Gå til innhold

Anbefalte innlegg

morsan skrev (6 minutter siden):

Ettersom jeg aldri handler "lørdag kl. 13", men ofte handler sent om kvelden, nettopp for å unngå kø, får jeg lettere fnatt dersom jeg kommer på Rema kl 22 og det ikke er mulig å få pantet en liten pose fordi det står dugnadspantere der med sekk på sekkk! 😮🤣 Så for min del, måtte de gjerne ha menget seg med alle andre som absolutt skal oppholde seg i en butikk samtidig som flest mulig andre folk. 😇

Hm - denne tråden hadde jeg helt glemt. Trodde den var eldre enn fra april... 

Jeg ser poenget, men det rammer vel kanskje færre på kveldstid uansett.

I min tid som "dugnadspanter", husker jeg en episode der det kom en vanlig kunde bak meg mens jeg holdt på med sekken, nettopp på slutten av Remas åpningstid. Jeg kjente ham litt fra den gangen gutta våre gikk i samme barnehage, og jeg fortalte at jeg pantet for klassetur. Etter at vi hadde mimret litt sammen, fikk jeg posen hans også 😁

Fortsetter under...

laban skrev (3 minutter siden):

Hm - denne tråden hadde jeg helt glemt. Trodde den var eldre enn fra april... 

Jeg ser poenget, men det rammer vel kanskje færre på kveldstid uansett.

I min tid som "dugnadspanter", husker jeg en episode der det kom en vanlig kunde bak meg mens jeg holdt på med sekken, nettopp på slutten av Remas åpningstid. Jeg kjente ham litt fra den gangen gutta våre gikk i samme barnehage, og jeg fortalte at jeg pantet for klassetur. Etter at vi hadde mimret litt sammen, fikk jeg posen hans også 😁

Ja, full forståelse for at panting midt på dagen lørdag rammer flere folk enn sent på kvelden-panting. 🙂 Hyggelig at du fikk panteposen hans også.

Nå har det jo blitt veldig vanlig at panteautomater har en knapp for donasjon/loddkjøp, som jeg oftest trykker på. Men jeg skulle ønske at de som ønsker pantepengene heller kom og hentet panteposen hos meg og pantet, istedenfor at jeg må gjøre all jobben. Dessverre er det ikke noe særlig panteinnsamling her jeg bor - kan bare huske en og annen innsamling av "svenskepant" de siste årene. 

morsan skrev (1 minutt siden):

Men jeg skulle ønske at de som ønsker pantepengene heller kom og hentet panteposen hos meg og pantet, istedenfor at jeg må gjøre all jobben.

Det var sånn dugnaden jeg organiserte, fungerte. Jeg la ut lapper i postkassa med anvisning om tidspunktet for henting, og så la folk bare ut posene ved inngangen og junior gikk oppsamlingsrunden. Dvs. ingen ringing på dører eller "donasjonspress". Husker jeg skrev noe om "benytt anledningen til å få tømt kjelleren" - og én sekk(!) vi fikk, stappfull av bare Heineken-bokser og colaemballasje, tydet på at giveren hadde gjort akkurat det 😄

laban skrev (2 minutter siden):

Det var sånn dugnaden jeg organiserte, fungerte. Jeg la ut lapper i postkassa med anvisning om tidspunktet for henting, og så la folk bare ut posene ved inngangen og junior gikk oppsamlingsrunden. Dvs. ingen ringing på dører eller "donasjonspress". Husker jeg skrev noe om "benytt anledningen til å få tømt kjelleren" - og én sekk(!) vi fikk, stappfull av bare Heineken-bokser og colaemballasje, tydet på at giveren hadde gjort akkurat det 😄

Drømmedugnad!! :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...