Gå til innhold

Var dette en morsom spøk fra en psykiater eller hva tenker du? Hun sa: "Det var lite klokt av deg å bo i blokk for hopper du fra taket er du ganske sikker på dø! Jeg har sett det før..."


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du syntes at det var helt greit av han å si dette til meg? Jeg har flere selvmordsforsøk tidligere ja, men jeg ville nok ikke klassifisert det som mange.

På en side så har du jo rett, men jeg hadde aldri tenkt på det å hoppe fra en høyde som en reell metode for å ta livet mitt med for meg da, før han nevnte det.

Anonymkode: 31a96...f1a

Kanskje han ville advare deg? De selvmordsforsøkene du har hatt tidligere har kanskje ikke vært i intensjon for å faktisk dø? 

Anonymkode: 5310c...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gitt at vi ikke har kontekst er det jo nesten umulig å svare. Har opplevd at behandlere har sagt ting i litt samme gate, som jeg først ble såret av, men har gitt mening i ettertid. Og behandlerne har nok vært klar over hva de har sagt og hvorfor, og vurdert det til at jeg er en person som hadde godt av det og tålte det, selv om jeg følte meg litt småkrenket der og da. 

Anonymkode: 7cec8...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje han ville advare deg? De selvmordsforsøkene du har hatt tidligere har kanskje ikke vært i intensjon for å faktisk dø? 

Anonymkode: 5310c...8c7

Kanskje? I alle mine selvmordsforsøk har jeg hatt som intensjon å dø. Bortsett fra ett der jeg bare ville få fred og få sove lenge. Sove bort smerten liksom. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gitt at vi ikke har kontekst er det jo nesten umulig å svare. Har opplevd at behandlere har sagt ting i litt samme gate, som jeg først ble såret av, men har gitt mening i ettertid. Og behandlerne har nok vært klar over hva de har sagt og hvorfor, og vurdert det til at jeg er en person som hadde godt av det og tålte det, selv om jeg følte meg litt småkrenket der og da. 

Anonymkode: 7cec8...924

Jeg skrev konteksten i mitt tidligere svar til Glitter, men kan lime den inn her også: 

Jeg føle at kommentaren var helt malplassert egentlig. Fordi vi snakket egentlig om hvor bra ting gikk for meg nå. At jeg endelig hadde fått egen leilighet her i byen. Jeg måtte tidligere bo hos min far fordi jeg var så dårlig og ikke hadde råd til å leie egen leilighet... (Jeg er voksen, så er naturlig at jeg jo bor for meg selv).

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at det ikke var en spøk. Hvis du sliter med mye suicidalitet og kanskje impulsivitet i tillegg, så mente hen nok at det er en reell risiko for at du går opp på taket og hopper. Derfor kommentaren om at hen har sett det før. Så det er litt risikabelt å bo i høyblokk. På samme måte som at det hadde vært risikabelt om du begynte med jakt som hobby og skaffet deg våpen som var lett tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (1 minutt siden):

Jeg stemmer for at det ikke var en spøk. Hvis du sliter med mye suicidalitet og kanskje impulsivitet i tillegg, så mente hen nok at det er en reell risiko for at du går opp på taket og hopper. Derfor kommentaren om at hen har sett det før. Så det er litt risikabelt å bo i høyblokk. På samme måte som at det hadde vært risikabelt om du begynte med jakt som hobby og skaffet deg våpen som var lett tilgjengelig. 

Ja, jeg tror nok dere som kommenterer at det ikke var en spøk men en seriøs kommentar har rett. Men hva tenker du om å si dette da? Synes du det var greit av han eller ikke? Er jeg kanskje litt for hårsår som tenker at det ikke var en grei kommentar å komme med? 

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sant det. Men hva tenker du om kommentaren hans da? Var det greit å si og dele med meg eller ble det mer feil?

Ja, jeg følte også at det ble veldig feil egentlig. Men jeg turte ikke si noe til han da. Jeg er for konfliktsky. 

Anonymkode: 31a96...f1a

Hvordan følte du at det ble feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir- skrev (2 minutter siden):

Hvordan følte du at det ble feil? 

Som nevnt tidligere i tråden så følte jeg kanskje at det han sa var litt for rett på og beskrivende? Altså, han beskrev jo en helt konkret selvmordsmetode og inkluderte til og med at jeg var ganske sikker på å dø av det? Jeg opplevde det også egentlig litt triggende det at han kom med en sånn kommentar. Men kanskje jeg bare er sårbar av meg?

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som nevnt tidligere i tråden så følte jeg kanskje at det han sa var litt for rett på og beskrivende? Altså, han beskrev jo en helt konkret selvmordsmetode og inkluderte til og med at jeg var ganske sikker på å dø av det? Jeg opplevde det også egentlig litt triggende det at han kom med en sånn kommentar. Men kanskje jeg bare er sårbar av meg?

Anonymkode: 31a96...f1a

Følte du at han gjorde narr av deg eller var oppriktig bekymret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir- skrev (1 minutt siden):

Følte du at han gjorde narr av deg eller var oppriktig bekymret? 

Jeg vet ikke. Jeg synes han var veldig vanskelig å tolke. Men jeg ville kanskje sagt enten ingen av delene eller ett sted midt i mellom? Det var liksom ikke kjempe åpenbart at han verken gjorde narr eller var oppriktig bekymret. Men som sagt så kjenner jeg ikke denne behandleren så veldig godt heller da...

