Gå til innhold

Hvilken behandling får pasienter som har tatt overdose tabletter/medikamenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ikke grandiost. Tvert imot. Ingen som vil ha sympati fra deg heller. Hold forakten for deg selv please. 

Anonymkode: c6c2c...38e

Jeg forakter hverken deg eller andre. Skrev at jeg ikke klarer å ha sympati med dere som holder på sånn, det må du tåle. Det koster samfunnet enorme ressurser og du må tåle at folk reagerer på det.

Anonymkode: b3301...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Har blitt pumpet, har blitt lagt i kunstig koma og har ligget i koma på intensiven med akutt fare for hjertestans med fastvakt da det så ut til at jeg kom til å dø. Har variert om jeg har fått reise hjem eller blitt innlagt. 

Glad for at du lever ❤️ har du fått noen varige men av forsøkene?

Anonymkode: 6f38a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 timer siden):

Har blitt pumpet, har blitt lagt i kunstig koma og har ligget i koma på intensiven med akutt fare for hjertestans med fastvakt da det så ut til at jeg kom til å dø. Har variert om jeg har fått reise hjem eller blitt innlagt. 

jeg er også veldig glad for at du lever❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg forakter hverken deg eller andre. Skrev at jeg ikke klarer å ha sympati med dere som holder på sånn, det må du tåle. Det koster samfunnet enorme ressurser og du må tåle at folk reagerer på det.

Anonymkode: b3301...4e1

Husk at ikke alle som "holder på sånn" gjør det av samme grunn. Handlingene er de samme, men hvorfor de handler kan være forskjellige. Unge mennesker som føler at de ikke blir sett, som føler at de blir neglisjert og som ser at andre får faktisk hjelp. Jeg syns man må ha litt ulike perspektiv her, for unge har ikke samme erfaring og forutsetninger for å forstå langvarige ( eller kortere for den sakens skyld ) konsekvenser og effekt av hva de gjør. De tenker jo ikke kostnader og brukte ressurser fks.

Så er det mer voksne som har veldig alvorlige pf og diagnoser. De tenker rett og slett ikke rasjonelt når de blir syke nok.

Så er det noen som gjør det av mindre akseptable grunner. Det er jeg enig i, men ikke putt alle i samme boks? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor gjør dere det? Tar overdoser som dere egentlig vet ikke tar livet av dere men gjør at dere ender med behov for pumping og kull og diverse. Og når dere har vært gjennom det en gang, hvorfor i huleste gjenta skandalen? 

Anonymkode: b3301...4e1

For min del handlet jeg på tanker om å skade meg selv som jeg ikke pleier å agere på. Grunnen til at det allikevel skjedde i disse tilfellene var en sykdomsperiode som innebar å ikke føle eierskap til egen person, eget liv eller familie. Det er skummelt å tenke på nå, sånn rent faktisk, men da jeg føler at disse handlingene ble begått av en person som ikke er jeg, så tror jeg virkelig ikke at det er fare for gjentagelse noensinne igjen. Føler bare jeg har hatt en helt vill vikar inne for meg i en periode på to år da dette sto på stadig vekk. Ikke før denne perioden. Og aldri etter. Det ligger noen år tilbake nå heldigvis. Jeg har måttet plukke opp alle skår og alt rot og skade denne andre personen har gjort... veldig festlig. 

Anonymkode: a31fc...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Glad for at du lever ❤️ har du fått noen varige men av forsøkene?

Anonymkode: 6f38a...8ed

Ja har det. Vet ikke om jeg har varig men av overdose, men har dårlig hukommelse. Men har varie skader fra annet type forsøk. 

Roseme skrev (13 timer siden):

jeg er også veldig glad for at du lever❤️

Takk begge to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (3 timer siden):

Ja har det. Vet ikke om jeg har varig men av overdose, men har dårlig hukommelse. Men har varie skader fra annet type forsøk. 

Takk begge to. :)

Vil du si hva de varige skadene er eller blir det for personlig?

Anonymkode: 6f38a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil du si hva de varige skadene er eller blir det for personlig?

Anonymkode: 6f38a...8ed

Og kan jeg spørre hva du husker er det siste du tenkte før du gjorde selvmordsforsøk? Var du redd eller rolig?

Anonymkode: 6f38a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vil du si hva de varige skadene er eller blir det for personlig?

Anonymkode: 6f38a...8ed

 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og kan jeg spørre hva du husker er det siste du tenkte før du gjorde selvmordsforsøk? Var du redd eller rolig?

Anonymkode: 6f38a...8ed

 

Nei synes ikke det er noe særlig å gå inn på her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 minutter siden):

 

 

Nei synes ikke det er noe særlig å gå inn på her. 

Ok. Respekterer det.

Anonymkode: 6f38a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Respekterer det.

Anonymkode: 6f38a...8ed

Jeg vet jo ikke hvem du er eller hvorfor du spør. Så synes det er best å unngå å krysse den grensen hvor man gir for mye info om det temaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg forakter hverken deg eller andre. Skrev at jeg ikke klarer å ha sympati med dere som holder på sånn, det må du tåle. Det koster samfunnet enorme ressurser og du må tåle at folk reagerer på det.

Anonymkode: b3301...4e1

Det handler ikke om meg. Jo, du viser forakt. Slutt å skylde på ressursbruk, og på grandiositet. 

Anonymkode: c6c2c...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det handler ikke om meg. Jo, du viser forakt. Slutt å skylde på ressursbruk, og på grandiositet. 

Anonymkode: c6c2c...38e

Du kan vel ikke påstå at brukeren forakter noen om brukeren er tydelig på at hen ikke forakter noen? Og disse sakene krever mye ressurser, sånn er det jo bare, det må være takhøyde for å si det høyt uten å anklages for å være foraktfull? 

Anonymkode: 776ab...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg vet jo ikke hvem du er eller hvorfor du spør. Så synes det er best å unngå å krysse den grensen hvor man gir for mye info om det temaet. 

Jeg spurte fordi jeg har hørt noen si at "alle" som overlever et forsøk angret på forsøket. Det vil jeg tro er relativt.

Anonymkode: 6f38a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg spurte fordi jeg har hørt noen si at "alle" som overlever et forsøk angret på forsøket. Det vil jeg tro er relativt.

Anonymkode: 6f38a...8ed

Pga skadene jeg har angrer jeg. Også er jeg ikke suicidal lenger så vil jo ikke lenger dø. Men jeg angret ikke mens det stod på den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (37 minutter siden):

Pga skadene jeg har angrer jeg. Også er jeg ikke suicidal lenger så vil jo ikke lenger dø. Men jeg angret ikke mens det stod på den gangen.

Så trist at du har hatt det så mye vondt i disse årene!! Har du hatt god støtte i familie og venner?

Anonymkode: 6f38a...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så trist at du har hatt det så mye vondt i disse årene!! Har du hatt god støtte i familie og venner?

Anonymkode: 6f38a...8ed

Har hatt god støtte i varierende grad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...