Gå til innhold

Navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke noe om å henge ut navn på denne måten, for alt vi vet kan det være noen her inne som heter dette eller som har kalt ungene sine ett eller flere av disse navnene.

 Jeg har hatt venner med navn jeg i utgangspunktet ikke har likt. Jeg likte vennen min for det. Det kan være mange grunner til å ikke synes at et navn er fint. Ja, man kan forbinde det med personer. 
Og det kan være at navnet bare ikke faller i smak. 
Jeg er ikke så glad i navn som slutter på «bjørg» og «veig». 

Av guttenavn liker jeg ikke Gunnar og Jørgen, blandt annet.

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er født med synske evner så jeg slenger ut om mine antagelser stemmer i denne tråden. Jeg har et navn på alle her så jeg begynner med deg laban, du heter Synne, lillemus heter Grethe eller Astrid, Kashmir heter Natasha, Dorthe heter Elin, Emilie heter Mildrid, everybody heter  Christian eller Henrik, ekstra heter Maria, og alle abene heter Sigurd Susanne og Elisabeth. 

Anonymkode: b8923...5ec

Hva heter jeg? :)

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk etternavn med «th» og har sagt det hver gang noen skal skrive det så jeg skjønner argumentet.  Dattera mi har også et fornavn med «th».  Tror jeg tenkte at hun da kunne si «begge med th» 😉.

Ellers har ungene mine helt vanlige navn, ett av hver.  Men to av barnebarna mine har to etternavn, mens de to andre kun har et fornavn og ett etternavn.

Og jeg heter ikke Elin og har et mye mer kjedelig navn selv om ingen blir kalt dette i dag 😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (2 timer siden):

Jeg liker ikke au-lyden på sørøstnorsk, den blir ofte noe i retning "æv", og den er jeg ikke så glad i. På andre dialekter synes jeg lyden klinger langt bedre. 

Det er ikke uviktig å tenke på hvordan navn blir uttalt blant ens nærmeste. Jeg kommer fra et sted der man alltid har trykket på første stavelse – også i navn, pluss at e’er kan bli uttalt på grensen til å være æ. Derfor blir følgende navn gjerne uttalt omtrent slik: Katt-rine, Ann-ita, Oll-ine, Merr-ete, Bænte, Mætte. Ettersom jeg i voksen alder har bodd på et sted hvor navnene ikke uttales slik, ville jeg unngått å gi et navn som uttales ulikt her og hos slektninger på mitt barndomssted. 

Lillemus skrev (2 timer siden):

Var også borti et barn som tydeligvis hadde fått begge foreldres etternavn, nå er jo det ganske så vanlig i dag, men saken var at disse foreldrene het omtrent det samme bare med litt ulik stavemåte så barnet het noe tilsvarende Petter Olsen Ohlsen. Det ble litt merkelig kan man si.

Ikke fullt så likt hos oss, men et visst sammenfall av deler av etternavnene gjorde at sønnen min har kun fått farens etternavn. 

laban skrev (1 time siden): 

Hoho!! (Men de burde endret i folkeregisteret før ungen vokser opp!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

 Jeg har hatt venner med navn jeg i utgangspunktet ikke har likt. Jeg likte vennen min for det. Det kan være mange grunner til å ikke synes at et navn er fint. Ja, man kan forbinde det med personer. 
Og det kan være at navnet bare ikke faller i smak. 
Jeg er ikke så glad i navn som slutter på «bjørg» og «veig». 

Av guttenavn liker jeg ikke Gunnar og Jørgen, blandt annet.

Hva heter jeg? :)

Du heter Maria silje eller Ida 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

 Jeg har hatt venner med navn jeg i utgangspunktet ikke har likt. Jeg likte vennen min for det. Det kan være mange grunner til å ikke synes at et navn er fint. Ja, man kan forbinde det med personer. 
Og det kan være at navnet bare ikke faller i smak. 
Jeg er ikke så glad i navn som slutter på «bjørg» og «veig». 

