Gå til innhold

Du som er innadvent, misunner du de som et utadvente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De som klarer å snakke og være sosiale med alle. Det må gjøre ting veldig mye lettere? Jeg føler at innadventheten og autismen har ødelagt livet. Det ble ikke som man hadde tenkt. Det ble ingen ting. 

Anonymkode: 179c1...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Everybody

Det er derfor det er mange innadvendte pasienter i psykiatrien. Når man er innadvendt, spesielt som mann blir livet et helvete og jævlig vanskelig. Derfor utvikler man lett psykose hvis man er innadvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er utadvendt og prater lett med alle. 
jeg observerer i blant folk som er stille og sjenerte, og skulle ønske de kunne slå seg løs å bare snakke. 
En kollega av meg er helt stille. Noe som er leit, fordi hun er utrolig klok og har så mye gode ideer og tanker om ting. 
det bunner i usikkerhet, og det er ingen 100% ingen på jobben som tenker hun sier noe teit eller rart.. men vi andre derimot som prater litt for mye sier mye dumt. Det er vi som burde ha angst for å snakke 

Anonymkode: bc00a...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody

Utadvendte får hele livet servert på sølvfat. Samfunnet er skapt for utadvendte. De lever livet i luksus uten noe som helst motgang mens innadvendte lider i stillhet.

Endret av Everybody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Utadvendte får hele livet servert på sølvfat. Samfunnet er skapt for utadvendte. De lever livet i luksus uten noe som helst motgang mens innadvendte lider i stillhet.

Altså?? Sølvfat? 
hvilket luksusliv lever vi i? 
tror du ikke utadvendte folk opplever motgang? Hvordan kan du si det? 
jeg er utadvendt og har en utadvendt jobb. Likevel har jeg opplevd dødsfall i nær familie og hatt sorg i et år, lange sykmeldinger og mye angst. 
vi er ikke skjermet for motgang selv om man er utadvendt. 
så du mener innadvendte ikke har hverken penger eller noe? Bare motgang ? 

Anonymkode: bc00a...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså?? Sølvfat? 
hvilket luksusliv lever vi i? 
tror du ikke utadvendte folk opplever motgang? Hvordan kan du si det? 
jeg er utadvendt og har en utadvendt jobb. Likevel har jeg opplevd dødsfall i nær familie og hatt sorg i et år, lange sykmeldinger og mye angst. 
vi er ikke skjermet for motgang selv om man er utadvendt. 
så du mener innadvendte ikke har hverken penger eller noe? Bare motgang ? 

Anonymkode: bc00a...9cc

Bro, livet er mye lettere for utadvendte enn innadvendte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså?? Sølvfat? 
hvilket luksusliv lever vi i? 
tror du ikke utadvendte folk opplever motgang? Hvordan kan du si det? 
jeg er utadvendt og har en utadvendt jobb. Likevel har jeg opplevd dødsfall i nær familie og hatt sorg i et år, lange sykmeldinger og mye angst. 
vi er ikke skjermet for motgang selv om man er utadvendt. 
så du mener innadvendte ikke har hverken penger eller noe? Bare motgang ? 

Anonymkode: bc00a...9cc

Vi innadvente får dette i tillegg. 

Anonymkode: 15853...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei. Jeg føler meg innadvendt, men har hørt et par ganger i det siste at folk er helt uenig. Så nå skjønner jeg ingen ting. Jeg sklir ikke rett inn over alt, men er på trygg grunn i jobben og tar mye plass der kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (20 minutter siden):

Innadvendt mann er der verste. Da er man en magnet for mobbing. 😂

Tja. Den tradisjonelle ultramaskuline helten er jo introvert som bare det. Tenk på Clint Eastwood i gamle westernfilmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 time siden):

Det er derfor det er mange innadvendte pasienter i psykiatrien. Når man er innadvendt, spesielt som mann blir livet et helvete og jævlig vanskelig. Derfor utvikler man lett psykose hvis man er innadvent.

 

Everybody skrev (1 time siden):

Utadvendte får hele livet servert på sølvfat. Samfunnet er skapt for utadvendte. De lever livet i luksus uten noe som helst motgang mens innadvendte lider i stillhet.

