Gå til innhold

Var dette en morsom spøk fra en psykiater eller hva tenker du? Hun sa: "Det var lite klokt av deg å bo i blokk for hopper du fra taket er du ganske sikker på dø! Jeg har sett det før..."


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var dette en morsom spøk fra en psykiater eller hva tenker du? Hun sa: "Det var lite klokt av deg å bo i blokk for hopper du fra taket er du ganske sikker på dø! Jeg har sett det før..."

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Det synes jeg var en drøy ting å si. Spøk eller ikke. Hva var konteksten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel

Det høres ut som en rar kommentar, men det kommer an på konteksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det synes jeg var en drøy ting å si. Spøk eller ikke. Hva var konteksten? 

Jeg føle at kommentaren var helt malplassert egentlig. Fordi vi snakket egentlig om hvor bra ting gikk for meg nå. At jeg endelig hadde fått egen leilighet her i byen. Jeg måtte tidligere bo hos min far fordi jeg var så dårlig og ikke hadde råd til å leie egen leilighet... (Jeg er voksen, så er naturlig at jeg jo bor for meg selv).

Grendel skrev (Akkurat nå):

Det høres ut som en rar kommentar, men det kommer an på konteksten.

Jeg er egentlig enig i at det var en rar kommentar. Jeg forklarer konteksten i svaret mitt rett over her til Glitter...

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg føle at kommentaren var helt malplassert egentlig. Fordi vi snakket egentlig om hvor bra ting gikk for meg nå. At jeg endelig hadde fått egen leilighet her i byen. Jeg måtte tidligere bo hos min far fordi jeg var så dårlig og ikke hadde råd til å leie egen leilighet... (Jeg er voksen, så er naturlig at jeg jo bor for meg selv).

Jeg er egentlig enig i at det var en rar kommentar. Jeg forklarer konteksten i svaret mitt rett over her til Glitter...

Anonymkode: 31a96...f1a

Har det vært suicidal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oi! Dette var på ingen som helst måte greit å si. Jeg ville tatt det opp med psykiateren neste time.

Anonymkode: 657fd...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Grendel skrev (Akkurat nå):

Har det vært suicidal?

Ja, det har jeg. Det burde jeg sikkert inkludert for de er jo relevant. Hvis ikke ville jo den kommentaren til psykiateren vært ennå mer malplassert og rar. Hehe.

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi! Dette var på ingen som helst måte greit å si. Jeg ville tatt det opp med psykiateren neste time.

Anonymkode: 657fd...9a9

Det var en psykiater på akuttposten så jeg kommer (forhåpentligvis) aldri til å snakke med han igjen.

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var han ung og uerfaren? For en drøy ting å si!

Anonymkode: 657fd...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var han ung og uerfaren? For en drøy ting å si!

Anonymkode: 657fd...9a9

Nei, han er faktisk eldre og erfaren. Jeg vil tippe på at han snart er pensjonist faktisk.

Glitter skrev (1 minutt siden):

Kanskje er dårlig forsøk på galgenhumor? 

Ja, det kan det jo være? Men jeg følte kanskje at det han sa var litt for rett på og beskrivende? Altså, han beskrev jo en helt konkret selvmordsmetode og inkluderte til og med at jeg var ganske sikker på å dø av det? Og jeg har aldri snakket om å hoppe fra noe sted i det hele tatt... I tillegg til at jeg føler det er jo litt risikabelt som behandler å skulle forsøke galgenhumor på en pasient man knapt kjenner? Jeg synes jo åpenbart ikke at det var noe morsomt heller da.

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var jo ikke en spøk, men en faktabasert kommentar. 

Anonymkode: 5310c...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, han er faktisk eldre og erfaren. Jeg vil tippe på at han snart er pensjonist faktisk.

