Gå til innhold

Klarer du en uforutsett utgift på 20.000 kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det klarer jeg. Stolt av at jeg alene setter av et bra beløp hver måned. Nettopp brukt noe av det på ny tv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste godt voksne klarer det, men ikke alle.  De fleste har vært i situasjoner hvor de ikke hadde klart det.  Det er egentlig merkelig å snakke om vaskemaskiner som ryker.  De er ikke dyre som engang i tiden.

Jeg har vært i den situasjonen at jeg hadde brukt kredittkort og så jobbet mer for å betale opp, eller brukt feriepengene.  Sannsynligvis begge deler.

Jeg hadde klart det fint nå, men hvis jeg ikke er den elste på dol så i hvert fall en av de aller elste.  Jeg hadde kanskje måttet reise mindre.

Det er krise nå og det er bekymringsverdig, og da blir det flere som ikke klarer det..  Vi er nok på vei ut av krisen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
Grendel skrev (22 timer siden):

Jeg kan forstå at en del sliter nå. Det er lett å si at alle bør klare å sette av litt, men hvis man allerede sliter med faste utgifter så er det vanskelig. (Tenker ikke på deg spesielt)

Man har alltid gode råd som å flytte til noe mindre, bytte jobb etc, men det er lov å kreve at politikerne sørger for mest mulig forutsigbarhet selv om verden er ustabil.

Det er sant. Ja, folk har ulike situasjoner og inntekter. Så det er vanskeligere for noen enn hva det er for andre. Fins folk som ikke har arbeid osv. Regner med at de kan ha vansker med å spare. Å klare en stor uforutsett stor utgift kan bli vanskelig for noen mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg svarte ja, men jeg hadde ikke klart det akkurat nå uten å måtte ta ut av sparekontoen. Jeg har sparekonto gjennom jobben min med veldig god rente og jeg trekker et beløp fra lønna hver lønningsdag som går rett til sparekontoen. Det er en konto som de ønsker minst mulig administrasjon med og det er ikke gjort i en fei å ta ut penger derifra. 

Jeg har også en sparekonto i banken min, men der er det lite nå, da jeg innimellom overfører til sparekontoen på jobb som gir høyere renter. 

Kort fortalt. Det bør helst ikke komme noen uforutsatte utgifter på en stund :)

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...