Gå til innhold

Ubehag i kne.

Gjest Mamma

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 16 år som trener fotball nesten hver dag.I det sistet har han et ubehag (ikke direkte smerte) i kneet,det "klikker" og er vanskelig å trekke bakover når han strekker ut. Hva kan det være event. hva kan han gjøre med det?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Jeg er ikke spesialist på dette, men driver litt med fotballmedisin på fritida.

Symptomene du beskriver er ikke typiske for noen spesifikk knelidelse som jeg kjenner til.

Jeg ville mistenkt at det kunne være noe med menisken.

Slike symptomer som kommer hos unge spillere som trener mye, velger jeg å ta på alvor. Jeg foreslår derfor at han bør undersøkes av en lege. Kun en skikkelig undersøkelse med nøyaktig utspørring av symptomer og situasjoner det oppstår samt en klinisk undersøkelse på benk, kan gi en tilstrekkelig sikker diagnose.

Om diagnosen fortsatt er usikker, anbefaler jeg at en er liberal med henvisning til de som virkelig er dyktige.

Er du så heldig å bo i Trøndelag, anbefaler jeg på det sterkeste Rosenborg sportsklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...