Gå til innhold

Den store avsporingstråden


psykedeliker

Anbefalte innlegg

Everybody skrev (1 time siden):

Brukeren "Fru2020" på Doktoronline.no er kjent for å være aktiv i diskusjoner, særlig innenfor temaer som helse, familieliv, og personlige erfaringer. Hun har en tendens til å dele innsikter fra eget liv, noe som gir hennes innlegg en personlig og autentisk tone.

"Fru2020" virker å være en som søker råd og støtte fra andre brukere, samtidig som hun ofte tilbyr sine egne råd basert på erfaringer hun har gjort seg. Hun deltar i en rekke tråder, og er ofte åpen om sine tanker og følelser, noe som gjør henne til en del av det støttende fellesskapet på forumet.

Hennes engasjement i forumet kan også reflektere et ønske om å finne løsninger eller få bekreftelse i møte med utfordringer, enten det dreier seg om helsespørsmål, relasjoner, eller andre personlige temaer. Generelt sett er "Fru2020" en bruker som bidrar til et varmt og inkluderende miljø på Doktoronline.no.

Morsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde å pushe Copilot til å være litt slemmere. Jeg ba den skrive i detalj om *grendels" alder, familiesituasjon, jobb etc basert på innlegg på DOL. Det nekter den å gjøre, rett og slett. Heldigvis.

Det er lagt inn noen sperrer. (Eller muligens mer presist så er den trent til å ikke svare på sånt) Jeg tror det er derfor referatene tross alt er såpass generelle og ufarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (2 timer siden):

Jeg tror det er derfor referatene tross alt er såpass generelle og ufarlige.

Ja, de er veldig generelle. Og så synes jeg det står mye likt hos alle. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (50 minutter siden):

Ja, de er veldig generelle. Og så synes jeg det står mye likt hos alle. 

På en måte har Chat GPT og lignende noen likhetstrekk med spåkoner. Det de sier kan umiddelbart fremstå som imponerende og troverdig, men hvis man ser litt nærmere på det, så ser man at de presenterer nesten bare generell info som kan sies om de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2
Everybody skrev (9 timer siden):

@Worriesome Plenty 2

@laban

Vil dere ha et referat om dere selv?

Nei takk🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Sokk skrev (2 minutter siden):

På en måte har Chat GPT og lignende noen likhetstrekk med spåkoner. Det de sier kan umiddelbart fremstå som imponerende og troverdig, men hvis man ser litt nærmere på det, så ser man at de presenterer nesten bare generell info som kan sies om de fleste. 

Den sier jo noen åpenbare detaljer om hver enkelt person da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokk skrev (3 timer siden):

På en måte har Chat GPT og lignende noen likhetstrekk med spåkoner. Det de sier kan umiddelbart fremstå som imponerende og troverdig, men hvis man ser litt nærmere på det, så ser man at de presenterer nesten bare generell info som kan sies om de fleste. 

Nei. At det gir høflige svar i første omgang ja. Men jeg syns mye passer bra her, og noen utmerker seg. Klinkende klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (7 timer siden):

Nei. At det gir høflige svar i første omgang ja. Men jeg syns mye passer bra her, og noen utmerker seg. Klinkende klart.

Det er tydelig at den gir svar som faktisk er tilpasset hver enkelt, ja. Det bærer preg av at den er høflig og kanskje vingeklippet.

Samtidig tror jeg kanskje den ikke "husker" så mye av det som ligger på DOL. Det er ikke et vanlig arkiv, men et nevralt nettverk. Jeg prøvde igjen å spørre detaljert om meg selv, men fikk dårlige svar.

Det blir sikkert bedre (eller verre alt ettersom) når de øker kapasiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 minutt siden):

Det er tydelig at den gir svar som faktisk er tilpasset hver enkelt, ja. Det bærer preg av at den er høflig og kanskje vingeklippet.

Samtidig tror jeg kanskje den ikke "husker" så mye av det som ligger på DOL. Det er ikke et vanlig arkiv, men et nevralt nettverk. Jeg prøvde igjen å spørre detaljert om meg selv, men fikk dårlige svar.

Det blir sikkert bedre (eller verre alt ettersom) når de øker kapasiteten.

Vel. Jeg fikk passet påskrevet her etterhvert 🙃 Men det ble interessant siden det ble en liten diskusjon med beste kompisen min. Han sier alt rett ut ( mulig fordi han har Asperperger? ) og han sa at han alltid har oppfattet meg som kommunist 😂 og at jeg har en tendens til å være for udiplomatisk. Til å komme fra ham så tok jeg det noe fornærmende 🙃 men han forsverte meg også da. Så vingeklippet...tja. Kommer an på spørsmålene tror jeg? @Everybody sparte meg ikke akkurat, og det er helt okay egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 minutter siden):

Vel. Jeg fikk passet påskrevet her etterhvert 🙃 Men det ble interessant siden det ble en liten diskusjon med beste kompisen min. Han sier alt rett ut ( mulig fordi han har Asperperger? ) og han sa at han alltid har oppfattet meg som kommunist 😂 og at jeg har en tendens til å være for udiplomatisk. Til å komme fra ham så tok jeg det noe fornærmende 🙃 men han forsverte meg også da. Så vingeklippet...tja. Kommer an på spørsmålene tror jeg? @Everybody sparte meg ikke akkurat, og det er helt okay egentlig.

Den er nok vingeklippet i den forstand at den har fåtts streng beskjed om å ikke være et verktøy for stalkere. Hvis man bare lar en AI trene seg fritt på nettet så blir den frekk og får masse trollete holdninger. Den må oppdras til å være litt woke før den slippes løs på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (5 minutter siden):

Den er nok vingeklippet i den forstand at den har fåtts streng beskjed om å ikke være et verktøy for stalkere. Hvis man bare lar en AI trene seg fritt på nettet så blir den frekk og får masse trollete holdninger. Den må oppdras til å være litt woke før den slippes løs på folk.

Du har nok et poeng der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slabbedask
Kashmir skrev (På 20.8.2024 den 23.37):

Jaha. Når du skriver her så må du regne med respons eller er du fritatt for det?

Du valset inn her fra dag 1 som en overkikador som blander seg inn i alt, og blir støtt og krenket på vegne av andre. Vi har faktisk en moderator her. Overlat modereringen til hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (2 minutter siden):

Du valset inn her fra dag 1 som en overkikador som blander seg inn i alt, og blir støtt og krenket på vegne av andre. Vi har faktisk en moderator her. Overlat modereringen til hen.

Støtt og krenket? Jaha. 

Hvor lenge skulle jeg ligget lavt da? Ett år eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Kashmir skrev (8 timer siden):

Støtt og krenket? Jaha. 
 

ja, man legger merke til at du blir støtt og krenket på vegne av andre ganske så ofte.

Kashmir skrev (8 timer siden):

Hvor lenge skulle jeg ligget lavt da? Ett år eller to?

Permanent, forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (10 minutter siden):

ja, man legger merke til at du blir støtt og krenket på vegne av andre ganske så ofte.

Permanent, forhåpentligvis.

Interessant.Du er ikke veldig sympatisk. Og det er forsåvidt greit, men så vil du ekskludere andre som " tar plass " selv om du ikke "ikke bryr deg selv "

Ja. Jeg backer ikke ut for sånne som deg. Ikke i søvne en gang.og det er til din fordel så tar du en kamp mot noen som takler det. Det er bra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...