Av guttenavn liker jeg ikke Gunnar og Jørgen, blandt annet.

Hva heter jeg? :)

Det kommer fra spåkortene mine at du er omsorgsfull og svært intelligent. Sistnevnte har du arvet etter moren din. 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det kommer fra spåkortene mine at du er omsorgsfull og svært intelligent. Sistnevnte har du arvet etter moren din. 

Anonymkode: b8923...5ec

Navn jeg tenkte på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du heter Maria silje eller Ida 

Anonymkode: b8923...5ec

Nå er du langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (24 minutter siden):

Nå er du langt unna!

Ok. Når jeg snudde tarot kortene fikk jeg Charlotte Emma Emilie og Trude. 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (2 timer siden):

Jeg har faktisk etternavn med «th» og har sagt det hver gang noen skal skrive det så jeg skjønner argumentet.  Dattera mi har også et fornavn med «th».  Tror jeg tenkte at hun da kunne si «begge med th» 😉.

Ellers har ungene mine helt vanlige navn, ett av hver.  Men to av barnebarna mine har to etternavn, mens de to andre kun har et fornavn og ett etternavn.

Og jeg heter ikke Elin og har et mye mer kjedelig navn selv om ingen blir kalt dette i dag 😀.

På deg kom det også opp Gunda og Gerd. 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ok. Når jeg snudde tarot kortene fikk jeg Charlotte Emma Emilie og Trude. 

Anonymkode: b8923...5ec

Nei du er enda langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du heter Maria silje eller Ida 

Anonymkode: b8923...5ec

Hva heter jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (15 minutter siden):

Nei du er enda langt unna.

Ok, jeg fikk ikke flere navn men jeg kan kalle deg Bente Magrethe 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (Akkurat nå):

Hva heter jeg?

Når jeg spår her får jeg opp et kort at du er en sjenert mann som uttaler deg forsiktig. Navn er usikkert når jeg tar hendene mine mot lyset men jeg får opp at du har levd før i en annen kropp tidlig i 1902 og het da Sigvard. 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Dorthe skrev (8 timer siden):

Jeg har faktisk etternavn med «th» og har sagt det hver gang noen skal skrive det så jeg skjønner argumentet.  Dattera mi har også et fornavn med «th».  Tror jeg tenkte at hun da kunne si «begge med th» 😉.

Ellers har ungene mine helt vanlige navn, ett av hver.  Men to av barnebarna mine har to etternavn, mens de to andre kun har et fornavn og ett etternavn.

Og jeg heter ikke Elin og har et mye mer kjedelig navn selv om ingen blir kalt dette i dag 😀.

Ut fra nicknavnet ditt heter du Dorthe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
slabbedask skrev (5 timer siden):

Hva heter jeg?

Trond eller Lars

Endret av UtakknemligDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (12 minutter siden):

Ut fra nicknavnet ditt heter du Dorthe. 

Du heter Rebekka Ragnhild Mathilde Benedikte Katrine Anne Hanne birthe Camilla Hilde Hanne Iselin karoline eller noe 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (5 timer siden):

Hva heter jeg?

Raymond Anders eller Espen 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er født med synske evner så jeg slenger ut om mine antagelser stemmer i denne tråden. Jeg har et navn på alle her så jeg begynner med deg laban, du heter Synne, lillemus heter Grethe eller Astrid, Kashmir heter Natasha, Dorthe heter Elin, Emilie heter Mildrid, everybody heter  Christian eller Henrik, ekstra heter Maria, og alle abene heter Sigurd Susanne og Elisabeth. 

Anonymkode: b8923...5ec

Natasha faktisk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Raymond Anders eller Espen 

Anonymkode: b8923...5ec

Du bør nok kjøpe nye tarotkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (7 timer siden):

Hva heter jeg?

Karsten eller Trygve

Anonymkode: a5e53...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...