Gjest 157 Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hei Jeg undrer litt over dette med midjemål og vekt. Man kan jo finne BMI kalkulator over alt på internett, og det er en bedrøvelig lesing for meg: jeg ender på 33. Dette fant jeg ut at jeg ikke ville leve med. Egentlig ble jeg litt overrasket at jeg endte så dårlig ut, for personlig synes jeg ikke at jeg ser så tykk ut at jeg selv ville katogorisere meg med fedme. Men sånn er det nå.... Jeg fant også mål på hofte og midjemål, hvor man måler cm rundt hofte og midje, og jeg ender på 0,79, dvs akuratt under grensen for hva som regnes som farlig. Midjemålet mitt er 91 cm, dvs 3 cm mer enn det som, i følge midjemål, er fedme. Så altså: i følge midjemål må jeg ned minimum 3 cm i livet, i følge BMI må jeg ned 12 kg, (kan de 3 cm utgjøre 12 kg?) men i følge hofte-liv vidde er det ingen umiddelbar fare. Jeg har aldri vært noen aktiv mosjonist, så den enorme muskelmassen har jeg ikke. Derfor blir jeg forundret når jeg ser personer som er atskillig høyere enn med, og betydelig rundere rundt livet, hevde at de veier like mye eller opptil 10 kg mindre enn meg. Kan det virkelig være mulig? Jeg føler at jeg lever i et helt annet univers enn andre - er jeg virkelig så desillusjonert at jeg ikke ser at jeg er så mye 'feitere' enn alle andre? Jeg er 157 cm høy, jente, har midjemål 91, hoftemål 115, og veier 81kg. Hva bør jeg satse på at skal være min normalvekt - dvs hva bør jeg sette som mål når jeg nå slanker meg. Jeg har kjøpt timer hos personlig trener på SATS, har gjennomført 5 av 12 uker. Har nå kommet meg i såppas form at jeg trener høypuls og step-pult to ganger i uka, pluss en time med styrke sammen med PT. Mål på kondis: 40 i hvilepuls. Ingen problemer med blotrykk eller kolesterol. Før jeg begyndte med PT hadde jeg trent aerobic / ta sats to ganger i uka i ca 2 mnd. Jeg prøvde å spise fornuftig uten å telle kalorier. Har de siste tre ukene begyndt å telle kalorier, for å faktisk gå ned. Spiser 1200 kcal pr dag. Har tilsammen gått ned 2 kg. Har ikke merket forskjell mht klær og passform. Dette ble et langt innlegg, så jeg har forståelse for at ikke alt kan svares på, men om jeg i det minste kan få klarhet i hva som burde være min normalvekt. Finnes det noen mål på hva som er normal midjevidde? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.