Gå til innhold

Stille krav til unge om å gå i jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Thebutterfly skrev (6 timer siden):

Men synes det er altfor mange som sliter, og jeg mener Norge burde bruke mer ressurser på dette og behandlingsmetoder annet enn bare medisiner.

Du får prøve å si det til medisinmenigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
psykedeliker skrev (1 time siden):

Du får prøve å si det til medisinmenigheten.

Mitt inntrykk er at de prøver mest med medisiner, og ikke så mye annet. Jeg kan ta feil altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (14 timer siden):

Hold kjeft alle sammen.

Holde kjeft, hvorfor det???

Anonymkode: c0fa9...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet skal alle ut i jobb. Så er det noen som er for syke. 
Men i Norge i dag er det alt for mange som uke jobber og bidrar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes en del har en merkelig illusjon om at jobb skal være smertefritt. Hvis det er smertende å gå på jobb så kan man la være.

Helvete heller. Tidvis hater jeg jobben min. Tidvis våkner jeg klokken 2 om natten og får ikke sove igjen pga jobbstress. Tidvis er dagen sånn at jeg står opp, jobber og legger meg igjen. Tidvis er jeg ekstremt umotivert og drittlei å måtte ta femten hensyn på en gang. Jobb kan iblant være helt forferdelig. Og det tror jeg er meningen. 

Ja, noen er for syke for å jobbe og de skal få hjelp. Men noen har også en vrangforestilling rundt det å jobbe. 

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
ISW skrev (5 minutter siden):

Jeg synes en del har en merkelig illusjon om at jobb skal være smertefritt.

Dette handler om ideologi og politikk, ikke illusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Everybody skrev (18 timer siden):

Hold kjeft alle sammen.

Det var da voldsomt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80

Spiller ikke noe rolle hva vi mener. Om en liten stund endrer den sosialistisk dimensjonerte velferdsstaten seg, fordi verden er annerledes og vi ikke har ressurser til alle.

Det har allerede vært kraftig reduksjon i støtte fra stat/ kommuner og mer kutt er på vei. Så da får man håpe at man er omstillingsvillig og fleksibel nok mtp. egen behandling/ helse og arbeidssituasjon.

Darwinisme på fineste - som ikke er de sterkestes rett slik mange tror. Men de mest tilpasningsdyktige.

De aller sykeste får nå mindre og mindre tilbud, og med lenger ventetid. Psykisk helsevern har kuttet både penger og plasser. Så her må man tenke nytt som individ med problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (59 minutter siden):

Jeg synes en del har en merkelig illusjon om at jobb skal være smertefritt. Hvis det er smertende å gå på jobb så kan man la være.

Helvete heller. Tidvis hater jeg jobben min. Tidvis våkner jeg klokken 2 om natten og får ikke sove igjen pga jobbstress. Tidvis er dagen sånn at jeg står opp, jobber og legger meg igjen. Tidvis er jeg ekstremt umotivert og drittlei å måtte ta femten hensyn på en gang. Jobb kan iblant være helt forferdelig. Og det tror jeg er meningen. 

Ja, noen er for syke for å jobbe og de skal få hjelp. Men noen har også en vrangforestilling rundt det å jobbe. 

Du skal være glad du greier å gå i jobb og har jobb,  og smerten hadde nok sikkert vært verre om du ikke var i jobb. 

Anonymkode: c0fa9...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 time siden):

Spiller ikke noe rolle hva vi mener. Om en liten stund endrer den sosialistisk dimensjonerte velferdsstaten seg, fordi verden er annerledes og vi ikke har ressurser til alle.

Det har allerede vært kraftig reduksjon i støtte fra stat/ kommuner og mer kutt er på vei. Så da får man håpe at man er omstillingsvillig og fleksibel nok mtp. egen behandling/ helse og arbeidssituasjon.

Darwinisme på fineste - som ikke er de sterkestes rett slik mange tror. Men de mest tilpasningsdyktige.

De aller sykeste får nå mindre og mindre tilbud, og med lenger ventetid. Psykisk helsevern har kuttet både penger og plasser. Så her må man tenke nytt som individ med problemer. 

Jeg undres på hvorfor det har blitt slik. Er det virkelig slik mennesker i Norge vil ha det? De aller fleste vil jo ha nære i familien sin som vil være avhengig av hjelp fra samfunnet. Synes folk det er greit å se sine egne lide? Eller er det politikere som lover og lyver? 

Anonymkode: c0fa9...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 timer siden):

I utgangspunktet skal alle ut i jobb. Så er det noen som er for syke. 
Men i Norge i dag er det alt for mange som uke jobber og bidrar. 

Problemet er at mange av jobbene som mange kunne greid er borte, som f.eks selvbetjente kasser på butikken, roboter osv. Dermed blir det snart bare jobber til de som er sterke teoretisk eller de som greier en utdannelse. Samfunnet har rettet seg i en retning der snart bare de "heldige" vil klare seg. 

Anonymkode: c0fa9...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (2 timer siden):

Spiller ikke noe rolle hva vi mener. Om en liten stund endrer den sosialistisk dimensjonerte velferdsstaten seg, fordi verden er annerledes og vi ikke har ressurser til alle.

Det har allerede vært kraftig reduksjon i støtte fra stat/ kommuner og mer kutt er på vei. Så da får man håpe at man er omstillingsvillig og fleksibel nok mtp. egen behandling/ helse og arbeidssituasjon.

