Gå til innhold

Tenker på om noen dyrker psykdom og diagnoser her?


Kashmir-

Anbefalte innlegg

Kashmir-

Da spesielt når ulike spørsmål over samme tema blir stilt igjen og igjen?  Når samme historie blir fortalt for tiende gang, og når de kaster seg over tråder hvor de får fortalt hvordan nettopp de opplevde det og opplever ting. 

Nå er det viktig å stille spørsmål her! Og det er viktig å bidra med innspill og svar. Det er det forumet på mange måter er til for. Men igjen og igjen og igjen fra samme bruker/ brukere?

Det kan umulig være bra å ha sånt fokus på egen lidelse og diagnose?  Hvordan i all verden skal man da komme seg videre, for det er jo heller ikke kun her dette blir gjentatt, men også i behandling og hjelpeapparat utenfor forumet. 

Jeg blir veldig skeptisk til om dette gjør situasjonen noe bedre for brukere det gjelder? I så fall, hvordan KAN det bli det? 

Jeg ser nesten aldri andri særlig deltagelse eller opprettelse av andre tråder her inne, og da er det stort sett vi samme som går igjen med lavt antall svar ( som regel ) 

Nå er det flere tråder om depresjon her. På samme tid og som tar opp ca samme problemstilling. Er det ikke LITT viktig å engasjere seg i NOE annet? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja det er noen som dyrker sykdom og ikle klarer å komme seg ut av offerrollen. Hva med deg selv kashmir, er du i jobb antar jeg? 

Anonymkode: 30db7...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det går mye igjen. Tre-fire tråder om samme tema opprettes nesten samtidig, med nesten samme problemstilling. Og selv om de får mange svar så fortsetter de å opprette nesten like tråder. Noen ganger er det om en bestemt type medisin, andre ganger om andre også føler X og Y når de har depresjon/angst osv. 

Jeg forstår godt at man ønsker å spørre andre med erfaring (selv om jeg skulle ønske man holdt seg litt mer til helsevesenet når det kommer til medisinering), men det kan bikke over til å bli usunt hvis man grubler på de samme spørsmålene i hodet slik at man må spørre flere ganger fordi man ikke klarer å slå seg til ro med svarene man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er noen som dyrker sykdom og ikle klarer å komme seg ut av offerrollen. Hva med deg selv kashmir, er du i jobb antar jeg? 

Anonymkode: 30db7...b0f

Jeg vil ikke si at jeg dyrker sykdom på noen måte. Jeg skriver vel flest random innlegg her om stort og smått som ikke har noe med psykiatri å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg vil ikke si at jeg dyrker sykdom på noen måte. Jeg skriver vel flest random innlegg her om stort og smått som ikke har noe med psykiatri å gjøre. 

Mem det er jo ikke bra for psyken din å bare gå rundt hjemme. Det blir jo som å dyrke sykdom. Burde du ikke begynne i jobb for å prøve å få tankene over på andre ting? Hvis du får deg jobb så slipper du å bruke så mye tid på å tenke på hva slags tråder som opprettes. 

Anonymkode: 30db7...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (8 minutter siden):

Føler det går mye igjen. Tre-fire tråder om samme tema opprettes nesten samtidig, med nesten samme problemstilling. Og selv om de får mange svar så fortsetter de å opprette nesten like tråder. Noen ganger er det om en bestemt type medisin, andre ganger om andre også føler X og Y når de har depresjon/angst osv. 

Jeg forstår godt at man ønsker å spørre andre med erfaring (selv om jeg skulle ønske man holdt seg litt mer til helsevesenet når det kommer til medisinering), men det kan bikke over til å bli usunt hvis man grubler på de samme spørsmålene i hodet slik at man må spørre flere ganger fordi man ikke klarer å slå seg til ro med svarene man får.

Kanskje noen bare trenger oppmerksomhet, noen å snakke med fordi de er ensomme?

Anonymkode: 0839c...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mem det er jo ikke bra for psyken din å bare gå rundt hjemme. Det blir jo som å dyrke sykdom. Burde du ikke begynne i jobb for å prøve å få tankene over på andre ting? Hvis du får deg jobb så slipper du å bruke så mye tid på å tenke på hva slags tråder som opprettes. 

Anonymkode: 30db7...b0f

Jeg skjønner at du er nysgjerring på hva jeg jobber med, men det er ikke det dette handler om. Ikke på noen måte. 

Det handler om å tenke på andre ting enn bare psykdom 24/ 7. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje noen bare trenger oppmerksomhet, noen å snakke med fordi de er ensomme?

Anonymkode: 0839c...2ec

Da hadde det kanskje vært mer nyttig med en sosial chattetråd. Litt som avsporingstråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner at du er nysgjerring på hva jeg jobber med, men det er ikke det dette handler om. Ikke på noen måte. 

Det handler om å tenke på andre ting enn bare psykdom 24/ 7. 

Men det er jo kun du her inne som er så sykt opptatt av å krangle om at folk lager tråder om samme tema flere ganger. Dette sier meg at du ikke jobber for hadde du jobbet så hadde du ikke orket å sitte sånn du gjør å legge merke til sånt. Kanskke du burde se litt utenfor deg selv og din egen sykdom? Kanskje du selv burde ta tak i deg og få deg en jobb? Begynn med deg selv kanskje wnn å klage på andre

Anonymkode: 30db7...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er jo kun du her inne som er så sykt opptatt av å krangle om at folk lager tråder om samme tema flere ganger. Dette sier meg at du ikke jobber for hadde du jobbet så hadde du ikke orket å sitte sånn du gjør å legge merke til sånt. Kanskke du burde se litt utenfor deg selv og din egen sykdom? Kanskje du selv burde ta tak i deg og få deg en jobb? Begynn med deg selv kanskje wnn å klage på andre

Anonymkode: 30db7...b0f

Jeg krangler ikke på det, og jeg er ikke sykt opptatt av det. Jeg skjønner ikke hvorfor fokus må være på egen elendighet hele tiden?  Er det ingenting annet som opptar hodet, så kan man jo prøve å delta litt i tråder som andre skriver om ulike ting her? Det er jo ikke akkurat høytsvevende temaer om filosofi og universet ( ! ) osv. Det er tenaer om ting som skjer rundt om, tanker folk har om annet og spørsmål om diverse. Kanskje det kunne vært et greit avbrekk å skrive om noe annet? 

