Gå til innhold

Født i feil århundre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er slik det føles. Denne

verden passer ikke for meg. Tiden samfunnet hverdagen pssser ikke inn i biologiske klokken min. Presset kravene forventningene stresset alt fører med seg. Ser for meg at jeg var blitt født på nytt om 3025. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Transsalder? I våre dager kan man identifisere seg med en som feks er født i forrige (minus minus) eller neste (pluss pluss) århundre. Problem solved. 

Anonymkode: 4cafb...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye av disse såkalte "press og forventninger" er noe vi pålegger oss selv. Det er mye av det jeg overhodet ikke bryr meg om eller forholder meg til. Jeg lever livet slik jeg ønsker, ikke slik SoMe sier jeg burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (9 timer siden):

Veldig mye av disse såkalte "press og forventninger" er noe vi pålegger oss selv. Det er mye av det jeg overhodet ikke bryr meg om eller forholder meg til. Jeg lever livet slik jeg ønsker, ikke slik SoMe sier jeg burde.

Vi sikter ikke til samme såkalte forventninger og press. Skulle ønske du hadde rett men noen ganger i livet er krav fra andre hold som eks utdannings instanser. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Transsalder? I våre dager kan man identifisere seg med en som feks er født i forrige (minus minus) eller neste (pluss pluss) århundre. Problem solved. 

Anonymkode: 4cafb...46b

???,

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi sikter ikke til samme såkalte forventninger og press. Skulle ønske du hadde rett men noen ganger i livet er krav fra andre hold som eks utdannings instanser. 

Anonymkode: da112...ff5

Ja, du var litt vag så da blir det vanskelig å svare konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Ja, du var litt vag så da blir det vanskelig å svare konkret.

Mulig uansett har jeg gått over deadlinen og har som vanlig ikke levert inn til tide. Nå blir det nok en gang en anmerkning hvis det finnes lenger. Mulig mye for mye perfeksjonisme som ødelegger livene til folk. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Hvorfor må du bære byrden av å være født i en inkongruent æra, hvor dine aspirasjoner og intellektuelle prokliviteter synes å kollidere med de tidstypiske paradigmer og kulturelle konvensjoner som hersker i dette diskrepante århundret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mulig uansett har jeg gått over deadlinen og har som vanlig ikke levert inn til tide. Nå blir det nok en gang en anmerkning hvis det finnes lenger. Mulig mye for mye perfeksjonisme som ødelegger livene til folk. 

Anonymkode: da112...ff5

Det er også et alternativ at du tar ansvar for dine egne valg og ditt eget liv.

Skal du få en god utdannelse så må du gjøre jobben og innleveringene i tide, slik at du får gjort dem ordentlig. Hvis du av en eller annen grunn ikke makter det, så kan du vurdere å sette utdannelse på pause og velge Plan B. 

Det å sette seg ned og skylde på samfunnet og "feil århundre" vil ikke føre deg noen steder, annet enn å forbli i selvmedlidenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mulig uansett har jeg gått over deadlinen og har som vanlig ikke levert inn til tide. Nå blir det nok en gang en anmerkning hvis det finnes lenger. Mulig mye for mye perfeksjonisme som ødelegger livene til folk. 

Anonymkode: da112...ff5

Men ville det hjulpet om fristen var x døgn senere - ville du ikke utsatt ferdigstillelsen tilsvarende i så fall? 

Å venne seg til den "perfeksjonismen" det innebærer å holde frister, er nødvendig for å klare seg i store deler av arbeidslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

???,

Anonymkode: da112...ff5

Altså at du kan identifisere deg som en som er født i 3025. Da skal samfunnet og mennesker rundt deg godta det. 

Anonymkode: 4cafb...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså at du kan identifisere deg som en som er født i 3025. Da skal samfunnet og mennesker rundt deg godta det. 