Darwinisme på fineste - som ikke er de sterkestes rett slik mange tror. Men de mest tilpasningsdyktige.

De aller sykeste får nå mindre og mindre tilbud, og med lenger ventetid. Psykisk helsevern har kuttet både penger og plasser. Så her må man tenke nytt som individ med problemer. 

Det blir ille å være syk i fremtiden?

Anonymkode: 697e1...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tonje Brennas holdning er vel så ufyselig som det går an å bli. Hun har ikke peiling. 

Anonymkode: 67c23...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg undres på hvorfor det har blitt slik. Er det virkelig slik mennesker i Norge vil ha det? De aller fleste vil jo ha nære i familien sin som vil være avhengig av hjelp fra samfunnet. Synes folk det er greit å se sine egne lide? Eller er det politikere som lover og lyver? 

Anonymkode: c0fa9...e0f

Det er enkelt matematikk. 

Skal en spise en banan, må en produsere en banan.

Skal en spise 1 million bananer, må en produsere 1 million bananer

Norge ønsker å spise 2 million banener, men kun produsere 1 million bananaer

Da må enten kravene senkes, med 1 million bananer, eller produktiviteten må økes med1  million bananer

Økt levealder (bla.a), øker antall bananer, uten at produksjonen av bananer øker like mye

Per idag, går staten ca 15 millioner kroner i minus, per kvinne, og 3 millioner i minus per mann. Hvis 1 banan koster 1 kroner (for å gjøre regnestykket enkelt), er vi altså, 15 millioner bananer i minus, per kvinne. 3 millioner bananer i minus per mann.

Det handler ikke om en synes det er bra å mangle bananer, det er bare fakta, vi mangler bananer. Ingen liker bananmangel, men at vi misliker bananmangel, gjør ikke at bananer bare dukker opp i fanget vårt. Skal en spise banan, må en produsere en banan, kvinner spises 15 millioner mer bananer enn de produserer, ser du problemet ?

Anonymkode: 5d68a...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Problemet er at mange av jobbene som mange kunne greid er borte, som f.eks selvbetjente kasser på butikken, roboter osv. Dermed blir det snart bare jobber til de som er sterke teoretisk eller de som greier en utdannelse. Samfunnet har rettet seg i en retning der snart bare de "heldige" vil klare seg. 

Anonymkode: c0fa9...e0f

Torsdag kjørte jeg forbi en bensinstasjon der det lenge har stått en plakat med ledig jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er enkelt matematikk. 

Skal en spise en banan, må en produsere en banan.

Skal en spise 1 million bananer, må en produsere 1 million bananer

Norge ønsker å spise 2 million banener, men kun produsere 1 million bananaer

Da må enten kravene senkes, med 1 million bananer, eller produktiviteten må økes med1  million bananer

Økt levealder (bla.a), øker antall bananer, uten at produksjonen av bananer øker like mye

Per idag, går staten ca 15 millioner kroner i minus, per kvinne, og 3 millioner i minus per mann. Hvis 1 banan koster 1 kroner (for å gjøre regnestykket enkelt), er vi altså, 15 millioner bananer i minus, per kvinne. 3 millioner bananer i minus per mann.

Det handler ikke om en synes det er bra å mangle bananer, det er bare fakta, vi mangler bananer. Ingen liker bananmangel, men at vi misliker bananmangel, gjør ikke at bananer bare dukker opp i fanget vårt. Skal en spise banan, må en produsere en banan, kvinner spises 15 millioner mer bananer enn de produserer, ser du problemet ?

Anonymkode: 5d68a...ee3

Da får man dele på de bananene som er. Du trenger ikke 10 bananer mens andre ikke får noen, selv om du er rik og har jobb. Handler om å dele litt mer på godene. 

Anonymkode: c0fa9...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da får man dele på de bananene som er. Du trenger ikke 10 bananer mens andre ikke får noen, selv om du er rik og har jobb. Handler om å dele litt mer på godene. 

Anonymkode: c0fa9...e0f

Tror faktisk ikke det går uansett deling, underskuddet er for stort til å kunne dekkes, men husk de som du vil skal dele mer, kan f.eks flytte til Sveits eller andre steder om de ikke gidder. Kan ikke tvinge folk til å dele mye mer enn andre land krever. Og vi er allerede veldig høyt oppe hva gjelder deling. For mye krevd deling blir rett i kommunist fella, og vi kan alle se hvordan de landene ender (ta veenzuela eller cuba f.eks)

Anonymkode: 5d68a...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tror faktisk ikke det går uansett deling, underskuddet er for stort til å kunne dekkes, men husk de som du vil skal dele mer, kan f.eks flytte til Sveits eller andre steder om de ikke gidder. Kan ikke tvinge folk til å dele mye mer enn andre land krever. Og vi er allerede veldig høyt oppe hva gjelder deling. For mye krevd deling blir rett i kommunist fella, og vi kan alle se hvordan de landene ender (ta veenzuela eller cuba f.eks)

Anonymkode: 5d68a...ee3

Da får man se hvorfor det gikk bedre før enn nå og lære litt fra fortida.  Produsere mer olje om nødvendig, bedre det enn at folk sulter og lider. 

Anonymkode: c0fa9...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...