Gå til innhold

Er det bra nok?

snuppa25

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg skrev inn her en gang ang. et jeg ikke spiser noe særlig...nå har jeg satt opp et "skjema" over hva jeg skal spise hver dag..Kan noen fortelle meg om dette er bra?

Frokost: frokostblanding med melk

Lunsj: en joghurt eller frukt

Middag:vanlig middag med enten fisk eller kjøtt.med poteter og grønt selvsagt.

Kvelds: en joghurt

Høres dette greit ut?Jeg synes jeg rett og slett eter meg ihjel iløpet av dagen...fra å gå fra ingenting til dette synes jeg er mye..føler jeg eeeeser ut no ille i alle ender

Takker for svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest motisaz

det høres lite ut, men det er jo ikke så lett å vite når du ikke skriver hvor mye du spiser. Men når du går fra å spise nesten ikke noe til å spise mer, må du gradvis øke. Så det du spiser nå er kanskje greit i første omgang, men så må du øke.

Magen din vil etterhvert venne seg til å få mere mat, og da vil du ikke føle deg så ekkel og stappa. Tro meg, jeg har vært der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres lite ut, men det er jo ikke så lett å vite når du ikke skriver hvor mye du spiser. Men når du går fra å spise nesten ikke noe til å spise mer, må du gradvis øke. Så det du spiser nå er kanskje greit i første omgang, men så må du øke.

Magen din vil etterhvert venne seg til å få mere mat, og da vil du ikke føle deg så ekkel og stappa. Tro meg, jeg har vært der

å,det er bra denna følelsen vil gi seg...magen min ser ut som en sånn negerbarnmage...står rett ut..vil da ha flat mage ikke bollerund..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei snuppa25,

Dette er en veldig bra forbedring fra å ikke spise noe særlig i det hele tatt. Nå er det litt vanskelig når jeg ikke vet hvor store porsjoner du spiser, men jeg synes det kan se litt lite ut fremdeles. Etter hvert som du blir vant til å spise mer, vil jeg anbefale deg å legge til litt mer mat til måltidene. Du kan f.eks øke mengden av frokostblanding og melk og gjerne legge til en frukt. Kanskje til lunsj legge til et par brødskiver med egg og tomat, kjøttpålegg, peanutsmør, leverpostei, eller noe annet pålegg du liker, og et par knekkebrød med ost til kveldsen?

Målet er å få nok porsjoner fra de forskjellige matgruppene gjennom en dag: 6-11 porsjoner grovt brødmat og kornprodukter (hvor 1 porsjon er 1 brødskive, 2 knekkebrød, ½ rundstykke, 1.2 dl kokt ris/pasta, 1 tortilla, etc), 2-3 glass melk (eller bytt ut med 2.5 dl yogurt, 50 g ost eller 1.2 dl cottage cheese per glass melk), og 2-3 porsjoner proteinmat (hvor 1 porsjon er 1 egg, 2 ss peanutsmør, 1.2 dl kokte bønner/linser, 85 g kjøtt/fjærkre/fisk – ca størrelsen av håndflaten din).

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen i alle dager skal jeg klare å spise såååå mye da????

har gått opp 1 kg på det jeg spiser nå...

Spiser 3-4 brødskiver pr dag,2poteter og grønnsaker,mye fisk/kjøtt til middag,og joghurt 2 ganger om dagen...og frokostblandingen da..og drikker veeeldig mye melk,ca en liter om dagen.hvis ikke mer. Melk er noe jeg er avhengig av.

frukt spiser jeg også nesten hver dag.mellom måltidene.

Man kan da ikke spise mer enn det???

Jeg veier nå 55 kg..bomma litt på høyden min da,jeg er 163cm...ikke 165.

Er dette bra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...