Gå til innhold

Psykoselidelse


Glitter

Anbefalte innlegg

Glitter
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det BV som har bestemt dette?

Anonymkode: 50429...b8e

Barnevernet bestemte bare samvær med tilsyn av mine foreldre fram til situasjonen var avklart. Nå har behandler-teamet vurdert at jeg er så dårlig at jeg kan ikke ha samvær i det hele tatt og det har de informert barnevernet om. De er redd for at jeg ikke skal klare å ignorere de manipulerte tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mener de at du er psykotisk nå? Merkelig. Du virker mer enn klar nok her inne, orientert og evne til å formulere deg, til å ha samvær med egne barn med tilsyn innimellom 

Anonymkode: d1da8...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo

Det er uhensiktsmessig å dvele så mye ved "psykoselidelse" eller ikke, Det er ingen definisjoner på "psykoselidelse". Kanskje noen tenker på lidelser innen F2xxx.     Vent på en konkret diagnose. Det er det som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Mener de at du er psykotisk nå? Merkelig. Du virker mer enn klar nok her inne, orientert og evne til å formulere deg, til å ha samvær med egne barn med tilsyn innimellom 

Anonymkode: d1da8...e46

Vet ikke hva de mener. Men alle som er her snakker helt normalt, er med på turer, ler og tuller. Jeg trodde også det var slik det virker som du tror, at man er helt borte vekk. Men det er visst ikke slik. Av 14 pasienter her virker alle bortsett fra en helt normal fra mitt perspektiv. 

Men nei de mener at plagene mine kan ta over slik at det er skadelig for barna. Jeg er riktignok ikke enig i det da. Men hva skal jeg gjøre liksom. Er de som bestemmer. 

nachnoo skrev (29 minutter siden):

Det er uhensiktsmessig å dvele så mye ved "psykoselidelse" eller ikke, Det er ingen definisjoner på "psykoselidelse". Kanskje noen tenker på lidelser innen F2xxx.     Vent på en konkret diagnose. Det er det som teller.

De har sagt jeg har psykoselidelse, men de vet ikke hvilken ennå. Hun sa også noe om grunnlidelse, uten at jeg visste hva det betydde. De har utsatt utskrivelse som skulle være om tre uker pga dette. Blir jo nysgjerrig på hva de ender opp med. Det tror jeg er ganske naturlig.

Men ja må jo vente. Men tror du jeg får ha barna igjen når jeg er riktig medisinert? 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (54 minutter siden):

Det er uhensiktsmessig å dvele så mye ved "psykoselidelse" eller ikke, Det er ingen definisjoner på "psykoselidelse". Kanskje noen tenker på lidelser innen F2xxx.     Vent på en konkret diagnose. Det er det som teller.

Et sidespørsmål men likevel relevant for tråden: er Bp1 med psykose en psykosediagnose eller ei?

Anonymkode: d1da8...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er Bp1 med psykose en psykosediagnose eller ei?

Ja, det er en psykosediagnose.

Den diagnosen sier at du hadde en psykose under den aktuelle behandlingsepisoden. I likhet med andre diagnoser sier den intet om hvordan du har det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter
nachnoo skrev (56 minutter siden):

Ja, det er en psykosediagnose.

Den diagnosen sier at du hadde en psykose under den aktuelle behandlingsepisoden. I likhet med andre diagnoser sier den intet om hvordan du har det i dag.

Behandleren min sa til meg i dag at hun tenker schizoaffektiv og schizofreni. Jeg er redd de lander på schizofreni og dermed tar vekk bipolar og således seponeres Litium. Den har jo reddet meg. Eller kan jeg stå på Litium med kun schizofreni? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
Glitter skrev (3 minutter siden):

Behandleren min sa til meg i dag at hun tenker schizoaffektiv og schizofreni. Jeg er redd de lander på schizofreni og dermed tar vekk bipolar og således seponeres Litium. Den har jo reddet meg. Eller kan jeg stå på Litium med kun schizofreni? 

De kan vel ikke se bort fra dine bipolare episoder, og da blir diagnosen schizoaffektiv, og da er litium tilnærmet obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
nachnoo skrev (4 minutter siden):

De kan vel ikke se bort fra dine bipolare episoder, og da blir diagnosen schizoaffektiv, og da er litium tilnærmet obligatorisk.

Okei. Ja håper det for jeg må gå på Litium. Hvis ikke er jeg deprimert eller hypoman nesten hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
Glitter skrev (4 minutter siden):

Okei. Ja håper det for jeg må gå på Litium. Hvis ikke er jeg deprimert eller hypoman nesten hele tiden. 

Det må du absolutt fortelle dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Det må du absolutt fortelle dem.

Ja, det skal jeg. Vi skal ha noen samtaler som dreier seg på å kartlegge stemningsleie og hun skal dessuten gjøre et dypdykk i journalen. Har inntrykk av at det er et veldig dyktig og grundig team jeg har. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (8 timer siden):

Hvordan? 

