du påskeegget ikke kan etterfylles dersom det fåes før? Hva er meningene rundt etterfylling? 

Anonymkode: 806e7...318

Ja i år blir det egg og eggejakt lørdagen, rett og slett fordi det er først da jr kommer til hytta. Vi har ikke vært så nøye på hvilken dag ungene har fått eggene, og etterfylling har vi uansett ikke praktisert. Det har alltid vært annet godis hele påskene som også ungene har forsynt seg av, uavhengig av egne egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (11 minutter siden):

Ja i år blir det egg og eggejakt lørdagen, rett og slett fordi det er først da jr kommer til hytta. Vi har ikke vært så nøye på hvilken dag ungene har fått eggene, og etterfylling har vi uansett ikke praktisert. Det har alltid vært annet godis hele påsken som også ungene har forsynt seg av, uavhengig av egne egg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 timer siden):

Godteri. Tannbørste, tusjer, små notatbøker ( som alle får til alle anledninger) og hårspenner, og litt annet. Reflekser er også standard. Men mest godteri. 

Tannbørste i påskeegget? Hva med tannkrem? 

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Ja i år blir det egg og eggejakt lørdagen, rett og slett fordi det er først da jr kommer til hytta. Vi har ikke vært så nøye på hvilken dag ungene har fått eggene, og etterfylling har vi uansett ikke praktisert. Det har alltid vært annet godis hele påskene som også ungene har forsynt seg av, uavhengig av egne egg. 

Påskeegg godteri kan ikke erstattes med annet godteri. 

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har fått påskeegg siden jeg var liten.  Men jeg kjøper påskeegg til barnebarna, men ikke til mine egne unger.  Til jul kjøper jeg adventskalender til alle.

Nå har ikke det noe med påske å gjøre, men jeg synes det er skikkelig stas når jeg innimellom er hos dattera mi og barnebarna på lørdager og får lørdagsgodt, 12 gelegodteri akkurat som dem.  Og jeg var innom en venninne av meg i forrige uke og hadde kjøpt påskeegg til henne.  Hun er 75 år og synes tydelig at det var kjempestas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke jeg har fått påskeegg siden jeg var liten.  Men jeg kjøper påskeegg til barnebarna, men ikke til mine egne unger.  Til jul kjøper jeg adventskalender til alle.

Nå har ikke det noe med påske å gjøre, men jeg synes det er skikkelig stas når jeg innimellom er hos dattera mi og barnebarna på lørdager og får lørdagsgodt, 12 gelegodteri akkurat som dem.  Og jeg var innom en venninne av meg i forrige uke og hadde kjøpt påskeegg til henne.  Hun er 75 år og synes tydelig at det var kjempestas.

Unnskyld at jeg spør men jeg hengte meg opp i at du har en venninne på 75 år. Hvor gammel er du da? Jeg har en besteforelder på 75…

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir da aldri for gammel for påskeegg 🙂

Da barna var små, var det selvfølgelig de som fikk påskeegg - med jakt og greier. Nå som vi kun er voksne i husholdningen har vi ett felles stort påskeegg hvor alt godteriet for påsken samles. Ikke for noen grunn egentlig, bare en koselig tradisjon hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (3 timer siden):

Nei? Men hvorfor voksne mennesker må adoptere barns tradisjoner og ta fra dem fokus?  Det skjønner jeg ikke. Det blir umodent og ufornuftig i mitt syn som : Det handler ikke bare om dere ( barna ) Det handler om oss også! 

Ja.. jeg vet ikke med modenhet der...

 

Hvordan tar jeg fokus bort fra barn (jeg som er frivilig barnløs) ved at samboer og jeg deler et påskeegg med smågodt eller jeg spiser en sjokoladekalender i desember?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Vhanja skrev (11 minutter siden):

Hvordan tar jeg fokus bort fra barn (jeg som er frivilig barnløs) ved at samboer og jeg deler et påskeegg med smågodt eller jeg spiser en sjokoladekalender i desember?

Datteren min fikset påskeegg til meg en påske og overrasket meg da vi kom på hytta, ungene fikk sine egg fra meg og jeg fikk et egg fra henne - hun var nok den som var mest spent og glad for å overraske meg. ❤️ Til jul har hun også laget julekalender til meg, fikk hjelp av faren til å sage ut et stort tre og feste 24 kroker på det og på de fire nederste hang hun poser med dato på og oppi lå det en liten julepynt til å henge på treet og en liten sjokolade. ❤️ Håper virkelig ingen mener at jeg skulle sagt til henne ved disse anledningene at "Nei, dette er ikke noe for voksne, så dette burde du ikke gjort!" ??? Jeg elsket det og det fortalte jeg henne selvfølgelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321

Synes en aldri er for gammel for noe som kan være hyggelig.  Det være seg påskeegg, pakkekalender o.l eller feks det å lage engler i snøen (hvis en har lyst til det da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus
emilie321 skrev (2 minutter siden):

Synes en aldri er for gammel for noe som kan være hyggelig.  Det være seg påskeegg, pakkekalender o.l eller feks det å lage engler i snøen (hvis en har lyst til det da). 

Eller å løpe gjennom en haug med løv om høsten! Da blir jeg 6 år i hodet! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Unnskyld at jeg spør men jeg hengte meg opp i at du har en venninne på 75 år. Hvor gammel er du da? Jeg har en besteforelder på 75…

Anonymkode: 806e7...318

Har alder på venner noe å si?  Jeg har venner fra 35 til over 80. De under 30 gidder jeg ikke ha noe med å gjøre. De fleste av dem er altfor selvsentrerte i hvert fall de jeg ikke har oppdratt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Påske egg er tradisjon her i huset. Vi har barn på 16 og 18 som gleder seg til påske egget. Godteri kjøper vi inn likevel, så da ordner vi egg til de 

Anonymkode: 0f979...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vhanja skrev (2 timer siden):

Hvordan tar jeg fokus bort fra barn (jeg som er frivilig barnløs) ved at samboer og jeg deler et påskeegg med smågodt eller jeg spiser en sjokoladekalender i desember?

Det handler ikke om enkeltmennesker. Det handler om at dette var en tradisjon for barn i mange år. Som jeg syns kunne fortsatt å være det uten at voksne generelt måtte adoptere den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Dorthe skrev (53 minutter siden):

Har alder på venner noe å si?  Jeg har venner fra 35 til over 80. De under 30 gidder jeg ikke ha noe med å gjøre. De fleste av dem er altfor selvsentrerte i hvert fall de jeg ikke har oppdratt 😉

Du spør om alder har noe å si, og svarer selv at det har det 😀

"De under 30 gidder jeg ikke ha noe med å gjøre" 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tannbørste i påskeegget? Hva med tannkrem? 

Anonymkode: 806e7...318

Sånn rent visuelt kan tannbørster være finere og morsommere med freshe farger. Jeg gir ikke bort en tube liksom da unger ikke akkurat blir særlig fenget av det.

Det er en liten påminnelse om at de må huske å pusse de små tennene sine etter inntak av tre kilo godteri. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (8 timer siden):

Har alder på venner noe å si?  Jeg har venner fra 35 til over 80. De under 30 gidder jeg ikke ha noe med å gjøre. De fleste av dem er altfor selvsentrerte i hvert fall de jeg ikke har oppdratt 😉

Hvor har du det fra at de blir for selvsentrerte? Så du vil altså ikke bli min bestevenn? 

Anonymkode: 806e7...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...