Gå til innhold

Navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg liker ikke søte, dillete navn. Liker mer tradisjonelle navn, både norske og bibelske navn.

Det betyr ikke at jeg kunne ha valgt ethvert norsk eller bibelsk navn altså! Synes f.eks Abraham, Sakkeus, Noah, Zakkarias, Pilatus etc blir litt voldsomt 😁 Samme med Gorm, Guttorm, Njål Gudveig, Viking, Embla, Idun etc.

Og så synes jeg enkelte navn blir for korte, f.eks Ea, Bea, Lo, Pi etc.

MEN - de aller fleste navn blir en jo vant til når en blir kjent med personen, så egentlig har det jo ikke så mye å si 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus
påskelilje skrev (8 timer siden):

Jeg liker ikke søte, dillete navn. Liker mer tradisjonelle navn, både norske og bibelske navn.

Det betyr ikke at jeg kunne ha valgt ethvert norsk eller bibelsk navn altså! Synes f.eks Abraham, Sakkeus, Noah, Zakkarias, Pilatus etc blir litt voldsomt 😁 Samme med Gorm, Guttorm, Njål Gudveig, Viking, Embla, Idun etc.

Og så synes jeg enkelte navn blir for korte, f.eks Ea, Bea, Lo, Pi etc.

MEN - de aller fleste navn blir en jo vant til når en blir kjent med personen, så egentlig har det jo ikke så mye å si 😁

Noah, Njål, Embla og Idun er jo nydelige! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Noah, Njål, Embla og Idun er jo nydelige! 😄

Siden flere heter det, så skjønner jeg jo at mange synes det 😊 Det er bare ikke min smak 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ok. Når jeg snudde tarot kortene fikk jeg Charlotte Emma Emilie og Trude. 

Anonymkode: b8923...5ec

Jeg lurer på om du må snu tarotkortene dine mange ganger for å finne ut hva jeg heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om du må snu tarotkortene dine mange ganger for å finne ut hva jeg heter?

I kortene ser jeg Ingjerd, olaug, Gunvor, Inger, Solaug, Eli. Jeg ser også en hardtarbeidende kvinne med stå-på-vilje som ønsket seg suksess. Etter en tid kom det to jenter som du var veldig begeistret for. 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (11 timer siden):

Du bør nok kjøpe nye tarotkort.

Du må gi meg muligheten til å finne lyset. Kan du si noen stikkord om deg selv slik at jeg kan få kontakt med ånden? 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine navn klinger dårlig sammen. Jeg fikk to fornavn (eller ett fornavn og ett mellomnavn?) og det første har to stavelser og det andre har en stavelse, det er ikke fint sammen. Noe ala Sigrid Liv eller Tove Gunn. Men jeg bruker bare det første da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I kortene ser jeg Ingjerd, olaug, Gunvor, Inger, Solaug, Eli. Jeg ser også en hardtarbeidende kvinne med stå-på-vilje som ønsket seg suksess. Etter en tid kom det to jenter som du var veldig begeistret for. 

Anonymkode: b8923...5ec

Jeg heter ingen av navnene, men noen er ikke så langt fra.  Dette med de to jentene er interessant da jeg har to døtre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Savannah skrev (56 minutter siden):

Jeg heter ingen av navnene, men noen er ikke så langt fra.  Dette med de to jentene er interessant da jeg har to døtre.

Det har du vel selv skrevet her opptil flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 16.38):

På deg kom det også opp Gunda og Gerd. 

Anonymkode: b8923...5ec

Heter nok verken Gunda eller Gerd, men både tanta mi og svigerinne heter en av dem 😉

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah
slabbedask skrev (9 minutter siden):

Det har du vel selv skrevet her opptil flere ganger.

Det har jeg vel ikke.  Vet ikke hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Savannah skrev (Akkurat nå):

Det har jeg vel ikke.  Vet ikke hva du mener?

Du har skrevet at du har to døtre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah
slabbedask skrev (2 minutter siden):

Du har skrevet at du har to døtre?

Javel, og so?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

slabbedask
Savannah skrev (38 minutter siden):

Javel, og so?

Da var det vel ikke så godt "spådd" da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (17 timer siden):

Det betyr ikke at jeg kunne ha valgt ethvert norsk eller bibelsk navn altså! Synes f.eks Abraham, Sakkeus, Noah, Zakkarias, Pilatus etc blir litt voldsomt 😁

MEN - de aller fleste navn blir en jo vant til når en blir kjent med personen, så egentlig har det jo ikke så mye å si 😁

Til det første: Jeg vet jo godt at Noa(h) er et bibelsk navn, men jeg klarer ikke å slutte å forbinde det med Gubben Noa, beit i tåa. Derfor er det også rart for meg at det er så populært 😅 

Men - du trekker ganske riktig fram i det andre sitatet at det ikke har så mye å si når man blir vant til det og kjent med vedkommende. Jeg husker jeg i mitt stille tenkte da jeg fikk en liten niese for en del år siden at hun hadde fått «gammel-dame-navn». Men snart ble det den naturligste ting i verden at den lille jenta het nettopp det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (2 timer siden):

Heter nok verken Gunda eller Gerd, men både tanta mi og svigerinne heter en av dem 😉

Det var nok svigerinnen din jeg fikk kontakt med i lyset. 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (3 timer siden):

Jeg heter ingen av navnene, men noen er ikke så langt fra.  Dette med de to jentene er interessant da jeg har to døtre.

Wow . 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah
slabbedask skrev (2 timer siden):

Da var det vel ikke så godt "spådd" da.

Javel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (8 minutter siden):

Javel....

Jeg fikk har sett videre inn i lyset og spådd videre om deg. Da fikk jeg opp at du har hatt et utenlandsopphold? 

Anonymkode: b8923...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk har sett videre inn i lyset og spådd videre om deg. Da fikk jeg opp at du har hatt et utenlandsopphold? 

Anonymkode: b8923...5ec

Ja det er riktig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...