Nå foretrekker jeg helst å se utenfor meg selv. Jeg sier ikke at det er udelt positivt heller, men jeg tror jeg er mer opptatt av ytre enn indre liv. Såvidt jeg selv kan bedømme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men det er jo kun du her inne som er så sykt opptatt av å krangle om at folk lager tråder om samme tema flere ganger. Dette sier meg at du ikke jobber for hadde du jobbet så hadde du ikke orket å sitte sånn du gjør å legge merke til sånt. Kanskke du burde se litt utenfor deg selv og din egen sykdom? Kanskje du selv burde ta tak i deg og få deg en jobb? Begynn med deg selv kanskje wnn å klage på andre

Anonymkode: 30db7...b0f

Det er flere som har kommentert dette tidligere, ikke bare Kashmir. Inkludert meg, som er i full jobb.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kanskje noen bare trenger oppmerksomhet, noen å snakke med fordi de er ensomme?

Anonymkode: 0839c...2ec

Tror det er mye sant i dette. Mange har nok ingen å lufte tankene sine med.

Anonymkode: 806ea...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror det er mye sant i dette. Mange har nok ingen å lufte tankene sine med.

Anonymkode: 806ea...521

Jeg føler at dere ikke helt leser hva jeg skriver her. Jeg er helt for å lufte tanker. Stille spørsmål og få og komme med innspill. 

Men ikke at de samme temaene tas opp og opp igjen, snakkes om ved enhver anledning UTEN å skrive om annet. Det blir oppheng for meg, og spørsmål om dyrking av det kun trøblete og negative. 

De har jo andre å skrive til her om annet også? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er litt av selve sykdomsbildet hos noen også jeg da, et slags symptom på den sykdommen man har og kanskje gjelder dette spesielt for de med psykisk sykdom, mer enn for de med en fysisk en. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lady HM skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det er litt av selve sykdomsbildet hos noen også jeg da, et slags symptom på den sykdommen man har og kanskje gjelder dette spesielt for de med psykisk sykdom, mer enn for de med en fysisk en. 

 

Det du sier her er nok veldig riktig. Noen ganger kverner tankene om og om igjen. Og er det noen som har behov for å skrive om det, så må de få lov til det. Det er ikke noen andre som skal sette standaren om hva som er lov å skrive eller ikke. 

Anonymkode: 806ea...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det er jo kun du her inne som er så sykt opptatt av å krangle om at folk lager tråder om samme tema flere ganger. Dette sier meg at du ikke jobber for hadde du jobbet så hadde du ikke orket å sitte sånn du gjør å legge merke til sånt. Kanskke du burde se litt utenfor deg selv og din egen sykdom? Kanskje du selv burde ta tak i deg og få deg en jobb? Begynn med deg selv kanskje wnn å klage på andre

Anonymkode: 30db7...b0f

Nå vet jo ikke du noe om Kashmir heller da. Om hun er i jobb eller ikke og hva hun har av sykdomshistorikk. Så og si at noen bare skal få seg en jobb er temmelig korttenkt og lite reflektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det du sier her er nok veldig riktig. Noen ganger kverner tankene om og om igjen. Og er det noen som har behov for å skrive om det, så må de få lov til det. Det er ikke noen andre som skal sette standaren om hva som er lov å skrive eller ikke. 

Anonymkode: 806ea...521

Jeg setter ingen standard, gjør jeg det? 

Og jeg får ikke motargumenter mot det jeg skriver heller, om det faktisk kan være noe posituvt å engasjere seg i litt annet? Men nå skriver jo @Vhanja at dette har vært tatt opp før, så da er det flere som har påpekt det. Å undre seg og stille spørsmål, betyr ikke at man setter en standard altså. Går det ikke an å være LITT åpne for at andre har et poeng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (10 minutter siden):

Jeg setter ingen standard, gjør jeg det? 

Og jeg får ikke motargumenter mot det jeg skriver heller, om det faktisk kan være noe posituvt å engasjere seg i litt annet? Men nå skriver jo @Vhanja at dette har vært tatt opp før, så da er det flere som har påpekt det. Å undre seg og stille spørsmål, betyr ikke at man setter en standard altså. Går det ikke an å være LITT åpne for at andre har et poeng? 

Jo du setter standar. Kan egentlig stille sammen spørsmål tilbake. Går det ikke an å være LITT åpne for at andre har et poeng?

Anonymkode: 806ea...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo du setter standar. Kan egentlig stille sammen spørsmål tilbake. Går det ikke an å være LITT åpne for at andre har et poeng?

Anonymkode: 806ea...521

Men det er jo egentlig ikke noen tvil om at det er usunt å dyrke sin egen sykdom og sette seg selv i en evig offerrolle. Men når det er sagt, så skyldes jo denne "dyrkningen" og "offerrollen" ofte sykdommen i seg selv, og er dermed en del av et sykdomsbilde som man må behandle på linje med de andre symptomene man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo du setter standar. Kan egentlig stille sammen spørsmål tilbake. Går det ikke an å være LITT åpne for at andre har et poeng?

Anonymkode: 806ea...521

Det mener jeg at jeg flere ganger har vært her. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...