Gå til innhold

Psykoselidelse


Glitter

Anbefalte innlegg

Trinity80
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og det fra deg som stadig sliter med norsken? 

Anonymkode: d1da8...e46

Forvirret om dagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Forvirret om dagen? 

Nei, hvorfor lurer du? 

Anonymkode: d1da8...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (12 timer siden):

Hvordan? 

Jeg ble henvist fra akuttpsykiatrien til en psykosepost også ble jeg satt på antipsykotisk. De siste ukene har jeg vært til utredning på psykoseposten og nå har teamet bestemt at jeg har en psykoselidelse. De har ikke funnet ut akkurat hvilken jeg har ennå. Jeg mener selv at jeg ikke er så syk at samvær med barna mine må stoppes. Det føles helt forferdelig på mine barns vegne og jeg angrer på at jeg gikk med på utredning i det hele og store. 

Det skjønner jeg. Jeg kan tenke meg at dette lett skjer med pasienter som er i psykiatrien over tid. Det er ikke sikkert det er riktig, men nå står du fast i det , og barna kan bli brukt mot deg hvis du er uheldig. (Hvis diagnosen ikke er riktig vel og merke) 

Anonymkode: cb7ec...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (32 minutter siden):

Den gang da, hver gang når. Fortid i ‘var’ og ‘da’, nåtid i ‘er’ og ‘når’ 😎😎 Ikke gjør deg dummere enn du er😶‍🌫️

Ikke ødelegg en seriøs tråd

Anonymkode: 287b1...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke ødelegg en seriøs tråd

Anonymkode: 287b1...f60

Si det til riktig person😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig, bare at min diagnose sier at jeg er kronisk syk og må medisineres livet ut for å håpe på færrest mulig episoder med psykose.

Tror du på dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trinity80 skrev (6 minutter siden):

Si det til riktig person😎

Det var det jeg gjorde

Anonymkode: 287b1...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Tror du på dette selv?

Hva tenker du jeg skal tro? Hva ville du trodd i mine sko? Jeg har hatt flere manier med psykose og flere depresjoner med psykose. Jeg har fått diagnose som samsvarer med det og jeg har fått medisiner som gjør at jeg ikke lenger har manier eller depresjoner med eller uten psykose 

Anonymkode: d1da8...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinity80
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var det jeg gjorde

Anonymkode: 287b1...f60

Se over innleggene igjen🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva ville du trodd i mine sko?

Jeg er ikke i dine sko. Jeg er i mine egne sko, det er derfor jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trinity80 skrev (4 minutter siden):

Se over innleggene igjen🥳

Du og, du begynte å være ekkel, som mang en mang før. Og ser ikke selv at du er igangsetteren

Anonymkode: d1da8...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det skjønner jeg. Jeg kan tenke meg at dette lett skjer med pasienter som er i psykiatrien over tid. Det er ikke sikkert det er riktig, men nå står du fast i det , og barna kan bli brukt mot deg hvis du er uheldig. (Hvis diagnosen ikke er riktig vel og merke) 

Anonymkode: cb7ec...9b5

Min mor, som har jobbet med utredning av psykoselidelser sa i tlf at schizoaffektiv har hun mistenkt lenge at jeg har. Hun sier hun har nevnt det for meg, men det kan ikke jeg huske. 

Men ja. Jeg er redd for at diagnosen vil bli brukt imot meg. Vond situasjonen å være i. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Min mor, som har jobbet med utredning av psykoselidelser sa i tlf at schizoaffektiv har hun mistenkt lenge at jeg har. Hun sier hun har nevnt det for meg, men det kan ikke jeg huske. 

Men ja. Jeg er redd for at diagnosen vil bli brukt imot meg. 

Hvordan tenker du at diagnosen din vil bli brukt mot deg? Jeg tror det er det liten sjans for, du vil nok heller oppleve å få den hjelpen du trenger med rett diagnose?

Anonymkode: bf36b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan tenker du at diagnosen din vil bli brukt mot deg? Jeg tror det er det liten sjans for, du vil nok heller oppleve å få den hjelpen du trenger med rett diagnose?

Anonymkode: bf36b...921

Håper jo du har rett, men jeg er redd for at barnevernet og barnefar ikke vil forstå og at jeg ikke får barna tilbake. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Håper jo du har rett, men jeg er redd for at barnevernet og barnefar ikke vil forstå og at jeg ikke får barna tilbake. 