Du sier mye rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at noen utadvente kan være utrolig slitsomme, så det er ikke alltid postivit. Jeg havner ca. midt på treet, hverken det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er utadvendt og prater lett med alle. 
jeg observerer i blant folk som er stille og sjenerte, og skulle ønske de kunne slå seg løs å bare snakke. 
En kollega av meg er helt stille. Noe som er leit, fordi hun er utrolig klok og har så mye gode ideer og tanker om ting. 
det bunner i usikkerhet, og det er ingen 100% ingen på jobben som tenker hun sier noe teit eller rart.. men vi andre derimot som prater litt for mye sier mye dumt. Det er vi som burde ha angst for å snakke 

Anonymkode: bc00a...9cc

Det er mange som er innadvendte uten at det handler om at de er usikre og sjenerte.  Noen får masse energi ved å omgås andre, mens andre tømmes for det og foretrekker å være alene. Begge deler er helt greit. 

Anonymkode: 2e9de...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs litt hva man mener med disse begrepene. Jeg er særdeles introvert og trenger mye tid alene for å lade opp batteriene. Men jeg er ikke sky eller sjenert og har ingen problemer med å prate med folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (20 minutter siden):

Spørs litt hva man mener med disse begrepene. Jeg er særdeles introvert og trenger mye tid alene for å lade opp batteriene. Men jeg er ikke sky eller sjenert og har ingen problemer med å prate med folk.

Sant nok. Er man sky, sjenert og introvert er livet et helvete.

Anonymkode: 15853...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sannhet i det at livet er verst for de som er innadvendte.

Utadvendte og ekstroverte personer er lykkeligere og får enkelt venner og kjærester.

Evolusjonsmessig så er relasjoner det aller viktigste for oss. De som havnet alene ble drept og spist eller sultet ihjel. 

Anonymkode: 9ab72...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (3 timer siden):

Innadvendt mann er der verste. Da er man en magnet for mobbing. 😂

Mobbing fra hvem? Hvis man bare er alene blir man ikke mobbet. Å være alene er en beskyttelse. 

Anonymkode: 9ab72...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert på privaten, men på jobb småprater jeg lett og uanstrengt med brukerne, noe jeg har lært meg etter 30 år. :) Var på et seminar i regi av Fagforbundet for snart 20 år siden og der skulle vi settes oss i to grupper - introverte her og ekstroverte der. Vi var flere som så forbauset på hverandre på introvertbordet for å si det sånn! Jeg blånektet å tro på at to av mine mest skravlete kolleger var introverte, men som den ene sa:"Jeg er et helt forskjellig menneske hjemme og på jobben". :) 

Frem til dette seminaret hadde jeg alltid denne følelsen av at jeg som introvert er mindre verdt enn de som er ekstroverte, men takket være en meget dyktig foredragsholder gikk det plutselig opp for meg at slik er det ikke! Det er ikke noe galt ved å være introvert! Jeg er gjerne i selskap med noen som er ekstroverte for da slipper jeg å si så mye, men jaggu er de slitsomme i lengden! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg klarer ikke å sette meg selv i én av basene. Jeg har ingen problemer med å lede et møte, ha et faglig innlegg, eller stå foran en forsamling og legge noe frem (selv om jeg kan grue meg) Jeg kan ha litt problemer med å småprat med folk, særlig fremmede som jeg ikke har eller skal ha noe forhold til. Å bli kjent med nye mennesker er imidlertid ikke noe problem. 

Men - hvis introvert/ekstrovert er hvordan en samler energi, så får jeg nok mest energi av å trekke meg tilbake og ikke snakke så mye og ikke være sosial! Det gjær meg ingenting å være stille sammen med andre, trenger ikke være kleint i det hele tatt.

Synes dette er vanskelig jeg. Og nei, jeg er ikke misunnelig på verken ekstroverte eller introverte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å være alene, og blir ganske sliten hvis jeg er med andre for mye, så antar jeg er introvert. Har ikke noe ønske om å være annerledes, men jeg beundrer folk som snakker med alle og er sånn joviale mennesker som ofte blir limet i miljøet. Som ene naboen min. Han kjenner hele kvartalet her, og han er veldig godt likt og bidrar absolutt til at miljøet her er så bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...