Gjest Miriam18 Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hei ! Jeg lurer på om jeg dette er et bra nok kosthold. Skal ned noen kilo før sommeren. Spiser jeg for lite eller for mye? Frokost: 1glass vann (3dl),1-2knekkebrød med ost eller leverpostei, 1dl melk, grønn te. Tillegg til det tar jeg omega3 ,sink og c-vitamin. Lunsj: 1glass vann(3dl), ris og tunfisk ( noen ganger litt grøt i steden) Middag: 2glass vann(6dl) , normal posjon. Spiser ofte fisk,kylling & gryteretter. Kvelds: frukt . Er dette ok eller må det endres? Er det mulig å gå ned noen kilo med dette kostholdet? på forhånd Takk! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slankeren Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Hei Miriam! Dette hørtes ut som en ikke helt riktig sammensatt meny.... Ta en titt på linken jeg legger ved, og plukk opp noen tips der!!! Det er bare et eksempel, men du kan sammenligne med din egen diett og se hva du mangler! Lykke til!! http://www.greteroede.no/hvaspiservi/articles/artid211.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 18. april 2002 Del Skrevet 18. april 2002 Hei Miriam18, Jeg synes dette ser altfor lite ut for deg. Gjennom det lille du spiser, får du ikke nok av alle næringsstoffer du trenger. Du er i en periode av livet som er veldig viktig, så det er viktig å få nok næring daglig. Pass på å spise 6-11 porsjoner grovt brødmat og kornprodukter (hvor 1 porsjon er 1 brødskive, 2 knekkebrød, ½ rundstykke, 1.2 dl kokt ris/pasta, 1 tortilla, etc), 2-3 glass melk (eller bytt ut med 2.5 dl yogurt, 50 g ost eller 1.2 dl cottage cheese per glass melk), og 2-3 porsjoner proteinmat (hvor 1 porsjon er 1 egg, 2 ss peanutsmør, 1.2 dl kokte bønner/linser, 85 g kjøtt/fjærkre/fisk – ca størrelsen av håndflaten din). Du kan fremdeles gå ned i vekt ved å følge dette. Pass bare på å velge matvarer med redusert/lite fett og trene regelmessig. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.