Gå til innhold

Tipper dere Lotto?


Everybody

Anbefalte innlegg

Everybody

Har dere vunnet noe? Har selv bare vunnet små beløper. Hva skulle dere brukt pengene på?

Selv tipper jeg for 50 kroner i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg spiller litt ja, Lotto, extra, nabolaget, joker og litt på Rikstoto. Jeg har garantert tapt mer enn jeg har vunnet. Sannsynligheten for å vinne 7 rette i Lotto er liten. Men man vinner garantert ikke hvis man ikke spiller.

Det meste jeg har vunnet er 7300 på v75(Rikstoto). Mange ganger har jeg vunnet 1-4000 også, mest på Rikstoto. Det er lettere å vinne på hest enn Lotto, men premiene er mindre. Å bli millionær på hest krever større innsats og det tar jeg meg ikke råd til.

Anonymkode: 75f08...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krøll47

Akkurat nå spiller jeg Lotto. Gjør det kanskje 3x5 uker ila året. Egentlig er det innstillingen min at det er helt noldus bruk av penger, men så hender det at det skjer allikevel. Vinner som regel 30 kroner ila en sånn femukers 🤪

Ellers hender det at jeg føler meg moralsk forpliktet til å kjøpe lodd i ulike foreninger, men der vil jeg helst ikke vinne. Vil egentlig bare kaste pengene og løpe. Bare krysser fingra for at jeg ikke vinner, og hittil har jeg lykkes med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg er med på lotto og håper å vinne men ja det er vanskelig, blir 50 kr av og til. Nabolaget er jeg med på og, har vunnet 50 kr der og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Krøll47 skrev (4 timer siden):

Akkurat nå spiller jeg Lotto. Gjør det kanskje 3x5 uker ila året. Egentlig er det innstillingen min at det er helt noldus bruk av penger, men så hender det at det skjer allikevel. Vinner som regel 30 kroner ila en sånn femukers 🤪

Ellers hender det at jeg føler meg moralsk forpliktet til å kjøpe lodd i ulike foreninger, men der vil jeg helst ikke vinne. Vil egentlig bare kaste pengene og løpe. Bare krysser fingra for at jeg ikke vinner, og hittil har jeg lykkes med det. 

😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Nei. 

Jeg er redd for å vinne for mye penger. Jeg får egentlig litt angst av å tenke på det. Jeg ser på for mye penger som tapt frihet, og frihet er det jeg er helt avhengig av. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (5 timer siden):

Nei. 

Jeg er redd for å vinne for mye penger. Jeg får egentlig litt angst av å tenke på det. Jeg ser på for mye penger som tapt frihet, og frihet er det jeg er helt avhengig av. 

 

Har du lyst til å utdype det litt, for jeg tenker fullstendig motsatt.

Jeg ser på penger som frihet. Hvis jeg vant 500 millioner, ville jeg være fri til å gjøre akkurat hva jeg ville; reise hvor jeg ville, få den behandlingen jeg ville, slippe å forholde meg til jobb og overtid (men kunne jobbe med det som interesserte meg mest eller tatt flere vakter på hjelpetjenester), kunne kjøpe meg det jeg ville og kunne hjelpe de jeg syntes fortjente det, herunder minst et par stykker her inne :)

Hvordan kan penger redusere friheten tenker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Absolutt ikke. For de aller fleste er det et tapsprosjekt i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tippet Lotto eller noe annet for den  saks skyld. Har aldri vært fristet eller tiltrukket av sånt.  Men misunner jo de som vinner millioner litt da 😉

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 timer siden):

Nei. 

Jeg er redd for å vinne for mye penger. Jeg får egentlig litt angst av å tenke på det. Jeg ser på for mye penger som tapt frihet, og frihet er det jeg er helt avhengig av. 

 

Du er litt eksentrisk🤪

Anonymkode: 75f08...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er litt eksentrisk🤪

Anonymkode: 75f08...135

Men du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Kashmir skrev (10 timer siden):

Nei. 

Jeg er redd for å vinne for mye penger. Jeg får egentlig litt angst av å tenke på det. Jeg ser på for mye penger som tapt frihet, og frihet er det jeg er helt avhengig av. 

 

Den forstod jeg ingen ting av. Det er vel omvendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei sjansen for vinning er ekstremt liten. Investerer i aksjer og fond der jeg vet vinnersjansene er mye større. 

Anonymkode: e51c7...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (10 timer siden):

Nei. 

Jeg er redd for å vinne for mye penger. Jeg får egentlig litt angst av å tenke på det. Jeg ser på for mye penger som tapt frihet, og frihet er det jeg er helt avhengig av. 

 

Hva er logikken bak det? 

Anonymkode: e51c7...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
slabbedask skrev (1 minutt siden):

Den forstod jeg ingen ting av. Det er vel omvendt?

Nei. Jo mer du har, jo mer eier tingene deg! Da er du ikke fri. Det er så sykt mye ansvar å disponere  nye penger. Hva gjør du med dem for at det er forsvarlig og ansvarsfullt og moralsk riktig? 

Bare tankene gjør meg stresset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nei. Jo mer du har, jo mer eier tingene deg! Da er du ikke fri. Det er så sykt mye ansvar å disponere  nye penger. Hva gjør du med dem for at det er forsvarlig og ansvarsfullt og moralsk riktig? 

Bare tankene gjør meg stresset. 

Det var et underlig svar. 

Anonymkode: e51c7...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var et underlig svar. 

Anonymkode: e51c7...212

Kan du si mer om hva som er underlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Kan du si mer om hva som er underlig? 

Underlig tankegang du har til mye penger. For andre er god råd trygghet. 

Anonymkode: e51c7...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Underlig tankegang du har til mye penger. For andre er god råd trygghet. 

Anonymkode: e51c7...212

Du gir meg ikke en god forklaring.

Skal jeg bli karakterisert som 'underlig" og "eksentrisk" og ingen kan forklare? 

Vet dere selv hvorfor dere mener ting egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Du gir meg ikke en god forklaring.

Skal jeg bli karakterisert som 'underlig" og "eksentrisk" og ingen kan forklare? 

Vet dere selv hvorfor dere mener ting egentlig? 

Bare jeg som ble minnet om denne gamle reklamen? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...