AnonymBruker Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars Eller føler man kun ro når man eventuelt har bestemt seg for å ta livet sitt? Anonymkode: e101c...012 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/480767-om-man-har-d%C3%B8dsangstredd-for-%C3%A5-d%C3%B8-vil-man-eller-vil-man-ikke-kunne-v%C3%A6re-suicidal-da/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøll47 Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars Uten å ha noe som helst kunnskap om dette, vil jeg bare synse at ja, det kan man sikkert bli. Å gå rundt hver eneste dag og være redd for at noe forferdelig vil skje, av vold, ulykker, sykdom eller annet, som vil føre til døden, kan umulig være en bærekraftig situasjon mentalt. I teorien kan man vel komme på tanker om å få det overstått grunnet belastningen angsten gir og forandrer ens liv og tanker på. Blir jo litt det samme som å ta livet av seg fordi verden er et truende og forferdelig sted å være. Hvis man er redd for døden, som i selve dødsøyeblikket, så vet jeg ikke. Mulig man kan ønske det "overstått" også, istedenfor å hele tiden vente på det med redsel. Hva den enkelte vil føle etter en slik avgjørelse er ikke godt å si. Hvis dette her gjelder deg og du hver dag påvirkes av angst for å dø eller er forvirret rundt om du er farlig for deg selv, så fortell dette til fastlegen. Vi kan ikke vurdere hva du burde gjøre her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/480767-om-man-har-d%C3%B8dsangstredd-for-%C3%A5-d%C3%B8-vil-man-eller-vil-man-ikke-kunne-v%C3%A6re-suicidal-da/#findComment-4266240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars Krøll47 skrev (6 minutter siden): Uten å ha noe som helst kunnskap om dette, vil jeg bare synse at ja, det kan man sikkert bli. Å gå rundt hver eneste dag og være redd for at noe forferdelig vil skje, av vold, ulykker, sykdom eller annet, som vil føre til døden, kan umulig være en bærekraftig situasjon mentalt. I teorien kan man vel komme på tanker om å få det overstått grunnet belastningen angsten gir og forandrer ens liv og tanker på. Blir jo litt det samme som å ta livet av seg fordi verden er et truende og forferdelig sted å være. Hvis man er redd for døden, som i selve dødsøyeblikket, så vet jeg ikke. Mulig man kan ønske det "overstått" også, istedenfor å hele tiden vente på det med redsel. Hva den enkelte vil føle etter en slik avgjørelse er ikke godt å si. Hvis dette her gjelder deg og du hver dag påvirkes av angst for å dø eller er forvirret rundt om du er farlig for deg selv, så fortell dette til fastlegen. Vi kan ikke vurdere hva du burde gjøre her. Takk for svar. Det var et hypotetisk spørsmål. Anonymkode: e101c...012 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/480767-om-man-har-d%C3%B8dsangstredd-for-%C3%A5-d%C3%B8-vil-man-eller-vil-man-ikke-kunne-v%C3%A6re-suicidal-da/#findComment-4266245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.