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke. Jeg synes han var veldig vanskelig å tolke. Men jeg ville kanskje sagt enten ingen av delene eller ett sted midt i mellom? Det var liksom ikke kjempe åpenbart at han verken gjorde narr eller var oppriktig bekymret. Men som sagt så kjenner jeg ikke denne behandleren så veldig godt heller da...

Anonymkode: 31a96...f1a

Tenk deg godt om. For du må finne ut hva du reagerte på og hvorfor det traff deg. Jeg må bare si at jeg ikke tror at han ville gjøre narr av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke. Jeg synes han var veldig vanskelig å tolke. Men jeg ville kanskje sagt enten ingen av delene eller ett sted midt i mellom? Det var liksom ikke kjempe åpenbart at han verken gjorde narr eller var oppriktig bekymret. Men som sagt så kjenner jeg ikke denne behandleren så veldig godt heller da...

Anonymkode: 31a96...f1a

Tenk deg godt om. For du må finne ut hva du reagerte på og hvorfor det traff deg. Jeg må bare si at jeg ikke tror at han ville gjøre narr av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir- skrev (2 minutter siden):

Tenk deg godt om. For du må finne ut hva du reagerte på og hvorfor det traff deg. Jeg må bare si at jeg ikke tror at han ville gjøre narr av deg. 

Ja, jeg skal det. Jeg tror nok grunnen til at jeg reagerte og det traff meg var at det var så direkte. Ingen behandler jeg har møtt tidligere har vært så direkte mot meg før. Er ikke godt å si hva han prøvde på, men der finnes jo også behandlere i psykiatrien med onde hensikter også som aldri burde jobbet med mennesker også.... Dessverre.

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som nevnt tidligere i tråden så følte jeg kanskje at det han sa var litt for rett på og beskrivende? Altså, han beskrev jo en helt konkret selvmordsmetode og inkluderte til og med at jeg var ganske sikker på å dø av det? Jeg opplevde det også egentlig litt triggende det at han kom med en sånn kommentar. Men kanskje jeg bare er sårbar av meg?

Nei, reaksjonen din er sunn og normal.

Husk at behandlere kan være like idiotiske som andre mennesker. Kommentaren var uprofesjonell, og det var ingenting hjelpsomt i den. Hadde min behandler sagt noe sånt ville jeg blitt sjokkert og revurdert samarbeidet. Vær glad han ikke er din faste behandler, legg denne kommentaren bak deg og gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (4 minutter siden):

Nei, reaksjonen din er sunn og normal.

Husk at behandlere kan være like idiotiske som andre mennesker. Kommentaren var uprofesjonell, og det var ingenting hjelpsomt i den. Hadde min behandler sagt noe sånt ville jeg blitt sjokkert og revurdert samarbeidet. Vær glad han ikke er din faste behandler, legg denne kommentaren bak deg og gå videre.

Ok, bra du tenker det. For jeg var litt redd jeg bare overreagerte og var 'vanskelig' pasient nå.

Ja, jeg er enig i det du skriver. Som nevnt finnes det jo dessverre behandlere som aldri burde jobbet med pasienter egentlig. Jeg er enig i at jeg synes kommentaren var uprofesjonell og ikke til hjelp overhode. Så jeg skal legge kommentaren bak meg, gå videre og ikke tenke mer på det nå. Forhåpentligvis så møter jeg aldri denne behandleren igjen ettersom vedkommende jobber på akuttposten og jeg har som mål å aldri trenge innleggelse mer.

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, jeg skal det. Jeg tror nok grunnen til at jeg reagerte og det traff meg var at det var så direkte. Ingen behandler jeg har møtt tidligere har vært så direkte mot meg før. Er ikke godt å si hva han prøvde på, men der finnes jo også behandlere i psykiatrien med onde hensikter også som aldri burde jobbet med mennesker også.... Dessverre.

Anonymkode: 31a96...f1a

Hvillen ond hensikt skulle han ha da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir- skrev (1 minutt siden):

Hvillen ond hensikt skulle han ha da? 

Jeg vet ikke helt jeg. Føler ikke at jeg snakket lenge nok med behandleren for å kunne si noe konkret om akkurat det. Men jeg har inntrykk av der finnes enkelte behandlere med vonde hensikter. Ikke mange selvfølgelig, men de eksisterer jo?

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet ikke helt jeg. Føler ikke at jeg snakket lenge nok med behandleren for å kunne si noe konkret om akkurat det. Men jeg har inntrykk av der finnes enkelte behandlere med vonde hensikter. Ikke mange selvfølgelig, men de eksisterer jo?

Anonymkode: 31a96...f1a

Sannsynligheten for å møte på litt inkompetanse eller litt dårlige personlige egenskaper er nok veldig mye høyere enn sannsynligheten for å møte på noen med onde hensikter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (Akkurat nå):

Sannsynligheten for å møte på litt inkompetanse eller litt dårlige personlige egenskaper er nok veldig mye høyere enn sannsynligheten for å møte på noen med onde hensikter. 

Ja, det har du nok rett i. Jeg mente jo ikke at akkurat denne behandleren hadde onde hensikter, jeg bare påpekte at det kunne være det.

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var dette en morsom spøk fra en psykiater eller hva tenker du? Hun sa: "Det var lite klokt av deg å bo i blokk for hopper du fra taket er du ganske sikker på dø! Jeg har sett det før..."

Anonymkode: 31a96...f1a

Hvor lenge er det siden dette skjedde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge er det siden dette skjedde? 

En stund. Jeg trodde jeg var over det egentlig, men kom på det i dag og merket at jeg var litt lei meg pga det og sint egentlig.

Anonymkode: 31a96...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...