Jeg ble henvist fra akuttpsykiatrien til en psykosepost også ble jeg satt på antipsykotisk. De siste ukene har jeg vært til utredning på psykoseposten og nå har teamet bestemt at jeg har en psykoselidelse. De har ikke funnet ut akkurat hvilken jeg har ennå. Jeg mener selv at jeg ikke er så syk at samvær med barna mine må stoppes. Det føles helt forferdelig på mine barns vegne og jeg angrer på at jeg gikk med på utredning i det hele og store. 

Hvis du helt seriøst mener det at du har 0 kontroll over hva du gjør fordi det er universet som styrer dine handlinger så er det jo ikke rart de blir redde for hva du kan finne på ifht barna.. Og du vet jo hva du har skrevet tidligere

Anonymkode: d8d8e...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (1 time siden):

Ja, det er en psykosediagnose.

Den diagnosen sier at du hadde en psykose under den aktuelle behandlingsepisoden. I likhet med andre diagnoser sier den intet om hvordan du har det i dag.

Takk for svar. Ble litt trist, har aldri tenkt at jeg er så syk at jeg har en psykosediagnose. Men jeg har BP1 og i diagnosevurdering står det at jeg får psykoser ved mani og alvorlig depresjon, som stemmer. Hun ga meg også en medisin mot psykose hun ville jeg skal ta fast sammen med litium. Men jeg er i full jobb og har to barn og venner og et ganske vanlig liv. Da går det altså an å ha psykosediagnose og leve relativt greit etter rett diagnose er satt og rett behandling er gitt

Anonymkode: d1da8...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du helt seriøst mener det at du har 0 kontroll over hva du gjør fordi det er universet som styrer dine handlinger så er det jo ikke rart de blir redde for hva du kan finne på ifht barna.. Og du vet jo hva du har skrevet tidligere

Anonymkode: d8d8e...773

Jeg har ikke sagt jeg har null kontroll. Uansett ikke noe jeg vil diskutere her. 

Men det er altså de som er redd for at jeg skal miste kontrollen ovenfor mine barn. Ikke jeg. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Ble litt trist, har aldri tenkt at jeg er så syk at jeg har en psykosediagnose. Men jeg har BP1 og i diagnosevurdering står det at jeg får psykoser ved mani og alvorlig depresjon, som stemmer. Hun ga meg også en medisin mot psykose hun ville jeg skal ta fast sammen med litium. Men jeg er i full jobb og har to barn og venner og et ganske vanlig liv. Da går det altså an å ha psykosediagnose og leve relativt greit etter rett diagnose er satt og rett behandling er gitt

Anonymkode: d1da8...e46

Psykosediagnosen sier at du hadde psykose den gang. Nå har du ikke psykose og er i jobb. 
 

Jeg var en gang dødssyk av lungebetennelse Da fikk jeg lungebetennelse/pneumoni som diagnose. Nå har jeg ikke lungebetennelse, og jeg er i jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (10 minutter siden):

Psykosediagnosen sier at du hadde psykose den gang. Nå har du ikke psykose og er i jobb. 
 

Jeg var en gang dødssyk av lungebetennelse Da fikk jeg lungebetennelse/pneumoni som diagnose. Nå har jeg ikke lungebetennelse, og jeg er i jobb. 

Enig, bare at min diagnose sier at jeg er kronisk syk og må medisineres livet ut for å håpe på færrest mulig episoder med psykose. Din sykdom var trolig en engangstilfelle, iallfall ikke kronisk 

Anonymkode: d1da8...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (13 minutter siden):

Psykosediagnosen sier at du hadde psykose den gang. Nå har du ikke psykose og er i jobb. 
 

Jeg var en gang dødssyk av lungebetennelse Da fikk jeg lungebetennelse/pneumoni som diagnose. Nå har jeg ikke lungebetennelse, og jeg er i jobb. 

Du er ikke dødssyk når du overlevde. Ikke gjør deg viktigere enn du er. 

Anonymkode: fb140...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nachnoo
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er ikke dødssyk når du overlevde. Ikke gjør deg viktigere enn du er. 

Anonymkode: fb140...750

Du igjen 😀 Mange er dødssyke, men blir friske pga god og riktig behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke dødssyk når du overlevde. Ikke gjør deg viktigere enn du er. 

Anonymkode: fb140...750

Den gang da, hver gang når. Fortid i ‘var’ og ‘da’, nåtid i ‘er’ og ‘når’ 😎😎 Ikke gjør deg dummere enn du er😶‍🌫️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (1 minutt siden):

Den gang da, hver gang når. Fortid i ‘var’ og ‘da’, nåtid i ‘er’ og ‘når’ 😎😎 Ikke gjør deg dummere enn du er😶‍🌫️

Og det fra deg som stadig sliter med norsken? 

Anonymkode: d1da8...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...