Gå til innhold

Hva er ditt beste råd for hvordan å komme seg ut av depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (5 minutter siden):

Medisinering.

Hvordan opplever du at medisinering hjelper? Hvilke symptomer osv
 

-ikke ts

Anonymkode: 996d0...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan opplever du at medisinering hjelper? Hvilke symptomer osv
 

-ikke ts

Anonymkode: 996d0...945

Bedre konsentrasjon, mer tiltakslyst, tar vekk hjernetåke, bedre selvfølelse og selvtillit, mer selvrespekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finne noe man opplever som meningsfullt å gjøre og gjøre det helst ett par ganger i uka. Samme hva, om det er en hobby, frivillig arbeid, jobb eller annet.

Anonymkode: c455a...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Bedre konsentrasjon, mer tiltakslyst, tar vekk hjernetåke, bedre selvfølelse og selvtillit, mer selvrespekt.

Det var mye

Føler du det hjelper for tankekjør og meningsløshet og manglende interesse osv?

Anonymkode: 996d0...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var mye

Føler du det hjelper for tankekjør og meningsløshet og manglende interesse osv?

Anonymkode: 996d0...945

Ja, glemte angst, det roer veldig og hjelper mot tankekjør, meningsløsthet, manglende interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Finne noe man opplever som meningsfullt å gjøre og gjøre det helst ett par ganger i uka. Samme hva, om det er en hobby, frivillig arbeid, jobb eller annet.

Anonymkode: c455a...865

Min depresjon er preget av manglende følelser og interesse - en slags anhedoni og angstfylt depresjon-da vil ikke dette funke😖 kan man få noe følelsesmessig respons tilbake ved hjelp av medisin slik at man kan komme seg videee ved hjelp av denne taktikken?

Anonymkode: 996d0...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Ja, glemte angst, det roer veldig og hjelper mot tankekjør, meningsløsthet, manglende interesse.

Da er du heldig som har slik effekt 

Anonymkode: 996d0...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Komme seg ut, gjøre noe, arbeide fysisk med kroppen, skole, trening,pleie vennskap, og samtaleterapi.

Anonymkode: f9952...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min depresjon er preget av manglende følelser og interesse - en slags anhedoni og angstfylt depresjon-da vil ikke dette funke😖 kan man få noe følelsesmessig respons tilbake ved hjelp av medisin slik at man kan komme seg videee ved hjelp av denne taktikken?

Anonymkode: 996d0...945

Det har jeg og hatt, og følte det var det som hjalp mest :) Hadde ikke krav til meg selv å liksom skulle kjenne glede, men å gjøre noe var den beste medisinen.

Anonymkode: f9952...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logge av DOL! Ta en dusj, spise noe, få frisk luft, pusle puslespill, tilbringe tid med en god venn som kan «trekke deg opp» litt. Av og til når jeg har gått i lås, så hjelper det om et annet menneske liksom trekker meg i gang, som en sånn dukke med nøkkel bak på ryggen som må trekkes opp. Hvis et annet menneske snakker, så jeg må jeg liksom reagere på det. Så er vi igang og kan bygge på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har jeg og hatt, og følte det var det som hjalp mest :) Hadde ikke krav til meg selv å liksom skulle kjenne glede, men å gjøre noe var den beste medisinen.

Anonymkode: f9952...12d

Får bare uro og panikk av det

Anonymkode: 996d0...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Får bare uro og panikk av det

Anonymkode: 996d0...945

Det gjord jeg og, det er nok derfor det sies at det krever mye krefter å bli frisk. Jeg fikk enform for panikkangst/sosialangst-type. Men å bare sitte hjemme og ikke gjøre en dritt hjalp hvertfall ikke, så jg tvang meg ut.

Anonymkode: f9952...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det gjord jeg og, det er nok derfor det sies at det krever mye krefter å bli frisk. Jeg fikk enform for panikkangst/sosialangst-type. Men å bare sitte hjemme og ikke gjøre en dritt hjalp hvertfall ikke, så jg tvang meg ut.

Anonymkode: f9952...12d

Kan det ikke tenkes at ad kan hjelpe en litt på vei for å komme opp av det verste?

Anonymkode: 996d0...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan det ikke tenkes at ad kan hjelpe en litt på vei for å komme opp av det verste?

Anonymkode: 996d0...945

Medisiner kan være viktig det ja, men du kommer ikke utenom å faktisk måtte gjøre en hel*** innsats selv og.

Anonymkode: f9952...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Medisiner kan være viktig det ja, men du kommer ikke utenom å faktisk måtte gjøre en hel*** innsats selv og.

Anonymkode: f9952...12d

Kommer vel litt an på hva depresjonen skyldes kanskje?

Anonymkode: 996d0...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer vel litt an på hva depresjonen skyldes kanskje?

Anonymkode: 996d0...945

Egentlig ikke. Få blir frisk av å sitte i en stol å dytte i seg medisiner, det krever en innsats.

Dessuten. Spør du ikke om råd for å komme ut av depresjon da. 

Anonymkode: f9952...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Egentlig ikke. Få blir frisk av å sitte i en stol å dytte i seg medisiner, det krever en innsats.

Dessuten. Spør du ikke om råd for å komme ut av depresjon da. 

Anonymkode: f9952...12d

Ikke jeg som starta tråden ☺️

Tenker at en del reaktive depresjoner kanskje kan hjelpes opp med medisin ? Fordi det skuldes i utg punktet ikke dårlige tankemønstre men det har bare blitt for mye på en måte og man havner i en depresjon pga det

Anonymkode: 996d0...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...