Gå til innhold

Flaskepantetype


farløs

Anbefalte innlegg

1. Gir bort flaskene?

2. Fyller 2+ søppelsekker?

3. Fyller 1 søppelsekk?

4. Fyller 1 vanlig pose?

5. Fyller 2+ vanlige poser?

6. Fyller en halv vanlig pose?

7. 1 og 1?

8. Panter ikke og bare kaster?

 

Endret av farløs
Nummere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nr 3. Samboer reiser ut med jevne mellomrom og panter der man kan pante en søppelsekk om gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjevt😊

3 og 2, for det meste og 1 her.

Men i gamledager var det vel mer 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

4-5 her, vanligvis 1-2 poser. Fatter ikke hvorfor folk ikke kan pante litt oftere slik at man slipper å havne i kø bak de som står der med to store søppelsekker pant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en egen kurv/bag til tomflasker som tilsvarer 1-2 vanlige poser. Panter når den er full. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (8 minutter siden):

4-5 her, vanligvis 1-2 poser. Fatter ikke hvorfor folk ikke kan pante litt oftere slik at man slipper å havne i kø bak de som står der med to store søppelsekker pant...

Hehe, kanskje det er de som samler inn til div "lag"? Ellers er det noen tidspunkter som egner seg best for søppelsekkpantere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
farløs skrev (2 minutter siden):

Hehe, kanskje det er de som samler inn til div "lag"? Ellers er det noen tidspunkter som egner seg best for søppelsekkpantere.

Der har du jo et poeng. :) Lørdag formiddag egner seg IKKE for de som skal pante større mengder. Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Der har du jo et poeng. :) Lørdag formiddag egner seg IKKE for de som skal pante større mengder. Nemlig.

Haha..sant.

At noen en gang får det til er uforståelig for meg. Blir svett av bare tanken🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 - og den trenger ikke være helt full. Vil gjerne ha dem ut av kjøkkenet.

Lillemus skrev (13 minutter siden):

Fatter ikke hvorfor folk ikke kan pante litt oftere slik at man slipper å havne i kø bak de som står der med to store søppelsekker pant...

farløs skrev (3 minutter siden):

Hehe, kanskje det er de som samler inn til div "lag"? Ellers er det noen tidspunkter som egner seg best for søppelsekkpantere.

Jeg tror nok en del av de som skal pante store mengder, er "dugnadspantere", men ikke alle. Det har jeg selv vært med på å organisere. Men da pantet jeg sent på kvelden for å unngå å lage kø. 

Jeg handler ikke "lørdag kl. 13" selv hvis jeg kan unngå det, men jeg ville i hvert fall ikke dratt med meg digre hauger med pant på den tiden. Det tar ekstra lang tid når båndet blir fullt også når det er mange i butikken, siden personalet har andre ting å gjøre. Så det blir fort irriterende for absolutt alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Jeg handler ikke "lørdag kl. 13" selv hvis jeg kan unngå det, men jeg ville i hvert fall ikke dratt med meg digre hauger med pant på den tiden. Det tar ekstra lang tid når båndet blir fullt også når det er mange i butikken, siden personalet har andre ting å gjøre. Så det blir fort irriterende for absolutt alle. 

Haha nei det høres ikke ut som en egnelig tid.. men lørdagskvelden derimot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

4-5 her, vanligvis 1-2 poser. Fatter ikke hvorfor folk ikke kan pante litt oftere slik at man slipper å havne i kø bak de som står der med to store søppelsekker pant...

Vi samler opp bevisst for å spare tid. Vi har to stasjoner i regionen hvor man pante en søppelsekk om gangen. Det går mye raskere enn èn og èn flaske, selv fra vanlig plastpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus
Vhanja skrev (7 minutter siden):

Vi samler opp bevisst for å spare tid. Vi har to stasjoner i regionen hvor man pante en søppelsekk om gangen. Det går mye raskere enn èn og èn flaske, selv fra vanlig plastpose.

Slike moderne ting har vi ikke her. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
Vhanja skrev (6 minutter siden):

Vi samler opp bevisst for å spare tid. Vi har to stasjoner i regionen hvor man pante en søppelsekk om gangen. Det går mye raskere enn èn og èn flaske, selv fra vanlig plastpose.

Samme her. Jeg sparer opp i søppelsekk og panter gjerne 2 sekker samtidig.  Det tar ikke lang tid i den store automaten, men prøver å ta de så tidlig som mulig, da er det lite folk. Da blir det også et bra beløp til å trekke fra på sluttsummen på det jeg har handlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

3. Vi har flasker og bokser i en stor søppelsekk i uteboden. Samler dem der til den er overfylt, og så panter vi. Innimellom gir vi sekken til barn som samler pant til idrettslag etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da man bare var banet så var det ofte 7, og da kunne man ta å pante og kjøpe seg bugg eller noe i kiosken. 

Kan man fortsatt pante uten automat, eller i kiosk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...