Gå til innhold

Bra nok kosthold?

Gjest Miriam18

Anbefalte innlegg

Gjest Miriam18

Hei !

Jeg lurer på om jeg dette er et bra nok kosthold. Skal ned noen kilo før sommeren. Spiser jeg for lite eller for mye?

Frokost: 1glass vann (3dl),1-2knekkebrød med ost eller leverpostei, 1dl melk, grønn te. Tillegg til det tar jeg omega3 ,sink og c-vitamin.

Lunsj: 1glass vann(3dl), ris og tunfisk ( noen ganger litt grøt i steden)

Middag: 2glass vann(6dl) , normal posjon. Spiser ofte fisk,kylling & gryteretter.

Kvelds: frukt .

Er dette ok eller må det endres?

Er det mulig å gå ned noen kilo med dette kostholdet?

på forhånd Takk! :)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei Miriam18,

Jeg synes dette ser altfor lite ut for deg. Gjennom det lille du spiser, får du ikke nok av alle næringsstoffer du trenger. Du er i en periode av livet som er veldig viktig, så det er viktig å få nok næring daglig.

Pass på å spise 6-11 porsjoner grovt brødmat og kornprodukter (hvor 1 porsjon er 1 brødskive, 2 knekkebrød, ½ rundstykke, 1.2 dl kokt ris/pasta, 1 tortilla, etc), 2-3 glass melk (eller bytt ut med 2.5 dl yogurt, 50 g ost eller 1.2 dl cottage cheese per glass melk), og 2-3 porsjoner proteinmat (hvor 1 porsjon er 1 egg, 2 ss peanutsmør, 1.2 dl kokte bønner/linser, 85 g kjøtt/fjærkre/fisk – ca størrelsen av håndflaten din). Du kan fremdeles gå ned i vekt ved å følge dette. Pass bare på å velge matvarer med redusert/lite fett og trene regelmessig.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...