Gå til innhold

Født i feil århundre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke andre planer enn å kvele meg igjennom det jeg holder på men jeg lurer på på om jeg bare skal bli ufør. 

Anonymkode: da112...ff5

Hva var det i innlegget du ikke forsto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (6 minutter siden):

Hva var det i innlegget du ikke forsto?

Som du forstår har jeg ikke andre planer enn å stå i det jeg er i. Perfeksjonismen ødelegger livet mitt sånn at jeg ikke kommer videre i mål 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (16 minutter siden):

Er ikke akkurat noe man bare kan velge å bli. 

Hvordan blir Jeg det da? 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan blir Jeg det da? 

Anonymkode: da112...ff5

Det er en lang prosess som starter med sykemelding/rett på AAP og du må diagnostiseres, behandles, utprøving sannsynligvis osv. Det tar mange år. Jeg var sykemeldt i ett år og så på AAP i fem år. Altså seks år. Og du må være såpass syk at Nav og helsevesenet mener du ikke kan jobbe. Hjelper ikke å bare si at en ikke orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (6 minutter siden):

Det er en lang prosess som starter med sykemelding/rett på AAP og du må diagnostiseres, behandles, utprøving sannsynligvis osv. Det tar mange år. Jeg var sykemeldt i ett år og så på AAP i fem år. Altså seks år. Og du må være såpass syk at Nav og helsevesenet mener du ikke kan jobbe. Hjelper ikke å bare si at en ikke orker.

Det der orker jeg ikke. Da finnes det ingen håp for meg da som ikke klarer noe.

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som du forstår har jeg ikke andre planer enn å stå i det jeg er i. Perfeksjonismen ødelegger livet mitt sånn at jeg ikke kommer videre i mål 

Anonymkode: da112...ff5

Ja, ansvarsfraskrivelse er også et alternativ. Skyld på verden og ta ikke noe ansvar selv for eget liv. Du får se hvor langt du kommer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Ja, ansvarsfraskrivelse er også et alternativ. Skyld på verden og ta ikke noe ansvar selv for eget liv. Du får se hvor langt du kommer med det.

Jeg tar ansvar med å vente på kritikk for manglende levering. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det der orker jeg ikke. Da finnes det ingen håp for meg da som ikke klarer noe.

Anonymkode: da112...ff5

Neivel, men det er nå det som er veien til ufør. Vondt i viljen er ikke noe man får ufør for. Er du virkelig syk og alt håp er ute så må du gå til legen og starte der. Og husk at uføretrygd er ikke akkurat en høy pengesum per måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (9 minutter siden):

Neivel, men det er nå det som er veien til ufør. Vondt i viljen er ikke noe man får ufør for. Er du virkelig syk og alt håp er ute så må du gå til legen og starte der. Og husk at uføretrygd er ikke akkurat en høy pengesum per måned. 

Perfektsjonisme har jeg for det har jeg lest. Hvor mye får jeg hvis jeg blir det?

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Perfektsjonisme har jeg for det har jeg lest. Hvor mye får jeg hvis jeg blir det?

Anonymkode: da112...ff5

Hvis du synes du får for lite, så regner jeg med du kan dekke deg inn med månedlig vippskrav til mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Perfektsjonisme har jeg for det har jeg lest. Hvor mye får jeg hvis jeg blir det?

Anonymkode: da112...ff5

Ung iføretrygd er på ca 20 000 utbetalt. Vanlig ufør er vel ca 18 000. Tror jeg. Veldig lite med andre ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ung iføretrygd er på ca 20 000 utbetalt. Vanlig ufør er vel ca 18 000. Tror jeg. Veldig lite med andre ord.

"Vanlig" ufør avhenger av hvor høy lønn man hadde på beregningstidspunktet, opp til 6G. Men reglene endres hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

"Vanlig" ufør avhenger av hvor høy lønn man hadde på beregningstidspunktet, opp til 6G. Men reglene endres hele tiden.

Mente minsteufør som er hva TS vil få da hun ikke har jobbet nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (6 minutter siden):

Hvis du synes du får for lite, så regner jeg med du kan dekke deg inn med månedlig vippskrav til mor.

Har ikke en mor jeg. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ung iføretrygd er på ca 20 000 utbetalt. Vanlig ufør er vel ca 18 000. Tror jeg. Veldig lite med andre ord. 

Gjelder dette livet ut? 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Mente minsteufør som er hva TS vil få da hun ikke har jobbet nok. 

Hvordan vet du hvor mye jeg har jobbet?

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

"Vanlig" ufør avhenger av hvor høy lønn man hadde på beregningstidspunktet, opp til 6G. Men reglene endres hele tiden.

Mener du opp til 600 000?

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan vet du hvor mye jeg har jobbet?

Anonymkode: da112...ff5

Du er ennå i skole. Da er det vel tvilsomt du har jobbet nok til å få høyere enn minstesats. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gjelder dette livet ut? 

Anonymkode: da112...ff5

Nei. Til 67 år. Så får man en ræva pensjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Du er ennå i skole. Da er det vel tvilsomt du har jobbet nok til å få høyere enn minstesats. 

Du tror du kjenner meg men det gjør du ikke. Jeg er ferdig med obligatorisk skole for lengst. 

Anonymkode: da112...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...