Det skal ekstremt mye til for at du blir nektet å ha kontakt med dine barn for all fremtid. Jeg vil nok tro det ikke vil være noe problem å få samvær igjen når du er ferdig med utredning og innleggelse og har fått kommet deg hjem og slike ting. Du kan jo også få samvær med tilsyn i starten da, og det får jo også faktisk foreldre som har gjort barna sine vondt med vilje og utsatt dem for omsorgssvikt. Og det har ikke du. Snakket du ikke med behandler som gav deg diagnosen om dette med samvær med barna dine da? Og hva de tenkte i forhold til det i fremtiden og ikke bare her og nå? Så fall burde du nok be om samtale om det i morgen, så trenger du ikke gruble så mye på dette og tenke de verste tanker som med stor sannsynlighet absolutt ikke stemmer i det hele tatt.

Anonymkode: bf36b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (8 minutter siden):

Håper jo du har rett, men jeg er redd for at barnevernet og barnefar ikke vil forstå og at jeg ikke får barna tilbake. 

Er vel ikke diagnosen men rusproblemet ditt som avgjør tenker jeg 

Anonymkode: b007c...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skal ekstremt mye til for at du blir nektet å ha kontakt med dine barn for all fremtid. Jeg vil nok tro det ikke vil være noe problem å få samvær igjen når du er ferdig med utredning og innleggelse og har fått kommet deg hjem og slike ting. Du kan jo også få samvær med tilsyn i starten da, og det får jo også faktisk foreldre som har gjort barna sine vondt med vilje og utsatt dem for omsorgssvikt. Og det har ikke du. Snakket du ikke med behandler som gav deg diagnosen om dette med samvær med barna dine da? Og hva de tenkte i forhold til det i fremtiden og ikke bare her og nå? Så fall burde du nok be om samtale om det i morgen, så trenger du ikke gruble så mye på dette og tenke de verste tanker som med stor sannsynlighet absolutt ikke stemmer i det hele tatt.

Anonymkode: bf36b...921

Nei snakket ikke mye om det. Bare at det må være sånn akkurat nå. Jeg er ikke enig i den avgjørelsen, men får ikke gjort så mye med det. Må bare akseptere det. Være mest mulig samarbeidsvillig. 

Får prøve å ikke gruble sånn på det. Nå skal jeg endelig legge meg så får jeg ny samtale i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel ikke diagnosen men rusproblemet ditt som avgjør tenker jeg 

Anonymkode: b007c...d09

Nei. Det er ikke det som er tema nå i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei snakket ikke mye om det. Bare at det må være sånn akkurat nå. Jeg er ikke enig i den avgjørelsen, men får ikke gjort så mye med det. Må bare akseptere det. Være mest mulig samarbeidsvillig. 

Får prøve å ikke gruble sånn på det. Nå skal jeg endelig legge meg så får jeg ny samtale i morgen. 

Jeg forstår. Jeg håper du får muligheten til å snakke ordentlig om dette med samvær og kontakt med barna dine i samtalen med behandleren din i morgen da. For det virker på meg som du har ett stort behov for det egentlig, spesielt mtp at du tenker det verste og tenker at du faktisk aldri vil få ha kontakt med barna dine igjen. Jeg kan skjønne at du er uenig, men du gjør nok også riktig i det å samarbeide så godt som mulig likevel. Hadde du ikke gjort det ville nok både behandlere og barnevernet sett negativt på det. Men jeg ser ikke at der er noe galt i at du sier til din behandler dette med at du er uenig i avgjørelsen deres i at du ikke får ha kontakt nå da? Om du ikke allerede har gjort det? For jeg tenker at det kan nok være godt for deg å få forklart hvorfor du er uenig, så kan du jo bare nevne til slutt at du helt klart samarbeider med dem og følger behandlers råd likevel så de ikke kanskje misforstår.

Anonymkode: bf36b...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Glitter skrev (13 timer siden):

Hvordan? 

Jeg ble henvist fra akuttpsykiatrien til en psykosepost også ble jeg satt på antipsykotisk. De siste ukene har jeg vært til utredning på psykoseposten og nå har teamet bestemt at jeg har en psykoselidelse. De har ikke funnet ut akkurat hvilken jeg har ennå. Jeg mener selv at jeg ikke er så syk at samvær med barna mine må stoppes. Det føles helt forferdelig på mine barns vegne og jeg angrer på at jeg gikk med på utredning i det hele og store. 

Jeg mener hva har skjedd siden du har pådratt deg en psykoselidelse. Rus? Genetikk? Stress?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...