Anonymkode: 4cafb...46b

Du må også huske at personen da skal oppføre seg som det de ønsker å oppfattes som. Mtp at det blir mer og mer jag etter perfeksjonisme, man skal yte mer og mer og man skal ha en sinnsykt godt teknologisk kompetanse vil jeg tro om det gjaldt 3025. Så da må personen også oppføre seg deretter, ha mest mulig elektroniske duppedingser, selvkjørt bil, jobbe med teknologi eller annen teknisk kompetanse. Jeg tenker man fort er oppi enda lengre arbeidsdager, med enda lengre pensjonsalder pga forlenget levetid, minst! 

Anonymkode: a95c7...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (6 timer siden):

Men ville det hjulpet om fristen var x døgn senere - ville du ikke utsatt ferdigstillelsen tilsvarende i så fall? 

Å venne seg til den "perfeksjonismen" det innebærer å holde frister, er nødvendig for å klare seg i store deler av arbeidslivet. 

Jeg har et evig jag som det føles som om jeg er på et ekspress tog som aldri finner endestoppet. Toget stopper aldri før nye oppgaver blir kastet på. Fristen var utgått på mandag … tror du jeg er i mål… nei. Jeg har ikke kommet videre siden i går. Venter på at jeg får en melding på at jeg enten må levere eller blir innkalt til samtale. For mitt tog har krasjet. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må også huske at personen da skal oppføre seg som det de ønsker å oppfattes som. Mtp at det blir mer og mer jag etter perfeksjonisme, man skal yte mer og mer og man skal ha en sinnsykt godt teknologisk kompetanse vil jeg tro om det gjaldt 3025. Så da må personen også oppføre seg deretter, ha mest mulig elektroniske duppedingser, selvkjørt bil, jobbe med teknologi eller annen teknisk kompetanse. Jeg tenker man fort er oppi enda lengre arbeidsdager, med enda lengre pensjonsalder pga forlenget levetid, minst! 

Anonymkode: a95c7...f74

Det hadde vært fint og hatt en bil som kjørte av seg selv, roboter som kledde på meg og chat gpt som leverte inn oppgavene mine. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (19 timer siden):

Det er også et alternativ at du tar ansvar for dine egne valg og ditt eget liv.

Skal du få en god utdannelse så må du gjøre jobben og innleveringene i tide, slik at du får gjort dem ordentlig. Hvis du av en eller annen grunn ikke makter det, så kan du vurdere å sette utdannelse på pause og velge Plan B. 

Det å sette seg ned og skylde på samfunnet og "feil århundre" vil ikke føre deg noen steder, annet enn å forbli i selvmedlidenhet.

Det er målet det engang i tiden men akkurat nå forstår jeg nesten ikke hva du har skrevet over her. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Venter på at jeg får en melding på at jeg enten må levere eller blir innkalt til samtale.

Det er vel lite sannsynlig at du slipper å levere uten at det får konsekvenser. Så hvis du har tenkt å fortsette, er det trolig ingen vei utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er målet det engang i tiden men akkurat nå forstår jeg nesten ikke hva du har skrevet over her. 

Anonymkode: da112...ff5

Hva er det i innlegget du synes er vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (41 minutter siden):

Det er vel lite sannsynlig at du slipper å levere uten at det får konsekvenser. Så hvis du har tenkt å fortsette, er det trolig ingen vei utenom.

Du har sikkert rett i det så jeg stikker hodet i sanden. Vegrer meg når det blir ubehagelig.. har jeg et godt sykemeldings grunnlag? Går i dvale til mai. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (36 minutter siden):

Hva er det i innlegget du synes er vanskelig å forstå?

Jeg har ikke andre planer enn å kvele meg igjennom det jeg holder på men jeg lurer på på om jeg bare skal bli ufør. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke andre planer enn å kvele meg igjennom det jeg holder på men jeg lurer på på om jeg bare skal bli ufør. 

Anonymkode: da112...ff5

Er ikke akkurat noe man bare kan velge å bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...