Gå til innhold

Nyter du livet?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Danielx91

Nei, jeg har kptsd blant annet som gjør det sånn at jeg ikke klarer å nyte livet. Jeg er usikker på om jeg noensinne vil klare det. Min pappa skulle ha brukt kondom.

Endret av Danielx91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Alba skrev (6 timer siden):

Jeg nyter ikke livet. Er bare sliten å lei. Jeg trøstespiser sjokolade å chips. Er ikke noe glad i sunn mat. Ser ikke vitsen med livet. Har opplevd så mye vondt og det tar aldri slutt. Fordi det hele tiden kommer nye ting.

Kan relatere meg til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Danielx91 skrev (6 timer siden):

Nei, jeg har kptsd blant annet som gjør det sånn at jeg ikke klarer å nyte livet. Jeg er usikker på om jeg noensinne vil klare det. Min pappa skulle ha brukt kondom.

Det høres ikke greit ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Sunn mat er virkelig ikke godt, hadde egg, salat og cottege chees i går til middag. Ikke godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Sunn mat er virkelig ikke godt, hadde egg, salat og cottege chees i går til middag. Ikke godt. 

Der er jeg motsatt. Synes mye sunn mat er godt, men allikevel sliter jeg med vekta. Det hjelper ikke så mye på vekta med sunn mat når en spiser for mye, men er jo så sulten og fysen. For tiden sover jeg også altfor lite og da blir jeg ekstra sulten.  Samtidig som motstandskraften blir svekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (44 minutter siden):

Der er jeg motsatt. Synes mye sunn mat er godt, men allikevel sliter jeg med vekta. Det hjelper ikke så mye på vekta med sunn mat når en spiser for mye, men er jo så sulten og fysen. For tiden sover jeg også altfor lite og da blir jeg ekstra sulten.  Samtidig som motstandskraften blir svekket. 

Ok. Bra du liker det da. Ja spiser mer når en sover mindre, har alt spist en del. Får lyst på alt mulig da. 

Ble ikke du operert? Hvordan går det etter det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Sunn mat er virkelig ikke godt, hadde egg, salat og cottege chees i går til middag. Ikke godt. 

Sunn mat er godt, du må bare finne noe du liker. Du vil aldri klare å spise sunt hvis du for hvert måltid må presse i deg mat du ikke liker.

Generelt sett nyter jeg livet. Jeg er bevisst viktigheten av å se gleden i de små ting, for det er de hverdagsgleder vi har mest av. Store hendelser som ferie, barnefødsel, giftemål, jubileumsfest, ny jobb osv er selvsagt veldig stas, men det skjer veldig skjelden sett i sammenheng med hvor mange dager vi har i livet. Så jeg går ikke rundt og venter på det "neste store" for å nyte livet, jeg nyter det i hverdagen på de små ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det. Jeg har flaks med at jeg er frisk, og da er det enklere. For min del handler det om å veksle mellom å yte (trene eller jobbe) og nyte (spise noe godt. Se TV). Det er ikke nytelse hvis man spiser og ser TV hele dagen.

Det er ikke bare å kopiere den oppskriften hvis man ikke har helse til det. Det forstår jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Sunn mat er godt, du må bare finne noe du liker. Du vil aldri klare å spise sunt hvis du for hvert måltid må presse i deg mat du ikke liker.

Generelt sett nyter jeg livet. Jeg er bevisst viktigheten av å se gleden i de små ting, for det er de hverdagsgleder vi har mest av. Store hendelser som ferie, barnefødsel, giftemål, jubileumsfest, ny jobb osv er selvsagt veldig stas, men det skjer veldig skjelden sett i sammenheng med hvor mange dager vi har i livet. Så jeg går ikke rundt og venter på det "neste store" for å nyte livet, jeg nyter det i hverdagen på de små ting.

Ja må vel finne noe jeg liker. 

Bra du nyter livet, det er de små tingene som teller ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Grendel skrev (2 minutter siden):

Jeg gjør det. Jeg har flaks med at jeg er frisk, og da er det enklere. For min del handler det om å veksle mellom å yte (trene eller jobbe) og nyte (spise noe godt. Se TV). Det er ikke nytelse hvis man spiser og ser TV hele dagen.

Det er ikke bare å kopiere den oppskriften hvis man ikke har helse til det. Det forstår jeg også.

Bra det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Ok. Bra du liker det da. Ja spiser mer når en sover mindre, har alt spist en del. Får lyst på alt mulig da. 

Ble ikke du operert? Hvordan går det etter det? 

Ja, det er mye lettere å spise for mye når en sover lite. Sulthormonet øker + at motstandskraften synker pga en blir så sliten av for lite søvn. Så det er helt normalt å bli mer sulten og fysen da.

Jo, ble operert i to etapper. Det går mye bedre, men synes det går utrolig sakte framover nå. Det har nok sammenheng med for lite søvn og andre ting jeg står i nå. Blir frustrert når jeg ikke greier/orker det jeg har lyst til å gjøre iløpet av dagen. Men er selvfølgelig glad for den bedringen som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
emilie321 skrev (29 minutter siden):

Ja, det er mye lettere å spise for mye når en sover lite. Sulthormonet øker + at motstandskraften synker pga en blir så sliten av for lite søvn. Så det er helt normalt å bli mer sulten og fysen da.

Jo, ble operert i to etapper. Det går mye bedre, men synes det går utrolig sakte framover nå. Det har nok sammenheng med for lite søvn og andre ting jeg står i nå. Blir frustrert når jeg ikke greier/orker det jeg har lyst til å gjøre iløpet av dagen. Men er selvfølgelig glad for den bedringen som er.

Ja det er sant. 

To ganger du ble operert ja, det må ha vært tøft. Ja søvn betyr så mye for alt. Fortsatt god bedring ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja det er sant. 

To ganger du ble operert ja, det må ha vært tøft. Ja søvn betyr så mye for alt. Fortsatt god bedring ❤️ 

Takk!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg nyter livet. Voksne barn som klarer seg, god mann, reiser mye, som er viktig for min lykke. Etter jeg ble ufør har jeg vært helt stabil med min bipolaritet, da jeg tar hensyn til den. Så altnibalt gjør det meg lykkelig ( jada har dårlige dager, men fokuserer ikke på de).

Anonymkode: 11e9e...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg nyter livet. Voksne barn som klarer seg, god mann, reiser mye, som er viktig for min lykke. Etter jeg ble ufør har jeg vært helt stabil med min bipolaritet, da jeg tar hensyn til den. Så altnibalt gjør det meg lykkelig ( jada har dårlige dager, men fokuserer ikke på de).

Anonymkode: 11e9e...e2e

Bra det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter og nyter.. jeg prøver i alle fall å ha det best mulig, og å gjøre ting best mulig for mine nærmeste. Jeg kan glede meg over familie, venner, fint vær, god mat, osv, og noen ganger hender det jo at jeg nyter det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vendi skrev (22 minutter siden):

Nyter og nyter.. jeg prøver i alle fall å ha det best mulig, og å gjøre ting best mulig for mine nærmeste. Jeg kan glede meg over familie, venner, fint vær, god mat, osv, og noen ganger hender det jo at jeg nyter det også. 

Bra det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...