Gå til innhold

Tipper dere Lotto?


Everybody

Anbefalte innlegg

Kashmir-
ISW skrev (Akkurat nå):

Bare jeg som ble minnet om denne gamle reklamen? :)

 

 

Der kom du 😊 du er jo født som et siffer 😂 og det har jeg respekt for! Det er jo din greie. ( selv om du er noe..godt sammensatt )

Men jeg er ikke der. Og jeg syns jeg fortjener en forklaring når folk karakteriserer meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slabbedask
Kashmir skrev (25 minutter siden):

Nei. Jo mer du har, jo mer eier tingene deg! Da er du ikke fri. Det er så sykt mye ansvar å disponere  nye penger.

Fordi du ikke klarer la være å sløse bort pengene? Gi de til en veldedig organisasjon da, kjøp en leilighet, eller sett de i pensjonssparing.

Kashmir skrev (25 minutter siden):

Hva gjør du med dem for at det er forsvarlig og ansvarsfullt og moralsk riktig? 

Hva er umoralsk bruk av Lotto-gevinst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Men du skjønner hva jeg mener?

Jeg skjønner hva du mener, men det er fjernt fra hvordan jeg selv tenker. Jeg finner trygghet i eiendelen og penger. Og som de fleste vil jeg gjerne ha mer. Du har ett annet syn enn folk flest.

De fleste finner trygghet i å eie egen bolig og å ha sparepenger osv. Jeg har ikke så mye selv, men eier eget lite krypinn og det har reddet meg. Selv om også det fører bekymringer med seg. 

Anonymkode: 75f08...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (12 minutter siden):

Der kom du 😊 du er jo født som et siffer 😂 og det har jeg respekt for! Det er jo din greie. ( selv om du er noe..godt sammensatt )

Men jeg er ikke der. Og jeg syns jeg fortjener en forklaring når folk karakteriserer meg. 

 

Jeg har akkurat svart. Det er flere ab.

Anonymkode: 75f08...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (32 minutter siden):

Nei. Jo mer du har, jo mer eier tingene deg! Da er du ikke fri. Det er så sykt mye ansvar å disponere  nye penger. Hva gjør du med dem for at det er forsvarlig og ansvarsfullt og moralsk riktig? 

Bare tankene gjør meg stresset. 

Jeg kan kanskje forstå deg (si ifra hvis ikke). Jeg arvet litt penger etter onkelen min og var plutselig litt rik. Da fikk jeg kvaler av ansvaret. Hvor mye kunne jeg tillate meg å bruke på meg selv uten dårlig samvittighet, og hvor mye var jeg "forpliktet" til å hjelpe mennesker og dyr i nød? 

Jeg valgte å bruke en del på meg selv, (deriblant en kjempefin utenlandsreise), hjelpe de voksne barna mine med en god slump, og hjelpe folk og dyr i nød gjennom ulike veldedighetsorganisasjoner.

Mener å ha hørt uttrykket: "Av stor rikdom følger stort ansvar", men kan ikke finne det igjen via Google. Pengene er uansett brukt opp nå 😆

Var det noe av dette du hadde i tankene? 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
slabbedask skrev (Akkurat nå):

Fordi du ikke klarer la være å sløse bort pengene? Gi de til en veldedig organisasjon da, kjøp en leilighet, eller sett de i pensjonssparing.

Hva er umoralsk bruk av Lotto-gevinst?

Det bør jo komme fram av det jeg skruver?  Å kjøpe ting. Bare fordi en kan. Det er tomhet for meg. Jeg blir nervøs av sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener, men det er fjernt fra hvordan jeg selv tenker. Jeg finner trygghet i eiendelen og penger. Og som de fleste vil jeg gjerne ha mer. Du har ett annet syn enn folk flest.

De fleste finner trygghet i å eie egen bolig og å ha sparepenger osv. Jeg har ikke så mye selv, men eier eget lite krypinn og det har reddet meg. Selv om også det fører bekymringer med seg. 

Anonymkode: 75f08...135

Takk for at du skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vendi skrev (2 minutter siden):

Jeg kan kanskje forstå deg (si ifra hvis ikke). Jeg arvet litt penger etter onkelen min og var plutselig litt rik. Da fikk jeg kvaler av ansvaret. Hvor mye kunne jeg tillate meg å bruke på meg selv uten dårlig samvittighet, og hvor mye var jeg "forpliktet" til å hjelpe mennesker og dyr i nød? 

Jeg valgte å bruke en del på meg selv, (deriblant en kjempefin utenlandsreise), hjelpe de voksne barna mine med en god slump, og hjelpe folk og dyr i nød gjennom ulike veldedighetsorganisasjoner.

