Gå til innhold

Hva er ditt beste råd for hvordan å komme seg ut av depresjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke jeg som starta tråden ☺️

Tenker at en del reaktive depresjoner kanskje kan hjelpes opp med medisin ? Fordi det skuldes i utg punktet ikke dårlige tankemønstre men det har bare blitt for mye på en måte og man havner i en depresjon pga det

Anonymkode: 996d0...945

Ved reaktive depresjoner bør man i hvertfall (!!) jobbe med tankemønstre, derfor er samtaleterapi hovedvalg fremfor medisiner.

Anonymkode: f9952...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nachnoo skrev (53 minutter siden):

Aktivitet, medisiner og samtaler med kompetent behandler.

Jeg glemte det viktige fjerde punktet: Man må helt slutte med "ja, men......"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
nachnoo skrev (1 time siden):

Aktivitet, medisiner og samtaler med kompetent behandler.

Støtter denne. Egenerfaring.

Siste forskning viser at dans er på toppen av tiltak som fungerer, blir spennende å se hvordan dette implementeres i fremtidens behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (8 minutter siden):

Støtter denne. Egenerfaring.

Siste forskning viser at dans er på toppen av tiltak som fungerer, blir spennende å se hvordan dette implementeres i fremtidens behandling. 

Jeg håper de innfører selskapsdans som daglig aktivitet på døgnavdelingen. Koselig å svinge seg rundt med de andre pasientene. Sikkert en interessant dynamikk med mange ulike diagnoser og innleggelsesgrunner som svinger seg i valsen ute på parketten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
Sokk skrev (14 minutter siden):

Jeg håper de innfører selskapsdans som daglig aktivitet på døgnavdelingen.

Jeg foreslo en gang at pasientene burde hatt en boksesekk til å denge løs på. Da fikk jeg til svar at det skulle de ansatte hatt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Sokk skrev (31 minutter siden):

Jeg håper de innfører selskapsdans som daglig aktivitet på døgnavdelingen. Koselig å svinge seg rundt med de andre pasientene. Sikkert en interessant dynamikk med mange ulike diagnoser og innleggelsesgrunner som svinger seg i valsen ute på parketten. 

Altså, hva faan vet jeg. Dans påvirker jo dopamin og serotonin i stor grad. Og det er det vi hiver i oss piller for å øke opptak av?

Men måtte le på meg magevondt av det du skrev. Så det for meg🤣🤣👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (17 minutter siden):

Jeg foreslo en gang at pasientene burde hatt en boksesekk til å denge løs på. Da fikk jeg til svar at det skulle de ansatte hatt også.

Haha, nå ler jeg😅

Anonymkode: 91993...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80 skrev (6 minutter siden):

Altså, hva faan vet jeg. Dans påvirker jo dopamin og serotonin i stor grad. Og det er det vi hiver i oss piller for å øke opptak av?

Men måtte le på meg magevondt av det du skrev. Så det for meg🤣🤣👏

Jeg får litt sånn la oss gi psykiatrien en ny storhetstid. Med sterke, stolte institusjoner og selskapsdans. Jeg er blir litt varm om hjertet av å se filmer som Girl Interrupted. Men nå skal de liksom slutte å institusjonalisere folk. I stedet skal man sitte i harde, stygge sofaer en dag i uka omgitt av så store mengder bøkefinér at det i seg selv er til å bli deprimert av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
Sokk skrev (2 minutter siden):

Jeg får litt sånn la oss gi psykiatrien en ny storhetstid. Med sterke, stolte institusjoner og selskapsdans. Jeg er blir litt varm om hjertet av å se filmer som Girl Interrupted. Men nå skal de liksom slutte å institusjonalisere folk. I stedet skal man sitte i harde, stygge sofaer en dag i uka omgitt av så store mengder bøkefinér at det i seg selv er til å bli deprimert av. 

Hadde jeg orket, hadde jeg startet privatpraktiserende psykiatrisk enhet - hadde ansatt brukere herfra som rådgivende konsulenter. Helt seriøst.

Det er så enorm mengde erfaring man kan bruke.

Jeg hadde stått for dansehallen og musikken, tights og t-skjorte til alle.

Men inntil videre tar jeg Cipralexen min og holder kjeft 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Sokk skrev (5 minutter siden):

Men nå skal de liksom slutte å institusjonalisere folk.

Bare slapp av, medisinmenigheten klarer fint å institusjonalisere seg selv. Det så vi jo et eksempel på i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Bare slapp av, medisinmenigheten klarer fint å institusjonalisere seg selv. Det så vi jo et eksempel på i går.

Hvor så vi det? Gikk jeg glipp av noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Medisiner kan være viktig det ja, men du kommer ikke utenom å faktisk måtte gjøre en hel*** innsats selv og.

Anonymkode: f9952...12d

Helt, helt enig. Forstår meg ikke på de som bare vil "proppe i seg medisiner" uten å faktisk gjøre en innsats selv. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer vel litt an på hva depresjonen skyldes kanskje?

Anonymkode: 996d0...945

Nei. For å komme ut av en depresjon, spesiell en tung, så kan medisiner være viktig. Det som også bidrar er tingene man gjør til vanlig, som å stå opp, spise mat, pusse tenner, komme seg en tur ut, trene, jobbe. Gjør man en innsats her, selv om det er jæ*** tungt, så letter det på depresjonen gradvis.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Egentlig ikke. Få blir frisk av å sitte i en stol å dytte i seg medisiner, det krever en innsats.

Dessuten. Spør du ikke om råd for å komme ut av depresjon da. 

Anonymkode: f9952...12d

 

Anonymkode: 326bc...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Hvor så vi det? Gikk jeg glipp av noe?

Det var tråden som forsvant, der @admin hevder at det ble gitt "helseskadelige råd". Men den leken har jeg vært med på før. Jeg skal bli flinkere til å dokumentere egne innlegg heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Det var tråden som forsvant, der @admin hevder at det ble gitt "helseskadelige råd". Men den leken har jeg vært med på før. Jeg skal bli flinkere til å dokumentere egne innlegg heretter.

Jeg så at du hadde tagget meg ett sted, men var ikke mulig å se i hva og hvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Jeg så at du hadde tagget meg ett sted, men var ikke mulig å se i hva og hvor. 

Jeg headhuntet deg som gjestelærer i min åndelige skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Jeg headhuntet deg som gjestelærer i min åndelige skole.

Når du finner på sånt, røyker du deg en fet joint? Eller hvor henter du ting fra? Spør for en venn😉 Bøllebarn😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Når du finner på sånt, røyker du deg en fet joint?

Nei, jeg trenger ikke slikt lengre. Har nådd nirvana permanent. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan det ikke tenkes at ad kan hjelpe en litt på vei for å komme opp av det verste?

Anonymkode: 996d0...945

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Medisiner kan være viktig det ja, men du kommer ikke utenom å faktisk måtte gjøre en hel*** innsats selv og.

Anonymkode: f9952...12d

Min lege forklarte det ganske fint for meg den gangen jeg var skikkelig syk og ikke ville begynne med medisiner. "Du er nå nede i et så dypt hull at du ikke klarer å se over kanten for å innse at det faktisk er en mulighet til å bli bedre og at det har noe for seg å legge inn en innsats selv, for du føler at det ikke er noen vits. AD hjelper meg med å karre deg opp til kanten, slik at du ser over den og at det er en framtid verdt å jobbe mot".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...