Ja, det kan det jo være? Men jeg følte kanskje at det han sa var litt for rett på og beskrivende? Altså, han beskrev jo en helt konkret selvmordsmetode og inkluderte til og med at jeg var ganske sikker på å dø av det? Og jeg har aldri snakket om å hoppe fra noe sted i det hele tatt... I tillegg til at jeg føler det er jo litt risikabelt som behandler å skulle forsøke galgenhumor på en pasient man knapt kjenner? Jeg synes jo åpenbart ikke at det var noe morsomt heller da.

Anonymkode: 31a96...f1a

Nei jeg er enig med deg at det var veldig feil å si. Noen ville til og med kunne oppfattet det som en oppfordring dersom man var i en sårbar fase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var jo ikke en spøk, men en faktabasert kommentar. 

Anonymkode: 5310c...8c7

Kanskje? Men hva tror du hensikten hans var med å si dette til meg da?

Glitter skrev (Akkurat nå):

Nei jeg er enig med deg at det var veldig feil å si. Noen ville til og med kunne oppfattet det som en oppfordring dersom man var i en sårbar fase.

Ja, ikke sant! Jeg synes man burde lære seg å være ganske så forsiktig i møte med sårbare pasienter og ikke komme med sånne kommentarer som det egentlig.

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, det har jeg. Det burde jeg sikkert inkludert for de er jo relevant. Hvis ikke ville jo den kommentaren til psykiateren vært ennå mer malplassert og rar. Hehe.

Anonymkode: 31a96...f1a

Jeg tror ikke det var noen spøk. Han nevnte at han har sett det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje? Men hva tror du hensikten hans var med å si dette til meg da?

Ja, ikke sant! Jeg synes man burde lære seg å være ganske så forsiktig i møte med sårbare pasienter og ikke komme med sånne kommentarer som det egentlig.

Anonymkode: 31a96...f1a

Ja. Uansett hva han mente om det så mener jeg det var feil av han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke det var noen spøk. Han nevnte at han har sett det før.

Sant det. Men hva tenker du om kommentaren hans da? Var det greit å si og dele med meg eller ble det mer feil?

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja. Uansett hva han mente om det så mener jeg det var feil av han. 

Ja, jeg følte også at det ble veldig feil egentlig. Men jeg turte ikke si noe til han da. Jeg er for konfliktsky. 

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje? Men hva tror du hensikten hans var med å si dette til meg da?

Ja, ikke sant! Jeg synes man burde lære seg å være ganske så forsiktig i møte med sårbare pasienter og ikke komme med sånne kommentarer som det egentlig.

Anonymkode: 31a96...f1a

Hensikten med å si det var vel nettopp det han sa, nemlig at det var lite klokt av deg. 

Antar du har hatt mange selvmordsforsøk bak deg. Og han mente dermed å si at dersom du hadde hoppet så ville du faktisk dødd. 

Anonymkode: 5310c...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sant det. Men hva tenker du om kommentaren hans da? Var det greit å si og dele med meg eller ble det mer feil?

Ja, jeg følte også at det ble veldig feil egentlig. Men jeg turte ikke si noe til han da. Jeg er for konfliktsky. 

Anonymkode: 31a96...f1a

Alle vet at man dør om man hopper fra høye høyder. Det er neppe en innsikt du fikk for første gang ifra han. 

Anonymkode: 5310c...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hensikten med å si det var vel nettopp det han sa, nemlig at det var lite klokt av deg. 

Antar du har hatt mange selvmordsforsøk bak deg. Og han mente dermed å si at dersom du hadde hoppet så ville du faktisk dødd. 

Anonymkode: 5310c...8c7

Så du syntes at det var helt greit av han å si dette til meg? Jeg har flere selvmordsforsøk tidligere ja, men jeg ville nok ikke klassifisert det som mange.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle vet at man dør om man hopper fra høye høyder. Det er neppe en innsikt du fikk for første gang ifra han. 

Anonymkode: 5310c...8c7

På en side så har du jo rett, men jeg hadde aldri tenkt på det å hoppe fra en høyde som en reell metode for å ta livet mitt med for meg da, før han nevnte det.

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...