Gå til innhold

Nyter du livet?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vendi skrev (54 minutter siden):

Nyter og nyter.. jeg prøver i alle fall å ha det best mulig, og å gjøre ting best mulig for mine nærmeste. Jeg kan glede meg over familie, venner, fint vær, god mat, osv, og noen ganger hender det jo at jeg nyter det også. 

Akkurat sånn har jeg det også! Det beste jeg gjør er faktisk fine ting for andre synes jeg, det gleder meg mer glede enn å gjøre noe for meg selv har jeg merket... 

Anonymkode: f094b...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Sokk skrev (11 minutter siden):

Nå nyter jeg ikke en dritt. Av og til nyter jeg veldig mye. 

Det er jo sånn noen ganger ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nyter lite, om noe i det hele tatt. Jobb og hverdagens krav går på autopilot og/eller handler om å holde ut. Føler som det konstant er en hinne mellom meg og omgivelsene, som om alt er litt på avstand hele tiden. Kan ha det fint når jeg har lange morgener alene med kaffe og en god serie (for øyeblikket "3 body problem"). Kan også ha korte, fine øyeblikk når jeg er med familie eller kollegaer, men det overskygges fort av stress av ulik karakter og behovet for å komme meg vekk og være for meg selv er der nesten konstant. Lever fra uke til uke og greier ikke å forholde meg til fremtiden utover det. 

Anonymkode: 38ebe...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Er dere virkelig i stand til å absorberere og verne om livets subtile gleder, og dets komplekse euforiske dimensjoner, som en genuin refleksjon av deres evne til å internalisere og kultivere en dyp forståelse av eksistensiell velvære og transcendental harmoni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei alle sammen,

Jeg ville gjerne dele noen tanker om hva det betyr å nyte livet. I vår travle hverdag, fylt med ansvar, teknologi og konstant kommunikasjon, er det lett å glemme å stoppe opp og sette pris på øyeblikket. Men det er så viktig å finne de små gledene som gir livet mening og gjør det verdt å leve.

For meg handler det om å være til stede. Om det er å tilbringe tid med familie og venner, gå en tur i naturen, eller bare nyte en god bok eller film, er det de enkle tingene som ofte gir mest glede. Jeg tror også det er viktig å ta seg tid til å reflektere over hva vi er takknemlige for. Det kan være noe så lite som en solrik dag eller noe større som et vellykket prosjekt på jobb.

En annen ting jeg har lært, er at livet ikke alltid er perfekt, og det er greit. Det er opp- og nedturer, men det er hvordan vi takler dem som definerer oss. Å finne måter å takle stress og motgang på, samtidig som vi fokuserer på det positive, kan hjelpe oss å nyte livet mer.

Så jeg vil oppfordre alle til å finne det som gir dere glede, ta vare på øyeblikkene og dele dem med andre. Kanskje det er å prøve noe nytt, lære en ny ferdighet, eller hjelpe noen i nød. Uansett hva det er, gjør det til en del av livet ditt, og nyt hvert øyeblikk.

Beste hilsener,

Fleskemøy Klosetta

Anonymkode: 93160...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
stjernestøv skrev (På 20.4.2024 den 13.24):

Så nyter du livet?

Hvorfor jobbe hardt idag, når du kan få noen andre til å jobbe smart imorgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (15 timer siden):

Hvorfor jobbe hardt idag, når du kan få noen andre til å jobbe smart imorgen?

Eier du ikke moral?

Anonymkode: 93160...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å jada jeg elsker livet fordi det er så bra. 

Anonymkode: 0e767...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eier du ikke moral?

Nei, det konseptet har jeg vokst fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (19 minutter siden):

Nei, det konseptet har jeg vokst fra.

Det er et konsept som trengs for at samfunnet skal fungere.

Anonymkode: 93160...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er et konsept som trengs for at samfunnet skal fungere.

Du forveksler nok moral med etikk. Det er noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (33 minutter siden):

Du forveksler nok moral med etikk. Det er noe annet.

Nei. Moral er nødvendig i et sivilisert samfunn.

Anonymkode: 93160...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Moral er nødvendig i et sivilisert samfunn.

Det er din mening, den har du lov til å ha, men jeg trenger faktisk ikke ta hensyn til hva du mener i vår samfunnsform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 time siden):

Det er din mening, den har du lov til å ha, men jeg trenger faktisk ikke ta hensyn til hva du mener i vår samfunnsform.

Er du like ufordragelig og kverulerende i RL?

Anonymkode: 93160...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du like ufordragelig og kverulerende i RL?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...