Mener å ha hørt uttrykket: "Av stor rikdom følger stort ansvar", men kan ikke finne det igjen via Google. Pengene er uansett brukt opp nå 😆

Var det noe av dette du hadde i tankene? 

Ja, du beskriver det. Kvaler. Jeg orker ikke. Og jeg foretrekker å bruke den tankekapasiteten jeg har på annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Det bør jo komme fram av det jeg skruver?  Å kjøpe ting. Bare fordi en kan. Det er tomhet for meg. Jeg blir nervøs av sånt. 

Det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe ting bare fordi du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Ja, du beskriver det. Kvaler. Jeg orker ikke. Og jeg foretrekker å bruke den tankekapasiteten jeg har på annet. 

Vil bare for ordens skyld si at de pengene jeg arvet kom på toppen av alt jeg har fra før. Jeg har egen bolig, nok av klær og mat, kan betale regningene mine, +++ Hadde prioritert annerledes hvis jeg virkelig hadde trengt de pengene på basale ting. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
slabbedask skrev (Akkurat nå):

Det er da ingen som tvinger deg til å kjøpe ting bare fordi du kan.

Nei. Nettppp og takk og pris. Derfir vil jeg heller ikke vinne noe 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vendi skrev (2 minutter siden):

Vil bare for ordens skyld si at de pengene jeg arvet kom på toppen av alt jeg har fra før. Jeg har egen bolig, nok av klær og mat, kan betale regningene mine, +++ Hadde prioritet annerledes hvis jeg virkelig hadde trengt de pengene på basale ting. 

Ja. Det er viktig å ha nok. Det holder 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (15 minutter siden):

Jeg kan kanskje forstå deg (si ifra hvis ikke). Jeg arvet litt penger etter onkelen min og var plutselig litt rik. Da fikk jeg kvaler av ansvaret. Hvor mye kunne jeg tillate meg å bruke på meg selv uten dårlig samvittighet, og hvor mye var jeg "forpliktet" til å hjelpe mennesker og dyr i nød? 

Jeg valgte å bruke en del på meg selv, (deriblant en kjempefin utenlandsreise), hjelpe de voksne barna mine med en god slump, og hjelpe folk og dyr i nød gjennom ulike veldedighetsorganisasjoner.

Mener å ha hørt uttrykket: "Av stor rikdom følger stort ansvar", men kan ikke finne det igjen via Google. Pengene er uansett brukt opp nå 😆

Var det noe av dette du hadde i tankene? 

Enig med dette over. Jeg har som deg arvet et par millioner som har gitt mindre bekymringer for fremtiden. 

Anonymkode: e51c7...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig med dette over. Jeg har som deg arvet et par millioner som har gitt mindre bekymringer for fremtiden. 

Anonymkode: e51c7...212

Oi, det var mye penger! Jeg arvet rundt 300.000. Godt at du har mindre bekymringer for framtida nå. Jeg har som sagt brukt opp mine. Har bare noen skarve tusen igjen 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vendi skrev (2 minutter siden):

Oi, det var mye penger! Jeg arvet rundt 300.000. Godt at du har mindre bekymringer for framtida nå. Jeg har som sagt brukt opp mine. Har bare noen skarve tusen igjen 😬

Sett resten inn i sparing? 

Anonymkode: e51c7...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan for mye om statistikk og sannsynlighet til å spille Lotto.

Jeg har spilt litt pengespill da jeg var yngre, men vant aldri mer enn den laveste gevinsten. Men jeg vant 500 kr på et skrapelodd jeg fikk i julegave for ca. 35 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Kashmir skrev (33 minutter siden):

Nei. Nettppp og takk og pris. Derfir vil jeg heller ikke vinne noe 🙂

Fordi du ikke klarer å la være og søle bort pengene på tull om du vant et par milloner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
slabbedask skrev (Akkurat nå):

Fordi du ikke klarer å la være og søle bort pengene på tull om du vant et par milloner?

Hva er "tull" ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 time siden):

Nei. Jo mer du har, jo mer eier tingene deg! Da er du ikke fri. Det er så sykt mye ansvar å disponere  nye penger. Hva gjør du med dem for at det er forsvarlig og ansvarsfullt og moralsk riktig? 

Bare tankene gjør meg stresset. 

Jeg tror jeg kan skjønne litt hva du mener. Den frihetsfølelsen minner meg om når jeg tar på meg sekken og drar på langtur i marka.  Jeg trenger bare å ta hensyn til meg selv og det lille jeg har, og kan forflytte meg akkurat hvor og når jeg vil. Er jeg på riktig spor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Hva er "tull" ? 

Du skrev "Å kjøpe ting. Bare fordi en kan." Det tolker jeg som "tull" man ikke trenger.

Hvem tvinger deg til å kjøpe ting bare fordi en kan???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...